• 1
  • 2
2025-08-30, 08:39
Medlem
MrMarios avatar
Mycket märkvärdiga artiklar på Expressen på senare tid om damer med så kallat "sexmissbruk".
En medelålders kvinna 39+ står i en tonårshoodie i sån där pose som våldtäktsoffer brukar stå i när de anonymt ska vittna i tidningen om våldtäktsmännens hemskheter.

https://amelia.expressen.se/premium/...ed-okanda-man/

Men det är alltså frågan om något helt vardagligt ointressant som en kåt kvinna som sökt sex med "okända män". Hon fäller också den märkliga kommentaren att hon var "ett lätt offer" för männen som alltså hade fräckheten att nappa på hennes erbjudande om frivilligt sex.

Så vad är då vinkeln?

Att män begår en våldtäkt även vid frivilligt sex, om de inte först gjort en utredning och djupdykning i om kvinnan de träffar för en sexträff har djupliggande psykosociala problem och använder sex som ett missbruk?

Skulle iofs. inte förvåna mig om nån karl blev åtalad för oaktsam våldtäkt om han haft sex med en kvinna som mått dåligt av det utan att tala om det för honom.
Senast redigerad av MrMario 2025-08-30 kl. 08:41.
Citera
2025-08-30, 08:43
Medlem
Japp. Det är bra att lära känna varandra lite innan man ligger. Minskar risken att få ett psycho på halsen. Gäller båda könen.

Så om du träffar en okänd kvinna på gatan som undrar om du vill sätta på henne bakom en parkerad lastbil bör du dra öronen åt dig.
Citera
2025-08-30, 08:50
Medlem
Legat under en sten senaste 10 åren? Spelar ingen roll hur man vrider och vänder på det så är det alltid männens fel. Hur när och varför är totalt oviktigt, fakta är triggande och sånt kan vi inte ha.
Citera
2025-08-30, 08:52
Medlem
VetusSpirituss avatar
Så jävla löjligt. Ordet våldtäkt har fullständigt förlorat sin betydelse. Är kåta män offer för kvinnor som nappar också?
Alla vill vara offer idag.
Citera
2025-08-30, 09:00
Medlem
Om hon är sexmissbrukare är hon sjuk så då kan man säga att man utnyttjar en kvinna som är sjuk. Män överlag borde tagga ner lite och inte tappa byxorna vid minsta lilla. Hjälp gärna en kvinna hem från krogen men se det inte som ett gyllene tillfälle att utnyttja henne för att få sex.
Citera
2025-08-30, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gscoIkljyikdvkhfdI
Om hon är sexmissbrukare är hon sjuk så då kan man säga att man utnyttjar en kvinna som är sjuk.

Jag håller med dig om att en sexmissbrukare är sjuk, på samma sätt som alla missbrukare. Och man skall inte utnyttja sjuka. Men den större frågan är om sjukdomen syns utanpå eller inte.

I övrigt har samhället utvecklats till situationen att så fort en man och en kvinna inte kommer 100% överens är det alltid, per automatik, mannens fel.
Citera
2025-08-30, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xpqr12345
Jag håller med dig om att en sexmissbrukare är sjuk, på samma sätt som alla missbrukare. Och man skall inte utnyttja sjuka. Men den större frågan är om sjukdomen syns utanpå eller inte.

I övrigt har samhället utvecklats till situationen att så fort en man och en kvinna inte kommer 100% överens är det alltid, per automatik, mannens fel.

