Citat:
Ursprungligen postat av
Pstvftr
Hur svårt kan det vara ta reda vem det är som släpper ut ormarna? De personer som har sådana här intressen har en stark gemenskap både i socialmedia och vid gemensamma träffar, de köper och byter ormar och utrustning med varandra, jag har svårt att tänka mig att han (eller hon) kan gå helt under radarn.....
Om polisen luskar lite, kollar runt lite i olika FB grupper och bondar lite med personer i Varberg som de vet håller på med ormar borde de lösa detta ganska snabbt, det är ju ingen Palme-utredning vi pratar om.....
Sen vet jag inte exakt vilket brott som begåtts här men utgår från att det är djurplågeri som blir rubriceringen eftersom ormarna inte är giftiga, kanske ett lägre bötesstraff om man hittar den skyldiga.....???
Jo, man tycker ju att någon form av rykten borde uppstått vid det här laget. Men det kanske behövs mer tid innan det når polisen via t ex tips eller att polisen själva lyckas snoka upp rätt spår.
Den fjärde hittades alltså i Köinge och det börjar bli ett slags inringad område av det nu. Dvs från Ullared och ner till Falkenberg/Varberg. Även om det teoretiskt kan vara en som bor någon annanstans som åkt en bit så är det väl mest sannolikt att utsläpparen bor i detta ganska begränsade område, dvs begränsat för i det här sammanhanget. Mer än max 10 möjliga personer kan det knappast handla om väl? Men kan som sagt dröja innan den skyldige upptäcks.