2025-08-16, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antex
Svaret är nej.

Och då kan vi stänga denna tråd.

Fast det kan turister...
Citera
2025-08-16, 11:25
Medlem
ett av det dummaste man kan göra i thailand är att köra moppe eller MC som det egentligen är ,
dör många i trafiken varje år även många svenskar ock hyr man moppe i thailand är det många olika problem man kan få

många som är mycket erfarna MC åkare i sverige avstår att köra moppe i thailand

finns även en hel del som ser ut som ett babian arsle i fejan i thailand gissa vad de gjort
Senast redigerad av diseledvin 2025-08-16 kl. 11:32.
Citera
2025-08-16, 11:42
Medlem
Antexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlexxxZ
Fast det kan turister...

Spännande. Förklara gärna hur en person på visa exemption eller 60dagars turistvisa ska göra för att äga en motorcykel på pappret.
Citera
2025-08-16, 11:46
Medlem
Antexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diseledvin
ett av det dummaste man kan göra i thailand är att köra moppe eller MC som det egentligen är ,
dör många i trafiken varje år även många svenskar ock hyr man moppe i thailand är det många olika problem man kan få

många som är mycket erfarna MC åkare i sverige avstår att köra moppe i thailand

finns även en hel del som ser ut som ett babian arsle i fejan i thailand gissa vad de gjort

Jag kan hålla med om att är man inte van att köra hemma så är Thailand inget bra ställe att öva på.

Men är man van och inte så testosteron stinn så är det inget problem. Titta och lär hur trafiken fungerar.
Kanske inte direkt som i Sverige.
Citera
2025-08-16, 13:16
Medlem
Antexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 67arigGubbe
Vem bryr sig om det? Sålänge den som står som ägare inte bryr sig om den längre då den fått pengar.

Mycket bättre än att åka ut för en moppescam o tvingas betala 17000kr för en minimal repa.

Den som står som ägare anmäler den stulen såklart. Och då har han en stulen, oförsäkrad och oskattad mc. Toppen.

Men i dina bögkretsar är det kanske vanligt att betala 57.000 baht för en liten repa och en ordentlig påsättning..
Citera
2025-08-16, 18:23
Medlem
Citat:
Jag kan hålla med om att är man inte van att köra hemma så är Thailand inget bra ställe att öva på.

Men är man van och inte så testosteron stinn så är det inget problem. Titta och lär hur trafiken fungerar.
Kanske inte direkt som i Sverige.

glöm det kör aldrig i thailand finns en del som lever på att fixa olyckor med utlänningar inte så smart att köra i bara badbyxor utan hjälm ock dessutom full
Citera
2025-08-16, 19:28
Medlem
Stoolers avatar
Citat:
Spännande. Förklara gärna hur en person på visa exemption eller 60dagars turistvisa ska göra för att äga en motorcykel på pappret.

Medhåll på den, om de inte har ändrat reglerna sedan 2016! Jag köpte en nästan ny Yamaha uppe i Bangkok till ett riktigt bra pris inkl leverans till Phuket. Hyreskontrakt med adress och giltigt VISA (+50) var minimikravet då. Jag behövde dessutom regga om hojen regionalt till Phuket så det blev besiktning, nya skyltar och ny "Greenbook" utöver det samma papper krävdes. När jag sedan sålde var det samma sak. Det var tvunget att mitt VISA skulle ha minst en månads giltighetstid kvar också.
Citera
2025-08-17, 06:46
Medlem
Citat:

På samma sätt som alla andra, med samma dokument. Vad skulle vara problemet menar du?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in