Citat:
Ursprungligen postat av
Dumdryg
Va? Jag redogjorde för vetenskapliga fakta. Är du faktaresistent?
Yep, jag utgår bara från fakta och därför resistent mot diverse vansinniga teorier, hopkok och konstruktioner som presenteras via olika kanaler där de redan dum-förklarade flockas.
Vi lever i en fri värld, så man kan själva välja att tro på en platt planet eller på att det inte finns någon klimatförändring, eller att den bara är naturlig, eller att all koldioxid vi släpper ut kommer att uppväga allt annat fan som kommer. Det blir inte mera sant för att man tror på det, men kanske det gör det lättare att hantera situationen. Litet som att falla ner på knä och be och tro att Jesus ska komma och rädda en när ryssen kommer.
Just nu ser det dessutom bra ut på klimatfronten: EU är mer enat än nånsin (utom idiotländer som Ungern, men de bidrar inte med nåt så dem kan vi dumpa sen när det faktiskt smäller) och rustar militärt till tusen. Så "Festung Europa" kommer att vara hur starkt som helst, och dessutom kommer Storbritannien att be på knäna för att få vara med. Sverige, Finland och Norge kommer bara att få positiva effekter under min livstid (så länge inte AMOC ballar ur, men också det tar tid). USA drar stenkorkat nog ihop sig som en mördarsnigel man pissar på, så när det skiter sig där (det gör det egentligen redan, men det märks inte ännu) så kommer vi lyckligt nog att ha Atlanten emellan. Och med Ukraina med i EU kommer vi att ha en i det närmaste perfekt östlig gräns för "festungen", det som saknas är att knäcka Vitryssland och få dem med i gänget. Och när horderna från den risätande Fjärran Östern rushar Ryssland så kommer de att vilja vara bästa kompis med Europa, 100 miljoner +/- etniska ryssar är en munsbit för 4 miljarder kärnbestyckade asiater och de resterande 40 miljonerna "ryssar" kommer sannolikt att välja sida enligt etnicitet och inte gamla ryska imperialistiska gränser.
I och för sig kommer Sveriges befolkning att mångdubblas, men det är över 90% fråga om andra europeer (inklusive en massa danskar, eftersom över hälften av Danmark kommer att försvinna).
Det enda vi saknar är en insiktsfull regering som skulle ha en susning om vad som faktiskt redan händer. Det är INTE den här regeringen.