Flashback bygger pepparkakshus!
  • 4
  • 5
2025-02-22, 23:17
Men vad fan det går ju inte att sälja NÅGOT på CP-Marketplace längre utan att spammas av fejkkonton med generiska meddelanden som låter såhär:

"Hej! Är varan kvar? Jag tar den? Kan du skicka med PostNord? Jag behöver din mailadress för att skicka en länk till PostNord."

och sen får man ett sådant där typiskt scam-kuksugar-mail från typ "Kundservice@Postnord772356.ru".

Detta har hänt mig 6-7 gånger nu på två olika annonser. Så jävla tröttsamt. Får väl bli att nöja sig med Tradera och bli av med 10% av vinsten framledes. Eller Blocket och deras kostnad för att ens lägga upp annonser.
Citera
2025-09-01, 08:21
Medlem
Kanastras avatar
Undrar varför nästan alla som hör av sig via marketplace är märkliga.
Det är som dom går en virtuell promenad på en loppis och småchattar lite med en via meddelanden.

OM det väl blir affär är köparna fan i mig aldrig i tid.
En dåre som skulle köpa cykel blev flera timmar sen, körde flera MIL fel trots att jag skickat en google maps-länk med mitt hus som mål.

Vissa jag bestämt tid med har hört av sig efter bestämd tid och sagt typ att det kört ihop sig och frågat om dom kan komma på kvällen istället eller annan dag.

Vissa ska hålla på att fråga en massa saker om allt möjligt gällande det jag säljer, för att sen bara sluta svara.

Jag håller benhårt på att den som kommer hit först får köpa. Först till kvarn.
Citera
2025-09-21, 13:29
Medlem
BarryHatters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanastra
Undrar varför nästan alla som hör av sig via marketplace är märkliga.
Det är som dom går en virtuell promenad på en loppis och småchattar lite med en via meddelanden.

OM det väl blir affär är köparna fan i mig aldrig i tid.
En dåre som skulle köpa cykel blev flera timmar sen, körde flera MIL fel trots att jag skickat en google maps-länk med mitt hus som mål.

Vissa jag bestämt tid med har hört av sig efter bestämd tid och sagt typ att det kört ihop sig och frågat om dom kan komma på kvällen istället eller annan dag.

Vissa ska hålla på att fråga en massa saker om allt möjligt gällande det jag säljer, för att sen bara sluta svara.

Jag håller benhårt på att den som kommer hit först får köpa. Först till kvarn.
Facebook Marketplace ÄR ett tillhåll för allsköns pack och muppar åt alla håll och kanter. Även säljare är märkliga och dryga när de läser ens meddelanden men inte svarar alls eller tar tre-fyra dagar på sig att hosta ur sig ett svar. Eller så slutar de svara på helt rimliga frågor eller när man försöker komma fram till en tid när man kan hämta varan. Jag prutar aldrig och jag försöker inte få något hemkört.

Vill jag köpa något på det här luffiga sättet så vill jag ha en smidig affär där man snabbt kommer överens om en tid där jag som köpare kan komma och hämta varan, allra helst om det rör sig om något som kräver bärhjälp och/eller släp för hemtransport. Jag orkar inte vänta tre-fyra dagar på att få en tumme upp eller något annat luddigt jävla svar, då kan de ha sitt skrot kvar.

Det är överlag så jobbigt och energikrävande att göra affärer med folk via internet att jag i första hand slänger bort saker jag hypotetiskt kunnat sälja om de understiger ett värde av säg 3000 kr hellre än att försöka kränga det till idioter och WT:n på det här sättet.
Citera
2025-09-29, 14:46
Medlem
Folk som går på sånt måste antingen vara dementa eller förståndshandikappade.
Citera
2025-09-29, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Edjard
Folk som går på sånt måste antingen vara dementa eller förståndshandikappade.

Varför???? Det finns många gamla både man o kvinno på facebook. Inte alla är så superintelligent som du verrkar. Det är deras sociala kontakt sida, tyckerr du att det är bra att dom blir lurat?
Citera
2025-09-29, 16:46
Medlem
DammigHyllas avatar
Marketplace är verkligen en ohelig plats. Skänkte bort en stor tung grej häromveckan. En man sa "jag tar den garanterat, jag kommer kl. 13 imorgon". När det var dags så blev jag ghostad, han kom aldrig och förklarade sig aldrig. Typiskt marketplace tyvärr. Är som att folk tror att de kan bete sig hursomhelst mot andra människor där.
Citera
2025-09-29, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vhartman47
Varför???? Det finns många gamla både man o kvinno på facebook. Inte alla är så superintelligent som du verrkar. Det är deras sociala kontakt sida, tyckerr du att det är bra att dom blir lurat?
Det är självklart illa, men man ska inte hålla på och trycka på allt och lita på folk överlag.
Citera
2025-10-22, 15:45
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av DammigHylla
Marketplace är verkligen en ohelig plats. Skänkte bort en stor tung grej häromveckan. En man sa "jag tar den garanterat, jag kommer kl. 13 imorgon". När det var dags så blev jag ghostad, han kom aldrig och förklarade sig aldrig. Typiskt marketplace tyvärr. Är som att folk tror att de kan bete sig hursomhelst mot andra människor där.
Borde vara lagligt att skjuta alla sådana idioter som svarar på annonser och sedan beter sig som idioter!
Citera
2025-11-05, 10:15
Medlem
vem är den som har friats från hundratal bedrägerier

https://www.svtplay.se/video/egWvEgo/uppdrag-granskning/vardagstjuvar?video=visa&position=1386
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in