2025-08-29, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det förefaller som att Ciara klarar av det mesta, bra karriär, två fina hus, tre välartade barn och en liten Måns som fick så han teg. MånsPetter kommer att vara en parentes i ett i övrigt lyckligt liv.
Om så är fallet kommer hon snart att behöva betala underhåll till honom... Men jag tror snarare att hon istället kommer att försöka få så mycket pengar som möjligt från honom. Det har hon uppenbarligen redan gjort i sitt äktenskap genom att låta honom betala för allt, trots att hon har en bra karriär och två fina hus...
Citera
2025-08-29, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Det lät dom du beskrev Ms insats i Lets dance:
"Den som främst fokuserar på sitt utseende när man dansar och alla känslor är dåligt spelade och verkar stela, kommer inte vidare" hans motstånd måste ju ha varit katastrof. Det är bara att gå tillbaka och titta på youtube. Han ser ut som han har en pinne uppkörd i röva och någon skådespelare är han inte. Men han tycker själv att han är guds gåva till kvinnorna. Pinsamt
Du har rätt, han är ingen skådespelare. Inte som hon, som måste fejka allt. Han är äkta, han arbetar sig in i rollen, han lever den. Och bara en sidotanke, kanske var det därför han vann säsongen och inte åkte ut i första avsnittet?
Citera
2025-08-29, 10:54
Medlem
CharliesLolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dQw4w9WgXcQ
Har han inga fans kvar?

Jodå. En massa ottoplommonkvinnor; Svenssons, 60+ utan livserfarenheter utöver långa, tråkiga äktenskap och ingen kunskap om/erfarenhet av/insikt i drogproblematik, psykiskt relationsvåld och narcissism.
Citera
2025-08-29, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Varför är du så bitter och missunnsam? Alla människor får väl hjälp av andra med diverse saker i livet, inget konstigt med det.
Ja, det är ju inget fel i att få hjälp av andra. Men de flesta visar sig då lite mer ödmjuka. För henne är det viktigare att hon kan glänsa. Att stå i rampljuset, spela förebild, vara offer, vad som helst som passar för att få uppmärksamhet.

Citat:
Ursprungligen postat av Bjorndenratte
Dessutom är Ciara stjärnan i de här senaste samarbetena.
Marbella-charlatanen bara smetar på inredningsfärger på måfå med en mur-slev, det är Ciara som sen målat de vackra konstverken på detta.
Det är bara Ciara som är konstnär i det samarbetet.
Som det här... Så hennes partner är bara en charlatan som smetar bakgrunden? Har hon inte gjort mer än så? Låt oss se när hon kommer att se sina nya vänner Läckberg och Cissi på samma sätt och släppa dem som en het potatis, eftersom de inte längre är till hjälp för henne eller stjäl showen från henne. Vänta och se...
Citera
2025-08-29, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Nej jag hittar inte några alls foton på Lauren Wright.
Det blir ju fel när man söker på google om inte foton är taggade med namnet.

Så då har jag nog bara drömt att jag sett solnedgångsfoton från Kattvik
på Ciara och Lauren sittandes brevid varandra med barnen.
Att jag slogs av hur liten Ciara var och Nannyn var storvuxen och huvudet högre än CJ.
Som jag minns det grillade de korv och CJ hade skrivit puttinuttigt till bilden/bilderna.
Så då drömde jag att jag både såg och läste på CJs IG.
För jag har ju inte IG själv.

När jag sökte på foton av lauren wright och MZ kom det upp en text att det inte fanns.
Och då vet jag säkert att jag sett foton på Lauren från vingården när hon planterar.
Från MZs IG vår/försommar. Så det måste vara från länkar som varit utlagda i tråden.

