Jag är nog inte den enda som har märkt och stört mig på att det finns flera trådar om denna duo här på Flashback. Jag tänkte att vi äntligen ska ha en samlingstråd om denna skräckduo då de nyligen blivit uppmärksammade och uthängda av flera alternativa medier. Bland annat Riks:
https://riks.se/nyheter/duo-s%C3%A4tter-skr%C3%A4ck-i-helsingborg-krossar-glaset-och-stormar-systembolaget
Men detta är bara en av många saker som duon gjort sig skyldiga till. Här är fler trådar som berör dessa ligister:
Trådar där duon härjar. Ofta där de själva filmar:
2023-09-24: (FB) Video: Invandrargäng anklagas för snatteriförsök på färja.
2023-11-04: (FB) Person blir knivrånad i Helsingborg (2023-11-04) (Film finns) (videon till detta klipp är borta men finns tillfälligt arkiverad här.
2023-11-16: (FB) Påverkade män slår sönder saker, Helsingborg
2025-03-27: (FB) Invandrare hotar svensk polis på YouTube
2025-05-24: (FB) Filmar sig själva när de snattar på ICA Nära Hamilton (Helsingborg, 2025-05-24)
2025-05-27: (FB) Duo filmar sig själva när de snor skor på Väla, Helsingborg
2025-06-06: (FB) Svensk pissar offentligt i Danmark - grips av polis (Video finns)
2025-06-10: (FB) Invandrare börjar bråka och hotar Circle K anställd (Video finns)
2025-06-14: (FB) Snattar entrecote för flera tusen och visar stolt upp det på TikTok (2025-06-13)
2025-06-19: (FB) Filmar när de snattar på 7-Eleven i Lund
2025-08-17: (FB) Ligister stormar systembolaget halvnakna + slår sönder en buss (Helsingborg)
Övriga trådar om Damon:
(FB) Tonårskille torkar onanihand i tjänstemans ansikte, dödshotar (Småland sep 2016)
(FB) Palestinaaktivist poserar framför hakkors - lagligt?
(FB) Är detta hets mot folkgrupp? Förringande/förnekande av Förintelsen
(FB) Invandrare tränar boxning på skyltar, utomhusduschar och papperskorgar
Det sjuka är att det finns säkert trådar och händelser jag missat. Men oavsett tror jag vi behöver en samlingstråd för dessa herrar för de verkar begå brott efter brott utan att åka fast. Nu när Riks har uppmärksammat duon så kanske det är slutet på det hela?
Vad tror ni? Kommer de äntligen åka fast eller hur kan vi på flashback sätta stopp på det hela? Har ingen tipsat polisen eller bryr de sig helt enkelt inte?
Citat:
En duo i Helsingborg – Damon Moayed-Mohseni, 28, och Arber Bullaku, 39 – har lagt ut filmer på sociala medier där de trakasserar personal på Systembolaget, krossar glas på en buss och häller vodka över en sportbil.
I klippen syns hur Moayed-Mohseni främst står bakom kameran, medan Bullaku är den som krossar glaset och häller spriten.
"Free Palestine", ropar en blodig Arber Bullaku i en av filmerna.
En annan film visar hur han tränger sig igenom Systembolagets spärr. När personalen försöker hindra honom så ropar Moayed-Mohseni: "Våldta inte min vän!"
I klippen syns hur Moayed-Mohseni främst står bakom kameran, medan Bullaku är den som krossar glaset och häller spriten.
"Free Palestine", ropar en blodig Arber Bullaku i en av filmerna.
En annan film visar hur han tränger sig igenom Systembolagets spärr. När personalen försöker hindra honom så ropar Moayed-Mohseni: "Våldta inte min vän!"
https://riks.se/nyheter/duo-s%C3%A4tter-skr%C3%A4ck-i-helsingborg-krossar-glaset-och-stormar-systembolaget
Men detta är bara en av många saker som duon gjort sig skyldiga till. Här är fler trådar som berör dessa ligister:
Trådar där duon härjar. Ofta där de själva filmar:
2023-09-24: (FB) Video: Invandrargäng anklagas för snatteriförsök på färja.
2023-11-04: (FB) Person blir knivrånad i Helsingborg (2023-11-04) (Film finns) (videon till detta klipp är borta men finns tillfälligt arkiverad här.
2023-11-16: (FB) Påverkade män slår sönder saker, Helsingborg
2025-03-27: (FB) Invandrare hotar svensk polis på YouTube
2025-05-24: (FB) Filmar sig själva när de snattar på ICA Nära Hamilton (Helsingborg, 2025-05-24)
2025-05-27: (FB) Duo filmar sig själva när de snor skor på Väla, Helsingborg
2025-06-06: (FB) Svensk pissar offentligt i Danmark - grips av polis (Video finns)
2025-06-10: (FB) Invandrare börjar bråka och hotar Circle K anställd (Video finns)
2025-06-14: (FB) Snattar entrecote för flera tusen och visar stolt upp det på TikTok (2025-06-13)
2025-06-19: (FB) Filmar när de snattar på 7-Eleven i Lund
2025-08-17: (FB) Ligister stormar systembolaget halvnakna + slår sönder en buss (Helsingborg)
Övriga trådar om Damon:
(FB) Tonårskille torkar onanihand i tjänstemans ansikte, dödshotar (Småland sep 2016)
(FB) Palestinaaktivist poserar framför hakkors - lagligt?
(FB) Är detta hets mot folkgrupp? Förringande/förnekande av Förintelsen
(FB) Invandrare tränar boxning på skyltar, utomhusduschar och papperskorgar
Det sjuka är att det finns säkert trådar och händelser jag missat. Men oavsett tror jag vi behöver en samlingstråd för dessa herrar för de verkar begå brott efter brott utan att åka fast. Nu när Riks har uppmärksammat duon så kanske det är slutet på det hela?
Vad tror ni? Kommer de äntligen åka fast eller hur kan vi på flashback sätta stopp på det hela? Har ingen tipsat polisen eller bryr de sig helt enkelt inte?