2025-08-16, 15:28
Medlem
liten.igelkotts avatar
Det är visserligen ännu sommar och varmt ute men det är trots det inte lång tid kvar tills SHL drar igång igen och därför är dags för en tråd.

Kommer Brynäs göra en lika bra säsong som förra året?
Kommer Djurgården att göra en bra säsong som "nykomlingar" eller hamnar de i botten?
Vilket lag tar hem sm-guldet och vilka vinner serien?
Vilket lag kommer i botten och åker ut?

Svaren på dessa frågor får vi i vår nästa år. Tills dess får vi se fram mot en ny härlig säsong med hockey!
Senast redigerad av liten.igelkott 2025-08-16 kl. 15:40.
Citera
2025-08-16, 15:59
Medlem
oarligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liten.igelkott
Kommer Brynäs göra en lika bra säsong som förra året?

Klart dem går nästa runda. Topp 6 alltså.

Citat:
Kommer Djurgården att göra en bra säsong som "nykomlingar" eller hamnar de i botten?

Undvika kvalserien av nykomlingen.

Citat:
Vilket lag tar hem sm-guldet och vilka vinner serien?

10 bästa kan vinna.

Citat:
Vilket lag kommer i botten och åker ut?

Leksand åker ut.

Citat:
Svaren på dessa frågor får vi i vår nästa år. Tills dess får vi se fram mot en ny härlig säsong med hockey!

Fansen tackar för underhållningen du tillbedjar.
Citera
2025-08-16, 16:06
Medlem
Såg träningsmatchen mellan Leksand och Djurgården i förrgår (2-1).
Ok spel men många onödiga utvisningar speciellt av DIF.

Igår möttes Färjestad och Rögle (1-0) men matchen avbröts en bit in i andra efter en isskada de inte lyckades reparera.
FBK hade ganska bra fart men de hade också värmt upp mot Västerås och vunnit dagen innan.

Jag hoppas förstås att Djurgården kan hålla sig kvar men tror att Brynäs med Bäckis kan ta guldet.
Citera
2025-08-16, 16:31
Medlem
MetroGoldwynMayers avatar
Rögle har levt länge på övertid, jag tror att de åker ut.
Citera
2025-08-16, 16:44
Medlem
oarligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MetroGoldwynMayer
Rögle har levt länge på övertid, jag tror att de åker ut.

Du skiter på byxan. Målisen Holm finns kvar i Rögle. Holm är landslagsklass.
Citera
2025-08-16, 17:19
Medlem
oarligs avatar
Citat:
Det är visserligen ännu sommar och varmt ute men det är trots det inte lång tid kvar tills SHL drar igång igen.

Jag väntar med tabelljuntan tills typ nya SM säsongen drar igång typ en två veckor före. Skål på den.
Senast redigerad av oarlig 2025-08-16 kl. 17:30.
Citera
2025-08-16, 17:34
Medlem
Blot-Svens avatar
Brynäs lär göra en bra säsong, ja. Kan tänka mig att de toppar tabellen igen när det är slutspelsdags. Om det blir SM-guld återstår att se. Tror att Växjö kan smyga lite under radarn om de får ordning på målskyttet. Kastar även in Rögle som en joker i leken förutom de vanliga guldkandidaterna (Luleå, Frölunda, Skellefteå).

Djurgården är svårtippade, men det ser ut att bli en bra SHL-säsong med mördande konkurrens, så jag gissar att de hamnar nånstans mellan plats 8 och 12. Tror inte att de åker ut igen direkt, fast å andra sidan — vilka andra lag ser på förhand svagare ut än Djurgården? Det är väl så man får tänka. Leksand är väl en uppenbar nedflyttningskandidat, tyvärr eller vad man ska säga. Örebro har ingen dålig trupp men lyckas ändå aldrig riktigt få ihop det. Sönderlästa. MIF... Nej, de kan överraska. LHC... Troligtvis bättre än i fjol. HV71? Ja, kanske!
Citera
2025-08-16, 17:47
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Brynäs lär göra en bra säsong, ja. Kan tänka mig att de toppar tabellen igen när det är slutspelsdags. Om det blir SM-guld återstår att se. Tror att Växjö kan smyga lite under radarn om de får ordning på målskyttet. Kastar även in Rögle som en joker i leken förutom de vanliga guldkandidaterna (Luleå, Frölunda, Skellefteå).

