2025-08-12, 21:31
Medlem
Håller undan en del pengar från frugan (thailändska) men nu behöver jag dem och jag minns inte var jag satt in dem. Det enda jag kan komma på är deklarationen men det var alldeles nyligen jag bytte bank så det går ej.
Citera
2025-08-12, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alexosigge
Håller undan en del pengar från frugan (thailändska) men nu behöver jag dem och jag minns inte var jag satt in dem. Det enda jag kan komma på är deklarationen men det var alldeles nyligen jag bytte bank så det går ej.
Hur satte du in pengarna på det kontot? Om de kom från ditt lönekonto så kanske du kan se något på ditt kontoutdrag? Annars får du vänta tills det är dags att deklarera.
Citera
2025-08-12, 21:36
Medlem
Stenballes avatar
Citat:

Du har nyligen bytt bank och kommer inte ihåg var du satt in pengarna...
Det är mer än lite demensvarning på det där.
Citera
2025-08-12, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Hur satte du in pengarna på det kontot? Om de kom från ditt lönekonto så kanske du kan se något på ditt kontoutdrag? Annars får du vänta tills det är dags att deklarera.
Hmm. Ja jag flyttade ju pengarna från en annan nisch-bank men där kanske jag kan hitta spår. Om jag kommer på vilken det var
Citera
2025-08-12, 21:46
Medlem
Citat:
Hmm. Ja jag flyttade ju pengarna från en annan nisch-bank men där kanske jag kan hitta spår. Om jag kommer på vilken det var
Vilken den banken var kan du hitta i din deklaration.
Citera
2025-08-12, 21:50
Bannlyst
om du flyttar mycke pengar ofta så säkert Nordea
Citera
2025-08-12, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Vilken den banken var kan du hitta i din deklaration.

Just det! Vad dum jag är. Jag hade ju pusselbitarna
Citera
2025-08-12, 22:05
Medlem
Pengarna hittade
Tack för hjälpen!
Citera
2025-08-13, 10:19
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:

På det flesta banker och spsrinstitut loggar man in med Bank-ID, testa dig fram. Annars får du gå in på Skatteverket och kolla senaste deklarationen, fick du mer än 100 kr i ränta så kommer du se under inkomst av kapital vem som betalat ut räntan.
Citera
2025-08-13, 12:37
Medlem
smart att gömma pengarna för thaikärringen men tänk på thailändska som lessnade på svenne gubben ock lät mörda han så hon fick allt

PS dra ner på drickandet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in