• 7
  • 8
2025-08-25, 17:58
Medlem
Takpapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pokerboy
Varje gång jag går till hårfrisör för att klippa håret för han tar bara betalt kontant.

Men det är ju bara för att han är så noga med skatten. Det förstår du väl?
Citera
2025-08-31, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
fick lite bacillskräck och vill helst inte röra något jag inte äger alls. har alltid med mig handsprit och vill absolut inte ta i äckliga kontanter som massa andra tagit i.

När man betalar med kort så behöver man oftast inte ens röra kortterminalen under 700 kr eller nåt sånt, men handlar man för mer så måste man knappa in kod så då måste jag tyvärr röra den

Kort är bra, men swish är ännu bättre så när alla tar swish så börjar vi nå perfektion i betalsystemet.

Okej men då promenerar du med andra ord aldrig på stan och åker aldrig med buss,tunnelbana,taxi eller tåg?

Du går aldrig och handlar i vanlig butik och använder alltså aldrig self checkout eller kundvagnar och kundkorgar.

bakterier och virus frodas på tillexempel plast så inga kundkorgar i butiken för dig och andra grejer.

Dessutom får du massa bakterier och virus på kläderna och i håret ute på stan och i kollektivtrafiken,taxi,krog,restaurang osv som du sen tar hem till soffan,sängen,kudden och andra ställen.

Du går alltså aldrig ut från dörren längre?
Nåt sjukhus kan du inte ens tänka på för där finns det sjukt mycket bakterier och virus i luften och överallt.
multiresistenta bakterier sprids ju ofta.

svenska kontanter trivs inte bakterier särskilt bra på för de är gjorda av papper och inte plast medans de trivs på allt annat du använder som mobilskärmen,datatangenter,bankkort och annat som jag förklarat för dig ovan.

Så det bästa är faktiskt att du börjar använda kontanter igen som alla vanliga människor om du tänker på bakterier och virus.

swish är ju dessutom svindyrt särskilt för mindre köp under 100kronor.
kortköpsavgifter och swishavgifter som du får betala på varje köp är bara det minsta du får betala.

Du får även betala alla som blir arbetslösa pga kort och swish genom mer arbetslöshet=mer bidrag=mer kriminalitet=mer skatt vilket blir svinadyrt medans bankmaffian tar hem hela vinsten på såna som dig utan att ens ha svensk personal och kontor och skapar misär i samhället.
Citera
2025-08-31, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takpapp
Men det är ju bara för att han är så noga med skatten. Det förstår du väl?

Hellre betala 150kr för en hårklippning än 350 till 500kr med skatter för att göda slukhålet svenska staten med extra pengar som skickas ut ur landet och till att göda krigsindustrin.
Citera
2025-08-31, 07:54
Medlem
alisvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
ICA, Willys, COOP, Dollarstore, Systembolaget.

Vill man växla så funkar det nog bra med Forex eller liknande.
bensinmackar/tanka
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in