2025-08-14, 09:47
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Stalkaren kommer att få en lindrig dom. Men han kommer att vara ökänd av många under lång tid.
Det blir det kännbara straffet.

Kanske kommer han att byta namn igen. Eller flytta till Iran?

Nu förutsätter du att det kommer bli en normal reaktion - vilket det inte kan bli från en störd man. Störda män får störda reaktioner.

Han har tidigare gjort sådana här saker, misshandlat en kvinna han hade kontaktförbud mot etc.

I hans värld har han inte gjort ngt fel.
Snarare kan detta trigga igång värre saker. Det är han som bestämmer & ingen tingsrätt el. Bianca kan säga vad han inte ska göra. Det har han tyvärr visat tidigare.
Citera
2025-08-14, 09:48
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Hans ser ut som Patrick Bateman… klart man blir nervös som tjej. Hoppas han får ett rejält straff.

Var finns de en bild på han då ?
Citera
2025-08-14, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko

Googla Fabian Sköldhamn. Det är ingen ful kille. Tycker synd om tjejerna där ute som låter sig luras av hans utseende
Citera
2025-08-14, 09:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Medlem sedan 2005. Pro tip: testa sök.
Citera
2025-08-14, 09:56
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RinkebyParadiso
Medlem sedan 2005. Pro tip: testa sök.

Jag visste ju inte vad han hette i efternamn, inte läst allt och alla inlägg i Biancatråden.
Citera
2025-08-14, 09:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Under 2022 hade Bianca Ingrosso, enligt handlingar från Skatteverket, en total inkomst på 1 576 200 kronor

Ganska långt ifrån en miljard eller hur? Fastigheter och annat är inte vad hon har i rena pengar .

Och om du kan läsa en årsredovisning ser du att hon utöver lönen tog 20 miljoner i utdelning till sig själv -34, 16 miljoner -23 osv…
Citera
2025-08-14, 10:00
Medlem
Min brors kusins avatar
Förstaplats på mr koll.......
Citera
2025-08-14, 10:02
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Note: Kom på att jag faktiskt såg henne i lets Dance. :-)

Jo, man kan komma långt i dagens värld utan att ha karisma. Som jag skrev, killar mellan 15-40 drömmer om att knulla henne eller så retar de sig på att hon är så framgångsrik. Och tjejer i åldrarna 15-30 vill byta sina live med henne. Det räcker långt för att bli känd i dagens Sverige. Att hon sedan verkar vara jävligt driven vad det gäller entreprenörskap, har ju noll med karisma att göra.

Fast hon har ju karisma och utstrålning. Det är ju därför hon har blivit så populär. Utseendemässigt ser hon ju väldigt bra ut, men det finns ju många tjejer som ser ännu bättre ut, så det handlar inte bara om hennes utseende, utan även personligheten som gjort henne så framgångsrik.

Skulle säga att hennes styrka är att hon inte har någon dryg och provocerande attityd, utan att hon är så alldaglig, "girl-next-door" och har varit öppen med sina osäkerheter. Säkert därför många tjejer kan identifiera sig med henne.

Det som är fascinerande är att så många blir provocerade av henne när hon inte alls har den utstrålningen, utan mest är glad, charmig och harmlös. Det handlar bara om jantelagen och avundsjuka.
Citera
2025-08-14, 10:04
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnny.99
Nej nej utan det faktum att hon legat runt.

