2025-08-26, 22:35
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sparsamhet
Blir arg när fiender till Brynäs försöker lägga press på Brynäs. Sluta med sånt. Heja Brynäs!

Lilla Brynäs ställs mot Bästa Mästarna direkt i premiären, så ni har allt att vinna. Så, nu kan du slappna av.
Senast redigerad av MitchRapp 2025-08-26 kl. 22:54.
Citera
2025-08-27, 02:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2n00b4U
När börjar lagen ha träningsmatcher?
Hahaha har du precis vaknat???
Dom har pågått rätt länge nu!
Citera
2025-08-27, 02:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av calle64
Brynäs, Luleå och Skellefteå blir topplag. Färjestad, Djurgården och Leksand får svårt att undvika jumboplatserna.
Inte för att jag gillar FBK, men du verkar lite korkad att ta med dom i botten! Dom lär ju bli topp 4.
Citera
2025-08-27, 02:59
Medlem
Jag tippar tabellen såhär ungefär:
1 Brynäs
2 Färjestad
3 Frölunda
4 Luleå
5 Skellefteå
6 Växjö
7 HV 71
8 Rögle
9 Örebro
10 Timrå
11 Linköping
12 Malmö
13 DIF
14 Leksand

Jag tror inte att Brynäs håller i slutspelet i år heller utan tror att Frölunda har stor chans att vinna bucklan! Frölundas bredd på forwards är enorm, backbesättningen är stabil och målvakterna är bäst ihop i serien.
Citera
2025-08-27, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
FBK? Seriöst?

Färjestad bör ju klara en topp fem-placering, åtminstone. Ett lag jag inte blir klok på är Örebro. Liksom i fjol ser det bra ut på försäsongen, så mitt tips är att de startar starkt igen för att sen dala i tabellen. Lär parkera på plats 11, 12 nånting.
Färjestad har köpt backar som inte håller måttet. Larmi var ett såll i matcherna hitills. Linus Johansson är den mest överskattade spelaren i Sverige. Hoppet är att de utländska spelarna kan lyfta laget, men att sätta hoppet till dem går ju inte.
Är sen födsel FBKare men nu är det kört. Familjen har blivit kompisgäng, vargarna tappat tänderna och ledningen större än truppen.
Citera
2025-08-27, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-i-KBA
Inte för att jag gillar FBK, men du verkar lite korkad att ta med dom i botten! Dom lär ju bli topp 4.
Lyssna på Jörgen Jönsson efter matcherna hitills. Några fel finns inte i laget trots förlusterna. Har hållit och håller fortfarande på FBK efter 60 år. Född och uppvuxen i hyreshusen närmast ishallen på Färjestad och sett laget sen dess. Detta liknar säsongen de kvala sig kvar mot Boden, trots stjärnspelarna som kom tillbaka från NHL samma år.
Citera
2025-08-27, 09:40
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Färjestad har köpt backar som inte håller måttet. Larmi var ett såll i matcherna hitills. Linus Johansson är den mest överskattade spelaren i Sverige. Hoppet är att de utländska spelarna kan lyfta laget, men att sätta hoppet till dem går ju inte.
Är sen födsel FBKare men nu är det kört. Familjen har blivit kompisgäng, vargarna tappat tänderna och ledningen större än truppen.
Trist att höra. Det verkar som du vet vad du snackar om, men det är ju bara försäsong än så länge. Det ska dock sägas att jag också är minst sagt skeptisk till Larmi. FBK:s målvaktsproblem fortsätter?

Har svårt att förstå varför Larmi hyllas nästan unisont i tidningarna. "En av årets bästa värvningar"... Pyttsan. Han är inte en stabil målvakt att luta sig mot. Påminner om Lagacé på det sättet.
Citera
2025-08-27, 11:32
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:
Lyssna på Jörgen Jönsson efter matcherna hitills. Några fel finns inte i laget trots förlusterna. Har hållit och håller fortfarande på FBK efter 60 år. Född och uppvuxen i hyreshusen närmast ishallen på Färjestad och sett laget sen dess. Detta liknar säsongen de kvala sig kvar mot Boden, trots stjärnspelarna som kom tillbaka från NHL samma år.

Säsongen de fick kvala, hade de inte en stomme som spelat i Lakers. Nu har de spelat några träningsmatcher, så du kanske ska ge dem 20 matcher eller något innan du ser hur Jörgen Jönsson och spelarna ser ut, och agerar. Bäckman var inte heller succé direkt.

Var kommer alla bönder ifrån?
Senast redigerad av MitchRapp 2025-08-27 kl. 11:36.
Citera
2025-08-27, 14:53
Medlem
IceEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-i-KBA

Färjestad bör vara ett ämne för över tabellhalvan, men ingenting är omöjligt. HV71 lyckades ju trots sina "oändliga" resurser med konststycket att bli ett bottenlag.
Citera
2025-08-27, 16:35
Medlem
GreenBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IceEyes
Färjestad bör vara ett ämne för över tabellhalvan, men ingenting är omöjligt. HV71 lyckades ju trots sina "oändliga" resurser med konststycket att bli ett bottenlag.

Jag tror Färjestad slutar på 5e plats. Det blir mycket nytt med Jörgen och en del nya backar och målvakter som ska spela ihop sig. I slutspelet tror jag på semi om Jönsson får ihop defensiven. Brynäs är självklar tabellvinnare.
Citera
2025-08-27, 18:40
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenBastard
Jag tror Färjestad slutar på 5e plats. Det blir mycket nytt med Jörgen och en del nya backar och målvakter som ska spela ihop sig. I slutspelet tror jag på semi om Jönsson får ihop defensiven. Brynäs är självklar tabellvinnare.

Han försöker ändra försvarsspelet, läste jag. Troligen för att spela som Lakers. Troligen var det ett mandat han fick av walle, att så skulle ske.
Senast redigerad av MitchRapp 2025-08-27 kl. 19:30.
Citera
2025-08-27, 19:30
Medlem
MitchRapps avatar
Shl skriver ett avtal centralt med Red Bull. Expressen skriver följande,
Energidrycksbolaget kommer till en början att synas på flaskor, handdukar och annat material som SHL-klubbarna använder till vardags.
Senast redigerad av MitchRapp 2025-08-27 kl. 19:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in