2025-08-09, 14:15
Medlem
Testoguy666s avatar
Hej,

Jag har starka planer på att flytta till turkiet alternativt spanien, Det som hindrar mig är ekonomin atm.
Just nu har jag sjukpenning på typ 9000 månad, går det att få sin sjukpenning skickat till annat eu land ?

har tappat allt fötroende för Sverige, detta land har blivit korrupt och obehagligt. Landstingen har kontakter med kriminella samt sjukvård och polis. Det har jag sett med egna ögon, därför jag väljer att lämna då det drabbar mig otroligt hårt. Planerar att bo utomlands iallafall 2-5 år till att börja med.

Kan någon som gjort resan tidigare förklara för mig som ej kunnig, hur jag ska gå till väga.

Ärliga och seriösa svar föredras. Ha det bra.
2025-08-09, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Testoguy666
Hej,

Jag har starka planer på att flytta till turkiet alternativt spanien, Det som hindrar mig är ekonomin atm.
Just nu har jag sjukpenning på typ 9000 månad, går det att få sin sjukpenning skickat till annat eu land ?

har tappat allt fötroende för Sverige, detta land har blivit korrupt och obehagligt. Landstingen har kontakter med kriminella samt sjukvård och polis. Det har jag sett med egna ögon, därför jag väljer att lämna då det drabbar mig otroligt hårt. Planerar att bo utomlands iallafall 2-5 år till att börja med.

Kan någon som gjort resan tidigare förklara för mig som ej kunnig, hur jag ska gå till väga.

Ett ärligt svar.

Med 9000kr i månaden kommer du inte komma nånstans i världen. Möjligt nått fattigt land i Afrika men dit verkar du inte vilja dra.

Vill du migrera så behöver du en riktig inkomst. Så mitt tips är att du fixar en riktig inkomst först.

Sedan så lär sjukpenningen lär komma in så länge du är skriven i Sverige. Vilket kan skapa problem i framtiden då lär behöva avskriva dig från Sverige om du bor tillräkligt länge utomlands.
Senast redigerad av DaddyCool64 2025-08-09 kl. 14:21.
2025-08-09, 14:20
Avstängd
Citat:
Hej,

Det blir nog svårt tror inte FK vill betala ut sjukpenning till annat land!
2025-08-09, 14:23
Medlem
Testoguy666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaddyCool64
Ett ärligt svar.

Med 9000kr i månaden kommer du inte komma nånstans i världen. Möjligt nått fattigt land i Afrika men dit verkar du inte vilja dra.

Vill du migrera så behöver du en riktig inkomst. Så mitt tips är att du fixar en riktig inkomst först.

Sedan så lär sjukpenningen lär komma in så länge du är skriven i Sverige. Vilket kan skapa problem i framtiden då lär behöva avskriva dig från Sverige om du bor tillräkligt länge utomlands.

Hur gör alla kriminella babbar då ? har dem stark ekonomi ?
2025-08-09, 14:26
Medlem
bithaxs avatar
Turkiet är ju typ värdens sunk, men visst, om du är muslim så är det ju halal som fan med diktator och en byråkrati driven av mutor och missförhållanden.
2025-08-09, 14:27
Medlem
bithaxs avatar
Citat:

Jo de har ju massor av brottsvinster som dom tvättar i dessa länder.
Cash är king i turkiet, och det är inte några frågor som i sverige om vart pengarna kommer ifrån.
Dessutom är det ovanligt Turkiet lämnar ut någon till sverige. De ser till att bli medborgare, så då kan de inte lämnas ut enligt lag.
Senast redigerad av bithax 2025-08-09 kl. 14:29.
2025-08-09, 14:28
Medlem
*tappat hoppet på Sverige
*Vill flytta till Turkiet
*Vil lha seriösa svar

Något stämmer inte här...
2025-08-09, 14:30
Medlem
Citat:
Dom flyttar till just Turkiet. Så hur du ska få se färre av dem där har jag ganska svårt att förstå.
2025-08-09, 14:38
Medlem
glockenreins avatar
Kanske en grekisk ö är bättre att bosätta sig på? Tror man kan leva gott där på svensk sjukpenning om det går att flytta över, det vet jag ingenting om.
2025-08-09, 14:42
Avstängd
Citat:

Vad ska du göra när sjukskrivningen är över om du bor i Turkiet eller Spanien, hur ska du försörja dig?
2025-08-09, 14:48
Medlem
Hellesylts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anthraxious
*tappat hoppet på Sverige
*Vill flytta till Turkiet
*Vil lha seriösa svar

Något stämmer inte här...

Någon som skojar tänker jag: (FB) Störiga grannar
2025-08-09, 14:49
Moderator
Neksnors avatar
Huruvida det går att flytta inkomster till andra länder är ingen fråga för Resor. Själva resan kan diskuteras i (FB) Lämna Sverige, flytta utomlands, starta ett nytt liv (samlingstråd)/mod.

Låser.

/Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in