2025-08-14, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Jag bara konstaterar att hon inte skulle ha kunnat bli så framgångsrik och få så många följare om hon inte hade en personlig utstrålning som tilltalade folk.

Att du upplever henne som dryg och bortskämd tolkar jag som ett utslag av din avundsjuka. Du upplever negativa känslor när du ser och hör om henne och projicerar det på henne, att hon måste ha en negativ personlighet som orsakar de känslorna hos dig.

Jag upplever inget negativt när jag ser henne och har aldrig uppfattat henne som dryg. Om någon är så brukar det ju sippra ut rykten att den varit otrevlig mot hotell- eller restaurangpersonal eller liknande. Snäst mot butiksanställda eller nåt.

Sen vet jag inte vad hon skulle ha gjort för småpuckade saker. Var har du fått den uppfattningen ifrån?

Personlig utstrålning kan vara mycket. Man kan ibland kalla det karisma men det är inte alltid det. Visst, Bianca verkar har lätt att påverka folk vilket ju är en av de olika beskrivningar av karisma som finns. Men för mig måste ju karisma vara något annat än att man har förmåga att få mig sig vissa åldersgrupper. För inte fan kan det vara så att de produkter som hon promotar, köps av vuxna människor?

Varför jag uppfattat henne som dryg vet jag inte eftersom jag som jag skrivit tidigare, har dålig koll på henne. Men hon är ju överallt och jag har bara haft känslan av att hon ibland förekommit i texter där jag tänk "aha hon är sån" eller sett henne som hastigast i någon dokusåpa och tänkt detsamma.

Googlade lite och hittade inte så mycket.

https://www.hant.se/noje/darfor-slutade-emelie-feola-som-bianca-ingrossos-assistent/10914369

https://www.gp.se/kultur/bianca-om-kissie-mest-overskattade-influencern.ebfa726c-dd6f-449d-8dd2-bafd60e6d7da

https://www.hant.se/noje/bianca-maste-ga-ut-och-forsvara-sig-efter-spridda-videon/10566695
Citera
2025-08-14, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Jag har jobbat med Carola (och Bianca) i mitt förra jobb inom reklam och kommunikation och mitt intryck från tant Carola är att där var det ingen hemma, hissen hade stannat och nådde inte ända upp, om man säger. Bianca är raka motsatsen, ett blixtrande intellekt och okonstlad smartness, vass i tanken och en utstrålning som satt kvar i väggarna på byrån i flera dagar. Alla pratade om Bianca och i enbart positiva ordalag. Hon är en naturbegåvning och hennes entreprenörskap som genererat miljarder är så in i helvete imponerande så man blir helt paff.

Så ligger det till.

Säkert lika stabilt geni som trump om de närmaste och hon själv får "säga det" .... Vad har hon för nivå på studier eller mensa-tester som gör att man objektivt kan värdera de påstående du häver ur dig om hennes "intellekt"

Tror inte ett ögonblick att hon hade lyckats väl om hon hetat Bianca Oskarsson och bott i Umeå utan känd familj
Senast redigerad av slipperyslope 2025-08-14 kl. 13:01.
Citera
2025-08-14, 12:59
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Citat:
Jag har jobbat med Carola (och Bianca) i mitt förra jobb inom reklam och kommunikation och mitt intryck från tant Carola är att där var det ingen hemma, hissen hade stannat och nådde inte ända upp, om man säger. Bianca är raka motsatsen, ett blixtrande intellekt och okonstlad smartness, vass i tanken och en utstrålning som satt kvar i väggarna på byrån i flera dagar. Alla pratade om Bianca och i enbart positiva ordalag. Hon är en naturbegåvning och hennes entreprenörskap som genererat miljarder är så in i helvete imponerande så man blir helt paff.

Så ligger det till.

Som sagt jag hade hellre umgåts och snackat med Carola än Bianca . Och att Bianca har ett intellekt har jag svårt att tro hon har ju fått allt serverat på ett silverfat.

Carola har varit kanske landets bästa sångerska sen hon var 15 år . Carola är mer folkkär än Bianca.

Så ligger det till.
Senast redigerad av CalzoneItalia 2025-08-14 kl. 13:01.
Citera
2025-08-14, 13:00
Medlem
Citat:

Så ligger det till.

Jobbade inte du på bondgård och hade kontakt med Bianca?
Citera
2025-08-14, 13:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Redherring1
Jobbade inte du på bondgård och hade kontakt med Bianca?

Stämmer bra, numera är jag en enkel mjölkbonde.
Citera
2025-08-14, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slipperyslope
Kan vi inte bara enas om att ALLA följare på sociala medier som följer dessa kända människor, utan att känna dem personligen, i någon mening är STALKERS :-)

Känner också så. Checkar ut från den här tråden nu!
Citera
2025-08-14, 13:09
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Citat:
Stämmer bra, numera är jag en enkel mjölkbonde.

En tokig mjölkbonde som tokrunkar till Bianca Ingrosso 🤣
Citera
2025-08-14, 13:13
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Kommer ihåg Pernilla Wahlgren hon kom fram i nästan samma veva som Carola och hon har alltid varit så sjukt avundsjuk på Carolas karriär. Dom hälsar väl knappt på varandra ens.
Citera
2025-08-14, 13:19
Medlem
brianmolkos avatar
Att hon klickade like mm på inlägg från honom, kanske var i början och han var vanlig beundrare, sen gick de överstyr hos han, för hon kanske inte gav fortsat respons, på sättet som han hade önskat ?
Citera
2025-08-14, 13:22
Medlem
Newkies avatar
Vet inte kom den kommit upp tidigare eller om namnet är ute. Men om någon vill gräva fram ett namn så finns det kanske en chans här

https://www.allehanda.se/2025-08-14/misstankte-stalkerns-planer-i-o-vik/

Edit: Såg att FUP dykt upp. Nedan artikel om karlns satsningar i Övik

https://www.allehanda.se/2022-04-20/stockholmsforetag-soker-mark-i-o-vik-for-hemligt-koncept/
Senast redigerad av Newkie 2025-08-14 kl. 13:25.
Citera
2025-08-14, 13:27
Medlem
Citat:
2 miljarder SEK är vår lilla sötnos god för. Ganska bra gjort av en ung tjej knappt fyllda 30 år. Det lyfter vi på hatten för, att hela sveriges lilla favorit sweet heart är vacker som en ung gudinna tar vi som en extra bonus

https://www.celebritynetworth.com/richest-celebrities/singers/bianca-ingrosso-net-worth/
Vad är Bianca Ingrossos nettovärde?
Bianca Ingrosso är en svensk bloggare, tv-personlighet, sångerska, social influencer och entreprenör som har ett nettovärde på 200 miljoner dollar. Den stora majoriteten av Bianca Ingrossos nettoförmögenhet kommer tack vare hennes blomstrande kosmetikaverksamhet, Caia Cosmetics. Mer information om denna verksamhet längre fram i den här artikeln.
Nja det där är omsättningen i bolagen det är inte det samma som att hon har denna förmögenhet. Hon sålde väl dessutom en stor del av sina andelar i Caia för 70 miljoner och äger 12% i detta bolag nu som omsätter runt 600 miljoner. Hennes bolag där hon har sin influencer verksamhet omsätter inte så mycket att hon kommer i närheten av en miljarder tillsammans. Googles AI svar är oftast skit dom granskar inte bolagens redovisning. Dock är hon väldigt rik men absolut inte miljardär
Citera
2025-08-14, 13:33
Medlem
mirandakerrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Var finns de en bild på han då ?
Bild på F finns i FUPen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto