Citat:
Ursprungligen postat av
T-80U
Nej, jag har ingen lust att byta vardag med en akutsjuksköterska. Vård är inte en bransch som intresserar mig.
Vad jag kommenterade var det faktum att de knappast tjänar dåligt eller har det mer stressigt än andra. Däremot är de extremt duktiga på att klaga över hur jobbigt och stressigt de har det. P.g.a. reasons har jag varit inlagd på sjukhus flera gånger de senaste två åren och har då kunnat övertyga mig om riktigheten i dessa påståenden. Sköterskor, undersköterskor och läkare har i så gott som samtliga fall haft mycket att göra, men knappast oöverkomliga mängder jobb.
Det rör sig här om akutmottagningar och två olika större avdelningar på tre olika sjukhus.
Du har alldeles för dålig koll för att kunna veta vad du pratar om. Du har rätt till att tro eller tycka vad du vill men jämfört med mig som har 30 års erfarenhet väger dina åsikter fjäderlätt i det här fallet.
Du har 0 erfarenhet av att jobba i vården så du har noll koll på vad som sker bortom ditt synfält. Sorry men sjukvårdspersonal tjänar dåligt och de har en mycket stressig arbetsmiljö MEN det är såklart olika från arbetsplats till arbetsplats. Jag har bra koll på det här. Det har inte du men du får tro eller tycka vad du vill.
Gå i mina skor eller låt bli att uttala dig om min arbetsmiljö.