Syns utanpå vet jag inte men man märker det förmodligen på beteendet.
Citera
2025-08-30, 09:20
Moderator
Nospheratus avatar
Fast vänta här nu, våldtäkt? Artikeln är förvisso låst men varken i rubriken eller ingressen står något om våldtäkt. Det vore kanske smakfullt av TS att citera vart kvinnan i fråga påstår att hon blivit utsatt för våldtäkter. Annars är det ju lätt att möjligen dra slutsatsen att det mest är i TS fantasi.
Citera
2025-08-30, 09:30
Medlem
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMario
Mycket märkvärdiga artiklar på Expressen på senare tid om damer med så kallat "sexmissbruk".
En medelålders kvinna 39+ står i en tonårshoodie i sån där pose som våldtäktsoffer brukar stå i när de anonymt ska vittna i tidningen om våldtäktsmännens hemskheter.

https://amelia.expressen.se/premium/...ed-okanda-man/

Men det är alltså frågan om något helt vardagligt ointressant som en kåt kvinna som sökt sex med "okända män". Hon fäller också den märkliga kommentaren att hon var "ett lätt offer" för männen som alltså hade fräckheten att nappa på hennes erbjudande om frivilligt sex.

Så vad är då vinkeln?

Att män begår en våldtäkt även vid frivilligt sex, om de inte först gjort en utredning och djupdykning i om kvinnan de träffar för en sexträff har djupliggande psykosociala problem och använder sex som ett missbruk?

Skulle iofs. inte förvåna mig om nån karl blev åtalad för oaktsam våldtäkt om han haft sex med en kvinna som mått dåligt av det utan att tala om det för honom.

Måste skriva ett kontrakt först undertecknat av båda att det är frivilligt sex . Då är man på den säkra sidan
Citera
2025-08-30, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gscoIkljyikdvkhfdI
Om hon är sexmissbrukare är hon sjuk så då kan man säga att man utnyttjar en kvinna som är sjuk. Män överlag borde tagga ner lite och inte tappa byxorna vid minsta lilla. Hjälp gärna en kvinna hem från krogen men se det inte som ett gyllene tillfälle att utnyttja henne för att få sex.

Men kom igen. Min fru brukar anklaga mig för att vara sexmissbrukare vilket kanske kan stämma eftersom min sexdrift påverkar mitt liv negativt när jag är otrogen. Men det skulle aldrig falla mig in i att anklaga de kvinnor jag lyckas förföra för att utnyttja mig för att jag har en sjukdom. Hur fan ska dom kunna veta om jag bara är kåt eller har ett sjukligt förhållande till sex. Jag skulle gissa på att de flesta jag ligger med är översexuella och för dem en del av dem som tex riskerar sina relationer så kan man givetvis prata om ett missbruk men det är magstarkt att påstå att varken hon eller jag utnyttjar någon. Vi är två kåta människor som ger varandra det vi båda behöver just då.
Citera
2025-08-30, 09:41
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nospheratu
Fast vänta här nu, våldtäkt? Artikeln är förvisso låst men varken i rubriken eller ingressen står något om våldtäkt. Det vore kanske smakfullt av TS att citera vart kvinnan i fråga påstår att hon blivit utsatt för våldtäkter. Annars är det ju lätt att möjligen dra slutsatsen att det mest är i TS fantasi.

Som du själv frågar så frågar ju jag också, vad är vinkeln?
Tycker det är märkligt att kvinnan påtalar männen som nån typ av förövare för att de haft sex med henne, är då vinkeln att män begår våldtäkt om de har frivilligt sex med en så kallad nymfoman som är deprimerad?

Citat:
Ursprungligen postat av xpqr12345

Nja, alla som är vuxna får väl ta sitt egna ansvar. Hurvida någon har en underliggande psykosocial åkomma är väl inget man behöver ta ett personligt ansvar för, det är väl sjukvårdens ansvar.
Citera
2025-08-30, 09:55
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMario
Som du själv frågar så frågar ju jag också, vad är vinkeln?
Tycker det är märkligt att kvinnan påtalar männen som nån typ av förövare för att de haft sex med henne, är då vinkeln att män begår våldtäkt om de har frivilligt sex med en så kallad nymfoman som är deprimerad?
Du länkar ju som sagt till en låst artikel. Så det vore kanske på sin plats att du citerar stycken du anser utmålar män som förövare och våldtäktsmän. För spontant nämns inget sånt alls i texten som går att läsa. Det insinueras inte ens. Artikeln tycks göra anspråk på att handla om sexmissbruk, och verkar inte ha ett dugg med övergrepp att göra som du påstår.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in