2025-07-31, 16:41
Medlem
Hej!

Är mitt i min första kur och kört 100mg Test P Eod och 40mg Anavar i ungefär 6 veckor nu.

Tog även blodprov före kur som visade enligt följande,

Testosteron: 11 nmol/L
Fritt testo : 6.6nmol/L
SHBG : 19.2nmol/L
Östradiol : 260pmol/L

Så lågt testo och väldigt högt Östrogen.

Valde att börja kuren och lägga till Arimidex ungefär 0.5mg eod för att sänka östrogen.

Jag körde med Anavar tills i måndags då de tog slut så nu är det bara testo Propionate som jag höjt till 150mg eod. I måndags tog jag även nya blodprover för att se lite hur allt såg ut ifall jag vill lägga till nån oral till senare under kuren.

Jag har sen i söndags alltså ungefär 4-5 dagar nu känt en enorm trötthet som jag trodde var övergående men den har bara blivit värre för varje dag, jag har inte någon ork till något längre, allt känns väldigt jobbigt och jag orkar knappt gå upp ur sängen.

Mina blodprover den här gången visade en hel del utanför referens vilket i och för sig borde vara förväntat med tanke på att man är mitt i en kur.

Testosteron: 88nmol/L
Fritt testo. : 84nmol/L
SHBG. : 5.9nmol/L
Östradiol : 307pmol/L

HDL: :0.52mmol/L

Och även
Hematokrit EVF : 0.36 (lågt)
Hemoglobin : 114g/L (lågt)
Erytrocyter. : 4.1 (lågt)
Trombocyter TPK : 461 (högt)

Levervärden såg helt okej ut och även lite annat som kreatinin, hemoglebinmassa osv.

Det är däremot ingen sänkning på östradiol trots AI och att HDL sjunkit.

Vad tror ni här? Är det förklaringen till min trötthet? Eller min höjning till 150mg testo eod som kanske ställt till det? Hade tänkt köra minst 6 veckor till och även möjligen lägga till superdrol i slutet på kuren men nu känns det omöjligt att fortsätta vilket är jättesynd jag har fått enorma resultat i min deff och gått ner från 21% bf till 13% på dessa 6 veckor nu och även ökat i muskelmassa.

Några tips för att få ordning på det?
Citera
2025-07-31, 19:30
Medlem
Det är sjukt weird att du på din första kur kör:
1. Fler än en substans.
2. Otroligt låg mängd.

Standard-kuren för nybörjare är enkel: 600mg test per vecka. That's it. Poängen är ju lite att det är bra att lära sig hur det känns - vad som händer med kroppen etc... För det du känner nu - du har ju ingen aning om det är testo eller anavar som är boven i dramat...

Sen är det för övrigt också väldigt varmt och fuktigt ute - det gör nog att det blir ännu enklare att känna sig lite utmattad.
Citera
2025-07-31, 22:53
Medlem
Kan hålla med om just mer än en substans kanske man inte ska börja med men just anavar är ju den mest ”milda” av det man kan ta har man läst till sig så passade på.

Däremot vad gäller minst 600mg i veckan känns väl för mycket särskilt när man injicerar propionate, båda mina axlar är fortfarande ömma, hade jävligt ont när jag injicerade i låren och nu haft inflammation med kraftig svullnad i ena sidan av glutes så det är jävligt jobbigt att injicera varannan dag så pass mycket, tidigare 1ml och nu 1.5ml eod. Men ligger nu närmare 525mg/v och då jag slutat med anavar kan faktiskt vara den höjningen som gjort att jag nu känner en del biverkningar. Kan också vara så att värmen spelat sin del också som du säger.
Citera
2025-07-31, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnNyborjare

Standard-kuren för nybörjare är enkel: 600mg test per vecka. That's it. Poängen är ju lite att det är bra att lära sig hur det känns - vad som händer med kroppen etc... För det du känner nu - du har ju ingen aning om det är testo eller anavar som är boven i dramat...

600mg/vecka är absolut inte någon standard kur för nybörjare. Som du säger så är ju poängen att känna av lite i början och se hur just du reagerar på preparatet och dosen. Att då börja med 600mg är ju idiotiskt.

250mg per vecka är en mer rimlig nybörjar kur.
Citera
2025-08-01, 17:04
Medlem
600mg/ew ingen nådig första kur!
Är ditt anavar labbtestat? Det kanske inte är anavar?

Droppa till 300ish i veckan och se hur ditt östro ser ut efter några veckor
Citera
2025-08-05, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johannes89
600mg/vecka är absolut inte någon standard kur för nybörjare. Som du säger så är ju poängen att känna av lite i början och se hur just du reagerar på preparatet och dosen. Att då börja med 600mg är ju idiotiskt.

250mg per vecka är en mer rimlig nybörjar kur.

250mg så stänger man ju bara av sin egenproduktion och får ca dubbla från en vanlig TRT-kur (som ska reflektera ditt normala). Så ja, enl många källor är 500-600mg/v ganska nybörjarvänligt och standard.

Vet inte riktigt var du har hittat 250mg/vecka ifrån.

Tom i vetenskapliga studier på personer som aldrig har tagit testo tidigare har de kört runt 600mg/v.
Citera
2025-08-05, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exploreuranus
600mg/ew ingen nådig första kur!
Är ditt anavar labbtestat? Det kanske inte är anavar?

Droppa till 300ish i veckan och se hur ditt östro ser ut efter några veckor

Har du någon erfarenhet om detta eller pratar du bara gojja? För en vanlig TRT-kur som ska reflektera ditt normala testo ligger på ca 100-200mg...

I.e and then bla bla...
Citera
2025-08-06, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnNyborjare
Det är sjukt weird att du på din första kur kör:
1. Fler än en substans.
2. Otroligt låg mängd.

Sen är det för övrigt också väldigt varmt och fuktigt ute - det gör nog att det blir ännu enklare att känna sig lite utmattad.

525mg prop (150mg eod) är pga ester-vikten mer testo än 600mg testo e eller c är så han ligger där du vill ändå.
Citera
2025-08-06, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrL0c
525mg prop (150mg eod) är pga ester-vikten mer testo än 600mg testo e eller c är så han ligger där du vill ändå.

Av ngn anledning läste jag per vecka tidigare. Ja 150mg eod är en bra nybörjarkur - och även in i intermediate. Eller så svarade jag på ngn annan som skrev att det var mycket. I dunno. Hursom 500-600mg för nybörjare är vad r/steroids rekommenderar. Kör man en pyttekur stänger man bara ner sig själv för ingenting. 100% onödigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in