2025-08-19, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
https://ibb.co/bMR1zf82

Funkar detta?

Du behöver bifoga bilden till berörda parter om du ska överklaga, där det tydligt visar att det inte finns visare.
När det inte finns visare, så är det bara ett objekt bland allt annat och utan funktion, men det är inte helt omöjligt att p-vakten har missat att det inte finns visare eller inte är helt på det klara med regelverket.
Citera
2025-08-19, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Du behöver bifoga bilden till berörda parter om du ska överklaga, där det tydligt visar att det inte finns visare.
När det inte finns visare, så är det bara ett objekt bland allt annat och utan funktion, men det är inte helt omöjligt att p-vakten har missat att det inte finns visare eller inte är helt på det klara med regelverket.
Uppdatering:

” Ditt bestridande har handlagts och parkeringsbolaget har valt att makulera ärendet.
I och med detta är ärendet med nedan debiteringsnummer avskrivet och betalning kommer ej att inkrävas”

Gick snabbt måste jag säga.

Tack för kommentarer alla.
Citera
2025-08-19, 10:53
Medlem
Citat:
Uppdatering:

” Ditt bestridande har handlagts och parkeringsbolaget har valt att makulera ärendet.
I och med detta är ärendet med nedan debiteringsnummer avskrivet och betalning kommer ej att inkrävas”

Gick snabbt måste jag säga.

Tack för kommentarer alla.

Var nog den mest glasklart felaktiga kontrollavgift som någonsin postats i juridikdelen, det insåg nog även de på kontoret själva på en millesekund när de såg bilden.
Citera
2025-08-19, 12:13
Medlem
Kan tänka mig att plasten som har släppt runt hålet för visaren, skulle kunna misstolkas som att det pekar på en timme...
Men, njae, det där är en deaktiverad p-skiva.
Citera
2025-08-19, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drKickass
Kan tänka mig att plasten som har släppt runt hålet för visaren, skulle kunna misstolkas som att det pekar på en timme...
Men, njae, det där är en deaktiverad p-skiva.

Fast den liknar ju i så fall två pilar som pekar på varsin timme...
Citera
2025-08-19, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Fast den liknar ju i så fall två pilar som pekar på varsin timme...

Och det gör det väl isåfall än mer otydligt vilken tid som är inställd. Eller?
Citera
2025-08-19, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drKickass
Och det gör det väl isåfall än mer otydligt vilken tid som är inställd. Eller?

Eller att det finns nte är en P-skiva då en sådan bara har en visare eller en anledning för vakten att kika lite noggrannare och konstatera att det var nte var någon visare.
Citera
2025-08-19, 12:48
Medlem
Citat:
https://ibb.co/bMR1zf82

Funkar detta?

Hur ska du bevisa att "visaren" togs bort innan boten då?
Citera
2025-08-19, 12:51
Medlem
Citat:
Jag har en elektronisk p-skiva i bilen. Sedan tidigare fanns det en genomskinlig p-skiva i plast med en roterbar visare klistrad på insidan av framrutan. När jag satte in den elektroniska slet jag bort visaren, så nu är det bara en cirkel med tider. Går inte att ställa in nån ankomsttid på den.
Idag fick jag på en känd skitplats med privat ägare en gul lapp med anmärkning dubbla p-skivor. Enl not har p-slusken tagit foton. Då borde de veta hur det ser ut.

Nu är frågan om detta verkligen är dubbla p-skivor. Har överklagat men nyfiken på andras tolkningar.

Tror tyvärr inte du kommer få rätt. Om du inte hamnar hos en bra handläggare.
Hade samma problem som du. En elektrisk p-skiva som hade stannat och stod på en tid som var 13 timmar fel mot när jag ställde mig.

Skrev en lapp och la i rutan att den elektroniska inte fungerade samt tiden som jag ankom.
Fick p-bot med förklaring 2 skivor och att de inte kunde utläsa vilken som var den korrekta. Fast tiden var åt helvete fel.

Jag fick ett nej på överklaga och ifrågasatte om de hade samhall som arbetade där. Fick inget svar på det.
Citera
2025-08-19, 12:54
Citat:
Ursprungligen postat av Minkapten
Tror tyvärr inte du kommer få rätt. Om du inte hamnar hos en bra handläggare.
Hade samma problem som du. En elektrisk p-skiva som hade stannat och stod på en tid som var 13 timmar fel mot när jag ställde mig.

Skrev en lapp och la i rutan att den elektroniska inte fungerade samt tiden som jag ankom.
Fick p-bot med förklaring 2 skivor och att de inte kunde utläsa vilken som var den korrekta. Fast tiden var åt helvete fel.

Jag fick ett nej på överklaga och ifrågasatte om de hade samhall som arbetade där. Fick inget svar på det.

Haha, p-bolaget backade ju
Citera
2025-08-19, 12:57
Medlem
Ghastens avatar
Jag hade skrapat bort den gamla.
Citera
2025-08-19, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ValentinoBladsson
Haha, p-bolaget backade ju