Legat runt? Är du frikyrklig? Sex hör endast hemma i äktenskapet?
Citera
2025-08-14, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sveaswe
Jag tycker Bianca verkar så jävla dum i detta läge. För det första är det känt sedan länge och en tradition att man alltid klär sig anständigt när man ska på förhandlingar / rättegång. I andra länder kastar dom ut folk som kommer med fel klädsel oavsett kön.
Enligt Bianca i rättegången r Fabian/ramin tog henne på axeln, så ringde Bianca mamma och Lovisa i panik och ingen svarade. Varför I HELVETE RINGDE HON INTE POLISEN? Var ÄR HENNES EGNA LIVVAKTSSKYDD ELLER SÄKERHET? altså dessa människor som tjänar pengar på henne som Vanessa o alla dom finns där när det finns pengar att hämta men inte till att hjälpa henne och ge henne råd med skydd osv. Hur dumma är alla i hennes omgivning? Uppenbarligen är pappa Ingrosso ingen hon kan räkna med heller. pernillla Wahlgren säger i polisförhör att Bianca är inte typen som ber om hjälp och det tar tid. Jag stör mig faktiskt lite på de, hon har haft tid att screens och samla in bevis i 1,5 år. Men det det tar henne så lång tid att polisanmäla. Jag hade köpt detta om det var en vanlig privat person som inte vet bättre. Men Bianca har ett helt entourage runt om sig som får BETALT!!! hon har folk som ska vara måna om hennes säkerhet och mående. Hon har så mycket pengar att man förväntar sig att hon har ett visst skydd. Speciellt r hon visar upp vart hon bor vad hon köper in som kostar miljoner!.
Jag undrar varför ingen i Bianca’s omgivning har hjälpt henne att få skydd? koppla in en jurist vid tidigt skede?
Och ja. Bianca är dum som lägger upp och provocerar med den bilden då denna snubbe är faktiskt störd på riktigt. Altså detta handlar inte om en vanlig man som utövar sin dominans . Utan detta är en djupt störd individ. En sjuk människa som kommer mörda en oskyldig kvinna en dag precis som sin pappa .Bianca tror nu detta är något metoo fall eller feminist grej. nej….. självklart ska hon leva som normalt. Och göra sitt men nu sänder hon ju signaler till honom med detta ”statement”. Det är som att provocera en schizofren eller autist i en rullstol. Eller att visa statement till Hannibal Lecter. Ingen gör det. Ramin/Fabian är djupt störd och sjuk , det är inget man provocerar eller visar statements för. Han kan mörda vilken dag som helst.

Hon har haft vaktbolag. Det tog 40 min att komma för dem vid ett tillfälle! Det står i förundersökningen.
Citera
2025-08-14, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa
Det hedrar henne att hon inte möter brott med brott, våldsam stalker med våld.

Så det är alltså okej för en part att utöva grovt mentalt våld? Den andra ska bara sitta och ta emot i flera år.
Ne det finns fanimej en gräns.
Citera
2025-08-14, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sveaswe
Jag beskyller inte Bianca i sig, men jag är förundrad över alla dessa människor hon hänger med och växt upp med inte typ bett henne skaffa livvakt en period . Oavsett stalkandet , Bianca visar upp massvis med pengar och shopping och snordyra köp utan säkerhet. Har inte alls med ”politiker status” att göra. Hon är KÄND och RIK. Då har man säkerhet. Har du sett hur mycket folk som kryllar när hon dyker upp på event eller går någonstans? Det finns ett stort intresse för Bianca.

Jo då. Bianca’s Gudföräldrar är människor med makt. Du får inte glömma vart hon kommer ifrån. Mammans bästa vän är bindefeldt , Bianca’s egna bästa vän också en iranier tydligen eller arab är läkare. Pernilla och Emilio (kriminella) sitter på mycket kontakter. Speciellt Pernilla som har en stor krets och viktiga människor hon växt upp med till kontakter.
En person som
bianca med så mycket pengar och kändisstatus ser till att ha skydd eller säkerhet i en eller annan form.
Hon hade ett säkerhetsbolag hon kunde ringa men det tog dom 45 minuter att komma överhuvudtaget . Haha altså det måste vara någon slags ironi.

Jag förstår vad du menar, men jag tycker också du ska se hela bilden.
Nu är tyvärr Bianca en offentlig person så stalkning kan betraktas som endel av det normala rent juridiskt . Men nu har hon lärt sig en läxa och det är bara att anmäla.
Hon kan visst ringa 112!!!! Sluta hitta på, polisen kommer direkt. Jag har arbetat med så många människor i nöd att jag vet att polisen kommer. Hade hon sagt i panik; en man som stalkat mig längre period har dykt upp här och tar på mig , jag är livrädd. Då kommer dom. Vad fan ska Lovisa göra som inte ens svarade i telefon? Det är synd att se att alla verkar svikit Bianca . Vanessa som ska vara hennes gudagåva extra mamma typ. En guide som hon uttryckt de. Vanessa som alltid skyddar henne? Pernillas exman är för fan polis han också.
Men nu är det som Pernilla sa; Bianca har svårt att be om hjälp och det tar lång tid.
Och nu detta statement som
Bianca lagt upp på köpet…. Det var det sista som behövdes att provocera en psykopat. Det är inte meToo fall vi har o göra med,

Hon har ju haft vaktbolag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in