2025-08-06, 02:51
Medlem
Tromb har jag sett över havet.
Stoftvirvel på stranden, som från ingenstans kom den plötsligt och vräkte ut parasoller, tidningar, filtar, badbollar osv runt på stranden och i vattnet.
Dagstidningar och annat flöt runt i vattnet, barn som grät.
Citera
2025-08-06, 03:09
Medlem
HassanVonEssens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enlevandeman
Okej, då förstår jag. Så det ser farligare ut än vad det är. Om jag nån gång ser en sådan ska jag simma in mot mitten och testa.
Kan nog gå riktigt illa om du inte är en mycket god simmare. Räcker ju att vatten är bara lite strömt för att man ska få ett helvete att simma emot det.
Citera
2025-08-06, 03:45
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HassanVonEssen
Kan nog gå riktigt illa om du inte är en mycket god simmare. Räcker ju att vatten är bara lite strömt för att man ska få ett helvete att simma emot det.

Kanske det. Men om man befinner sig i "stormens öga" torde det vara rätt lugnt. -Men det varar antagligen inte så länge.. OM det är en mindre insjö, bra väder i övrigt, tror jag att det är bara kul..
Citera
2025-08-06, 08:57
Medlem
Sheepahederns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tesla83
Tromb har jag sett över havet.
Stoftvirvel på stranden, som från ingenstans kom den plötsligt och vräkte ut parasoller, tidningar, filtar, badbollar osv runt på stranden och i vattnet.
Dagstidningar och annat flöt runt i vattnet, barn som grät.
Högst troligt så är det ingen tromb utan en s.k "waterspout" aka "skydrag" på svenska.
Citera
2025-08-06, 09:05
Medlem
526s avatar
Det är ett UFO.
Bara lättlurade får går på att det är ett väderfenomen. Det är vad eliten vill att ni ska tro.
Citera
2025-08-06, 10:03
Medlem
Haha. Ja. alltid varit min drøm att hamna i en tromb
Citera
2025-08-06, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sheepahedern
Högst troligt så är det ingen tromb utan en s.k "waterspout" aka "skydrag" på svenska.
Det var en tromb. Stod om den i tidningen också
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in