Flashback bygger pepparkakshus!
2025-09-03, 12:23
Medlem
Charlie-Whites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Uppvak tar 30 min. Du skrev före tolv. Din matematik håller inte.
Uppvak tar 30 minuter? Hur kommer det sig att jag fortfarande är kvar?
Citera
2025-09-03, 12:26
Medlem
Charlie-Whites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Uppvak tar 30 min. Du skrev före tolv. Din matematik håller inte.
Ser nu att jag skrivit otroligt luddigt. Förstår dina motfrågor.
Citera
2025-09-03, 12:39
Medlem
Oavsett vilket så drar man till Sverige för här är allt gratis.
Har du handikappade barn eller andra släktingar, är handikappat själv eller liknande, fly till Sverige.
Här står skattebetalarna för din vård. Du kan fixa allt från tänder till proteser o fan o hans moster. Allt är gratis.

Självklart kommer vi få en koncentration av halta o lytta människor utifrån. Är man kvar i hemlandet så får man inte den här hjälpen.
Citera
2025-09-03, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charlie-White
Vet inte om tråden ligger fel, hittade inget annat. Flytta gärna isåfall.

Var idag med min dotter och gjorde en lättare operation.

Vid uppvaket slog det med att i princip alla barn som rullades in var icke Svenska barn. (2 av 19 barn var svenskar) av det jag räknat en så länge.

Har dom förtur i sjukvården? Är deras barn mer "sjuka"?
Eller hur kan det vara så?

Nej, det har de inte, hur kan du veta om någon har invandrat eller är född i Sverige, frågar du dem?
Citera
2025-09-03, 12:45
Medlem
Shavys avatar
Citat:

Vid uppvaket slog det med att i princip alla barn som rullades in var icke Svenska barn. (2 av 19 barn var svenskar) av det jag räknat en så länge.

En lättare operation, och ni hamnar på uppvak? Och under den tiden ni befinner er där så rullas de in ytterligare 20 barn?

Saker som aldrig hänt.

Ett sal för uppvak rymmer inte 21 personer plus anhöriga till barn.
Citera
2025-09-03, 12:49
Medlem
Citat:

Invandrarna har långt mer ungar, så då blir det också att fler av dem kommer behöva vård.
När det gäller äldre, så har du också ungefär samma fenomen, men där handlar det ofta att många kommer hitta med obehandlade sjukdomar pga dyr läkarvård i deras hemländer som de söker vård för här.
Citera
2025-09-03, 12:53
Medlem
Charlie-Whites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Nej, det har de inte, hur kan du veta om någon har invandrat eller är född i Sverige, frågar du dem?
Nej, barnen är säkert födda i Sverige. Föräldrarna pratar oklart språk. Är dina frågor relevanta till ts tycker du?
Citera
2025-09-03, 12:55
Medlem
Merwinnas avatar
Jag kan se tre förklaringar, och antagligen är orsaken en kombination av dem alla:

1. Invandrarbarn prioriteras

2. Invandrarföräldrar är mer påstridiga, ofta följer även hela klanen med och bråkar också, och då är det lättast att ge dem det de vill ha

3. Man tar i deras hemländer fortare till invasiva åtgärder. Här i Sverige är vi ju restriktiva med sådant, vi försöker helst andra vägar först, vi vill inte att våra barn ska opereras i onödan. Men kan man omskära både sina söner och döttrar helt utan medicinsk indikation, så är väl ett par borttagna halsmandlar ingenting att bråka om...
Citera
2025-09-03, 12:59
Medlem
Citat:
Nej, barnen är säkert födda i Sverige. Föräldrarna pratar oklart språk. Är dina frågor relevanta till ts tycker du?

Ja, annars hade jag inte frågat!
Citera
2025-09-03, 13:01
Citat:

Oändligt med inavel i vissa kulturer, gissar på att det kan vara relaterad till det. Och nvandrare söker vård i betydligt större utsträckning allmänt eftersom det är brist på sånt i deras hemländer så de söker vård för i stort sett allt inklusive en svag feber eftersom det är gratis.
Citera
2025-09-03, 13:03
Medlem
Schicklgrubblares avatar
Svenskar skaffar så pass få barn att det är ovanligt att se dem någonstans.
Det här gäller inte bara i väntrummen utan i alla offentliga miljöer.
Imvandrarna har en kultur där man bildar familjer och slaffar barn i tidig ålder.
Svenskar gör sällan det tyvärr.
Då blir resultatet såhär.
Citera
2025-09-03, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shavy
En lättare operation, och ni hamnar på uppvak? Och under den tiden ni befinner er där så rullas de in ytterligare 20 barn?

Saker som aldrig hänt.

Ett sal för uppvak rymmer inte 21 personer plus anhöriga till barn.

Nej, anhöriga till 19 blattar finns det fan ingen sjukhussal i Sverige som rymmer, så det kan ligga något i det du säger. Då är man ju uppe i några hundra pers.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in