2025-08-11, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vissenellervilse
Precis och det var det jag uppskattade att det till: 4 mille med 4-5% ränta blir nästan 200 tkr dvs 100 per person. Kanske är deras ränta lägre än så iofs. Men som Enuddafigur klargjorde för oss så spelar räntan ingen roll för AA och därmed heller inte skatteavdrag gissar jag 😎

Skulle förresten inköpet av huset vara 1,5 och inte 2,5 och det (mycket hypotetiskt och optimistiskt som det verkar!) skulle gå att sälja för 6,5 så blir reavinsten tom 5 mkr och skatten därmed drygt 1 mkr. Lätt att glömma men små smulor är också bröd🤭
Vill minnas att han sagt att hushållet lägger 25K / månad på ränta o amortering av huslånet. Finns någonstans i denna låååånga tråd.
Citera
2025-08-11, 14:33
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cykellampa
Att AA skulle komma igenom som godkänd i Avanza PB bolånsprocess är troligen mindre sannolikt än att han äger 2x sommarstuga med brygga o vattenskoter innan nästa istid.

Dagens sanning!
Citera
2025-08-11, 14:42
Medlem
Han är ogift. Äger han villan ensam eller delas ägandet med sambon? Han kan ju inte räkna in hela villans värde i sin egen förmögenhet om han bara deläger den.
Citera
2025-08-11, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kontrollavgift
Jag vet inget om fastighetspriser i Falkenberg. Jag tycker att villan har ett bra läge skulle gärna bo där själv. Men hitta.se värderar den till 4,28 mkr. Booli.se (Jag fick gissa några parametrar) gav värderingen 4,26 mkr. Så hans värdering till 6m är nog i övre spannet och han har inte mycket låneutrymme till fler bilar.

Precis, det låter som att bilarna är lånade på huset. För 4mkr av 6mkr i lån på en fastighet efter 22 år tyder ju inte på att det gått till ROT iallafall.
Citera
2025-08-11, 18:11
Medlem
Citat:
Precis, det låter som att bilarna är lånade på huset. För 4mkr av 6mkr i lån på en fastighet efter 22 år tyder ju inte på att det gått till ROT iallafall.
6 miljoner är som allt annat han säger 50 % lögn. 4,5 mille är mer rimligt. Men med sin egenskapade matematik kan han säga 6, och det är klart att så länge han bor kvar får han aldrig fel.

Jag tittar mycket på fastighetsmarknaden, och det är mycket lätt att plugga in hans bostad i vilken modell som helst. Kolla slutpriserna hos hans grannar på hemnet.se, om man vill veta mer.

Hans fårskock kommer förstås inte förstå skillnaden, det är verkligen den minst informerade följarskaran på hela nätet han har hittat. Dom hör "miljonär" och blir storögda. Som om han kan realisera pengarna.

Intresset för hans dynga är större än någonsin, det tvivlar jag inte en sekund på. Sossarnas lotteri gick ut på att blåsa dementa pensionärer, hans affärsidé går ut på att blåsa den lägsta kvartilen på iq-skalan. Jag uttrycker mig helt respektlöst mot denna "man", och jag gör det medvetet för så länge han fortsätter med sin verksamhet förtjänar han inte bättre.
Citera
2025-08-11, 18:14
Medlem
Citat:

Aktieanalytiker my ass. Det enda gubben är bra på är att låna pengar till ockerränta.
Citera
2025-08-11, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lebiatan
6 miljoner är som allt annat han säger 50 % lögn. 4,5 mille är mer rimligt. Men med sin egenskapade matematik kan han säga 6, och det är klart att så länge han bor kvar får han aldrig fel.

Jag tittar mycket på fastighetsmarknaden, och det är mycket lätt att plugga in hans bostad i vilken modell som helst. Kolla slutpriserna hos hans grannar på hemnet.se, om man vill veta mer.

Hans fårskock kommer förstås inte förstå skillnaden, det är verkligen den minst informerade följarskaran på hela nätet han har hittat. Dom hör "miljonär" och blir storögda. Som om han kan realisera pengarna.

Intresset för hans dynga är större än någonsin, det tvivlar jag inte en sekund på. Sossarnas lotteri gick ut på att blåsa dementa pensionärer, hans affärsidé går ut på att blåsa den lägsta kvartilen på iq-skalan. Jag uttrycker mig helt respektlöst mot denna "man", och jag gör det medvetet för så länge han fortsätter med sin verksamhet förtjänar han inte bättre.
Du säger bara sanningen, synd att han ska dra med sig sin fårskock som inte fattar bättre..
Kommer nog bli ett uppvaknande för dom stackare som gjort likadant som han
Citera
2025-08-11, 21:42
Medlem
Blingons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Han är ogift. Äger han villan ensam eller delas ägandet med sambon? Han kan ju inte räkna in hela villans värde i sin egen förmögenhet om han bara deläger den.

Han äger 50% av fastigheten.
Citera
2025-08-12, 08:21
Medlem
Nu har jag sett hans video "Livet som arbetsfri miljonär".
Är han galen på riktigt? Han baserar välståndet på enorma aktievinster som ännu inte finns!
Men det stör mig väldigt att han skriver "arbetsfri". Det är inte arbetsfritt, kalkylen de närmsta åren bygger på att sambon fortsätter arbeta samtidigt som hon tar ut sin pension. Arbetsfrihet = makan arbetar så att jag slipper arbeta.
Drönare kallar man sådana, videon kunde heta "Livet som dagdrömmande drönare"
Citera
2025-08-12, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enuddafigur
Vill minnas att han sagt att hushållet lägger 25K / månad på ränta o amortering av huslånet. Finns någonstans i denna låååånga tråd.

Så sant. Om det stämmer med 25 i månaden borde väl kanske 10 vara amortering. Vågar man gissa att det är krav från banken snarare än frivillig amortering?
Citera
2025-08-12, 12:55
Medlem
Hoppas jag har fel men gissar på att miljonären tvärt slutar lägga ut videos innan året är slut när verklighetens långivare kommer ikapp.

Dock väldigt underhållande.
Senast redigerad av Intressgruppen 2025-08-12 kl. 13:01.
Citera
2025-08-12, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vissenellervilse
Så sant. Om det stämmer med 25 i månaden borde väl kanske 10 vara amortering. Vågar man gissa att det är krav från banken snarare än frivillig amortering?
Om lånet är mer än 70% av bostadens värde måste amorteringen vara 2%. Därtill finns en regel om att det blir en extraprocent om lånet är mer än 4,5 ggr inkomsten. Jag vet inte hur den regeln tolkas om man har en sambo som klarar inkomstkravet för sin halva av lånet.

Många spekulationer, men vi har alltså en skrytande 53-åring som belånad till örsnibbarna.

Bilarna kostar ingenting för dom är av modeller som ökar i värde säger AA. Pyttsan säger jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in