Citat:
Ursprungligen postat av
ManMedProblem
Jag är väldigt säker att det inte är någon i min lägenhet. Jag har säkerhetsdörr, bor högt upp så det går inte att klättra in genom balkongen. Jag kontrollerar alltid att dörren är låst innan jag ska sova och jag låser ibland polislåset inifrån.
Jag har haft klardrömmar tidigare, men jag har inte upplevt dem på samma sätt som det här. Det kanske är som du säger, men jag drömmer sällan samma dröm flera gånger, även om drömmarna kan handla om saker som ofta dyker upp.
Bli ok med att du är betraktad i så fall. Det är inte hela världen om det pågått en längre tid eftersom ingenting händer. Sluta kolla skräckfilm och sånt. Även om man inte skräms för stunden så kan det påverka en långt efteråt genom en höjd beredskap.
Tror att du kan behöva gå igenom lite levnadsvanor, mediciner, kosttillskott och annat för att se om det finns något som ger dig en förhöjd medvetenhet om denna närvaro. Det finns de facto ingen i ditt hem, och även om någon skulle stå och smyga på dig i natten, så är det efter all denna tid inget farligt. Har du något i din tillvaro som får dig att känna dig jagad eller iakttagen av andra skäl? Ekonomiska bekymmer kan skapa känsla av att någon är ute efter en(ofta är någon det

)
Vet att det suger med livlig fantasi och jag har själv fått jobba med påträngande tankar eftersom jag har behövt vistas ensam i stora mörka lokaler nattetid, och det är inget kul att behöva gå runt där det öppnar upp sig mot långa korridorer i fullständigt mörker. Man ser ingenting, men känner vinden dra. Numera ger sådant mig inte längre något särskilt obehag.
Jag tror att du får lättare med att bara bli ok med känslan, än att försöka jaga bort den.
(annars, lägg ut mjöl på golvet, häng upp snubbeltrådar)