2022-09-06, 15:16
Medlem
Trodde förs TS undrade varför det aldrig syns vita hästar inom travsporten.
Citera
2024-06-28, 20:09
Bannlyst
Härligt att se Björn Goop i hästägarfärger vid San Moteurs seger på Färjestad. Så ska det se ut!
Citera
2024-12-30, 08:01
Bannlyst
Den svenska travsporten upphörde att vara hästkapplöpning när hästägardresserna försvann och ersattes med reklamoveraller.
Citera
2025-02-22, 20:32
Bannlyst
Det är så vackert att se alla färger i galopplöp i alla länder runt om i världen och travlopp i Frankrike. Reklamoverallerna i svenska travlopp gör en tråkig sport ännu tråkigare. Det kommer ha betydelse på lång sikt, sanna mina ord.
Citera
2025-08-27, 11:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rammakaren
I svenskt trav ser man samma kuskar i reklamoveraller i lopp efter lopp. Varför accepterar de flesta hästägare detta? Varför är det inte fler som i likhet med bl.a. Tarzan och Mellby ser till att hästarna körs i egna färger? Finns det något häftigare än att se den egna hästen vinna i de egna ägarfärgerna? Har folk inte förstått hur roligt det är att bestämma egna färger?

När och varför blev det i Sverige tillåtet för kuskarna att köra i reklamoveraller? Jag tycker att det är en förolämpning mot ägarna, som ju är de som står för kalaset. Varför låter en majoritet av hästägarna kuskarna pissa rakt i deras ansikten?

Nej, det är obegripligt!

Jag kan inte ta svenskt trav på allvar så länge det är så här.

Ja, det är verkligen obegripligt. Att reklamoverallerna som du nämner dessutom i nio fall av tio är så tråkiga borde få ägarna art reagera. Det verkar som om majoriteten av travhästägarna inte begriper vad hästkapplöpning handlar om.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in