Var har ni själv sett Lauren eftersom ni beskriver hennes utseende?
Hon tycks inte finnas på google iallafall. Inte med sitt namn.
Varken med MZ eller Ciara eller barnen.
Det finns fortfarande några bilder av henne på MZs Instagram. Men jag vet inte om det finns någon där hon står bredvid CJ, det har jag aldrig lagt märke till. CJ har kanske raderat inlägg med bilder av henne, det skulle inte förvåna mig. Hon har raderat mycket den senaste tiden.
Citera
2025-08-29, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjorndenratte
I och med att Måns har flera i tråden som antingen säger rakt ut att de är hans vän eller droppar saker man inte kan veta om man inte är det, så skapar det balans att det finns någon öht som kan berätta sanningen från Ciaras sida.
Men det verkar inte finnas någon riktig balans här. Även några av dem som PÅSTÅR sig vara ”Måns vänner” har i slutändan talat för Ciara.
Därför tror jag inte på sådana uttalanden och litar hellre på min magkänsla. För här kan ju vem som helst påstå att hen är någon, även om hen bara spelar teater.
Jag litar hellre på riktiga källor, det som går att hitta offentligt om Måns eller Ciara, det som de själva har postat eller sagt. Det kan man lita mer på.
Citera
2025-08-29, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sheannax
Ja, det är ju inget fel i att få hjälp av andra. Men de flesta visar sig då lite mer ödmjuka. För henne är det viktigare att hon kan glänsa. Att stå i rampljuset, spela förebild, vara offer, vad som helst som passar för att få uppmärksamhet.

Som det här... Så hennes partner är bara en charlatan som smetar bakgrunden? Har hon inte gjort mer än så? Låt oss se när hon kommer att se sina nya vänner Läckberg och Cissi på samma sätt och släppa dem som en het potatis, eftersom de inte längre är till hjälp för henne eller stjäl showen från henne. Vänta och se...

När har hon inte varit ödmjuk? Hon har alltid givit ett ödmjukt intryck och ofta lyft och tackat andra människor, exempelvis Camilla för att hon funnits där för henne. Någon som inte gav ett ödmjukt intryck var ju Måns på rättegången som konstant ville skjuta in sig själv i hennes framgång med konsten; “JAG har försökt pusha henne och hennes konst, VI har fått igång en riktigt bra apparat, VI fick en stor vernissage på xx, fick VI till, Kiviks konstrunda började VI med”

Citera
2025-08-29, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Nej jag hittar inte några alls foton på Lauren Wright.
Det blir ju fel när man söker på google om inte foton är taggade med namnet.

Så då har jag nog bara drömt att jag sett solnedgångsfoton från Kattvik
på Ciara och Lauren sittandes brevid varandra med barnen.
Att jag slogs av hur liten Ciara var och Nannyn var storvuxen och huvudet högre än CJ.
Som jag minns det grillade de korv och CJ hade skrivit puttinuttigt till bilden/bilderna.
Så då drömde jag att jag både såg och läste på CJs IG.
För jag har ju inte IG själv.

När jag sökte på foton av lauren wright och MZ kom det upp en text att det inte fanns.
Och då vet jag säkert att jag sett foton på Lauren från vingården när hon planterar.
Från MZs IG vår/försommar. Så det måste vara från länkar som varit utlagda i tråden.

Var har ni själv sett Lauren eftersom ni beskriver hennes utseende?
Hon tycks inte finnas på google iallafall. Inte med sitt namn.
Varken med MZ eller Ciara eller barnen.

Det är från hennes Instagram den 18 juli 2022. Där finns barnflickan med och hade flugit med sonen till Sverige. De väntar andra sonen och är i kattvik. De ser jätteglada ut allihopa. Hur jag kan komma ihåg detta? Jag har en förmåga att minnas allt jag ser. Hur jag såg detta? Det kom upp i nyhetsflödet och jag kommer ihåg det för att jag tänkte vad bra, inget vin i handen. Denna gång.
Citera
2025-08-29, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 12.Steg

Jag kan förstå din tolkning av C:s formulering. Men jag tolkar det inte så.

Utskrift från intervjun. Programledaren Nana frågar "hur lång tid tog allt det där..?":

Nana:
"- Well done. How long did all that take you to do?"

C:
"- Well, the court case itself was three days, and then you have to wait for the decision, which took a couple of weeks.
That’s the other thing about the Haag convention is, it’s meant to happen very quickly. That’s the hole point of it.
So, we got the decision very quickly.
And then we had the court decision to get back to the UK, but we weren’t given the passports, to head back.