Djurgården är svårtippade, men det ser ut att bli en bra SHL-säsong med mördande konkurrens, så jag gissar att de hamnar nånstans mellan plats 8 och 12. Tror inte att de åker ut igen direkt, fast å andra sidan — vilka andra lag ser på förhand svagare ut än Djurgården? Det är väl så man får tänka. Leksand är väl en uppenbar nedflyttningskandidat, tyvärr eller vad man ska säga. Örebro har ingen dålig trupp men lyckas ändå aldrig riktigt få ihop det. Sönderlästa. MIF... Nej, de kan överraska. LHC... Troligtvis bättre än i fjol. HV71? Ja, kanske!
Rätt bra gissat, ska försöka mig på något jag också

Brynäs
Färjestad
Luleå
HV71
Frölunda
Linköping
Växjö
Rögle
Skellefteå
Djurgården
Timrå
Örebro
Malmö
Leksand
Senast redigerad av J.R. 2025-08-16 kl. 17:58.
Citera
2025-08-16, 17:59
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.

Brynäs
Färjestad
Luleå
HV71
Linköping
Växjö
Rögle
Skellefteå
Djurgården
Rögle
Timrå
Örebro
Malmö
Leksand
Jag glömde Färjestad! Tror ändå inte att det är deras tur i år heller. Kan nog vara med och slåss om det, absolut. Mycket hänger på om Larmi är en klar uppgradering i buren. Förstår det också som att man försökt stärka upp på backsidan, och FBK är ju nästan alltid ett bra lag och så, men jag vet inte om det räcker hela vägen.

HV tippade jag ganska högt upp i tabellen i fjol och fick tokfel, så det misstaget gör jag inte om.
De har väldigt mycket att bevisa.
Citera
2025-08-16, 18:17
Medlem
Tror vf. Vinner i år.
Citera
2025-08-16, 18:37
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:
Har redan bokat resa till Brynäs första match. Det ska bli kul att se Nicklas Bäckström spela i Brynäs igen.

Det blir roligt för bäckis att spela mot Lakers, vilken upplevelse att få snöra på sig rören. Synd att inte Robert Rosén är kvar så kunde det varit de långsamma spelarnas match. Finns för få långsamma spelare, men spelskickliga hockeyhjärnor. Kommer bli en trevlig premiär, så det ser vi fram emot.
Med lite tur har vi Persson i målet, han imponerade mot Frölunda. Synd att inte Erik Källgren kan spela, för han imponerade väldigt senast jag såg Källgren i Lakers.

Alltid bra att börja hemma, så Brynäs har en marginell fördel.
Senast redigerad av MitchRapp 2025-08-16 kl. 19:05.
Citera
2025-08-16, 19:21
Medlem
Elvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.

Brynäs
Färjestad
Luleå
HV71
Frölunda
Linköping
Växjö
Rögle
Skellefteå
Djurgården
Timrå
Örebro
Malmö
Leksand

Tabellen ser rimlig ut men undrar hur tänker när du placerar Leksand sist? Leksand vann tämligen enkelt och fullt rättvist mot Dif (siffrorna skulle varit betydligt större). Gidlöf är en av seriens bästa målvakter. Nyförvärv som Milosevic, Lindqvist, Stevens och Fortier har förstärkt laget. Mycket dökött från förra säsongen är rensat och in med nytt spännande material!

HV och Dif får göra upp i kvalet. Leksand slutar på en 9:e plats. Frölunda plockar hem både serien och SM Guldet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in