So, I was then kind of left homeless for, about two months - in Sweden. With the kids.
And, you know, I don’t have a house there, I don’t have a car there so - I was staying on people’s sofas, Airbnbs, like.. hotels, hostels (skratt) - you know - just trying to get by.
So, It took about three months, really, to get them home and then .."

(Programledaren avbryter och börjar fråga om Holly Oaks... )

Jag tycker man kan tolka C:s svar om två samt tre månader som att det är en beskrivning av större intervaller än bara just tiden mellan tingsrättens dom 9 maj och återkomsten till UK den 15 maj. Men förstår att det också går att tolka mer bokstavs-noga.

Såvida inte du eller någon annan verkligen VET när C fick barnens pass så blir det spekulation.

Min spekulation: C kan ha fått passen när hovrätten den 13 maj meddelade avslag på inhibitionsyrkandet eller när hovrätten den 15 maj meddelade det slutliga beslutet.

MZ ska ha uppgett i hemvist-processen att om hovrätten i sak beslutat att barnen skulle återföras till UK så skulle han inte motsätta sig det.
Det är inte känt hur sen MZ agerade när hovrätten beslutade att inte bevilja PT men möjligen skulle MZ:s utfästelse till hovrätten kunna tolkas som att MZ till slut överlämnade passen.
Men jag har ju faktiskt ingen aning om vilka pass-handlingar som användes när C reste tillbaks med barnen till UK. Man kan väl inte utesluta möjligheten att C ansökte om pass på Storbritanniens ambassad i Sverige. Kan inte de brittiska passreglerna för barn, vet inte om det krävs, likt i Sverige, att bägge vårdnadshavare måste underteckna ansökan.

Kanske framkommer det längre fram uppgifter om passen i tvisten om skilsmässan, underhåll mm. Men det beror nog på om den svenska tingsrätten kommer förklara sig behörig i frågan om vårdnad.
Annars kanske vårdnadsfrågan prövas enligt engelsk lag, utan särskilt mycket insyn för allmänheten.
Hon var hemlös från mars när han kastade henne vår tills rättegången var avgjord och M lämnade aldrig tillbaka passen. De fick nödpassen den 15 maj.
Citera
2025-08-29, 14:44
Citat:
Ursprungligen postat av SteelFlint
Hon var hemlös från mars när han kastade henne vår tills rättegången var avgjord och M lämnade aldrig tillbaka passen. De fick nödpassen den 15 maj.

Tack för detta.

Vet du något mer som du bedömer att du kan skriva om? T ex hur det går med domstolsprocesserna, i England och i Sverige?
Citera
2025-08-29, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 12.Steg
Tack för detta.

Vet du något mer som du bedömer att du kan skriva om? T ex hur det går med domstolsprocesserna, i England och i Sverige?
Jag har ingen information om det ännu……
Citera
2025-08-29, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asdfghjkl-12345
Det är från hennes Instagram den 18 juli 2022. Där finns barnflickan med och hade flugit med sonen till Sverige. De väntar andra sonen och är i kattvik. De ser jätteglada ut allihopa. Hur jag kan komma ihåg detta? Jag har en förmåga att minnas allt jag ser. Hur jag såg detta? Det kom upp i nyhetsflödet och jag kommer ihåg det för att jag tänkte vad bra, inget vin i handen. Denna gång.

Var Ollonplommon med och läste på din Instagram eftersom Ollonplommon har sett bilder utan att ha Instagram?

Citat:
Så då drömde jag att jag både såg och läste på CJs IG. För jag har ju inte IG själv.

Ollonplommon har en förmåga att minnas mycket som hen aldrig har sett.

Men snällt ändå att du försökte rädda Ollonplommonet.

Nannyn har nog ändå bara en biroll i det som hänt, hon kan möjligen ha varit en töm&glöm om MånsPetter inte haft någon annan i närheten när han dragit en lina.
Senast redigerad av N.Armstark 2025-08-29 kl. 15:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in