2025-08-05, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iq143
Att få bort läggningen är nog svårt det heller håller jag med om men det handlar om att avhålla sig från att praktisera den. Det tycks trots allt de flesta pedofiler klara av om siffror upp mot 5 procent av befolkningen stämmer. Men om det skulle vara omöjligt så skulle varken dumpen eller lagstiftning kunna ändra på detta. Du talar emot dig själv.

Att läggningen inte går att bota betyder inte att man skall låta pedofiler härja fritt!

Om pedofilen är inlåst kan han inte våldta.

Om svensk lagstiftning var bättre så skulle polisen kunna använda Dumpens metoder, fiska upp gäddorna och låsa in dem. Det vore det bästa. Jag tror inte att jag "talat mot mig själv".

Men detta är nog fel tråd för den här diskussionen. Denna tråd skall handla om Gäddbaggen OB.
Citera
2025-08-05, 22:18
Medlem
Guru-Gurus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iq143
Ok på medeltiden fanns det inga brottslingar?

Vad yrar du om? Min poäng var att på medeltiden hade vi medeltida straff och ingen jävla förvaring med god mat, gym och PS5.

Citat:
Det handlar inte om att brottslingen är ett offer utan om risker för vem som blir brottslig. Straff är inte den endas lösningen om man vill att brottsligheten ska bli låg oavsett om det handlar om stölder eller sexbrott.
Va? Du låter son en nyexaminerad socialtant. Och hur vill du beivra brott? Med afrikansk dans och kristaller?
Citera
2025-08-05, 23:08
Medlem
En google maps sökning på doctor guitar i Göteborg visar butikstatus "Permanent stängd".
Citera
2025-08-05, 23:19
Medlem
nationalizten88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boktrollet
En google maps sökning på doctor guitar i Göteborg visar butikstatus "Permanent stängd".
Hur fan aset kan låta Yngström och Sky Highs namn stå kvar på hemsidan är fan bedrövligt efter Clas inlägg och avståndstagande.
Senast redigerad av nationalizten88 2025-08-05 kl. 23:27.
Citera
2025-08-06, 01:09
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Nu har jag ingen aning om vad människan röstar på men tycker fan att det lutar mer åt något av Tidöpartierna. Dels för att han är egen företagare men också pga vad man kunnat snappa upp genom åren i form av "personlighet". Att han skulle vara vänster finns det väl inga belägg för (undantaget då en brorsa som jobbar på AB) så vad ska vänstern skydda honom genom tystnad för? Att AB ev valt att ligga lågt lär ju isf enbart bero på att hans brorsa jobbar där. Så mer svågerpolitik än vänster-/höger-dito.
Pedofilen är vänster och skriver på sin blogg

"Familjen Bernadottes ekonomi kan också bedömas stabil då skattebetalarna varje år skjuter till 125 miljoner kronor till flickornas kläder, glitter och kontokort. Adoptivbarn alltså.. kanske ett antal flyktingar också.. En ypperlig lösning och en äkta 'win win situation'.."
Citera
2025-08-06, 03:46
Medlem
Nu är Bjurman den äldre en riktig kändis!

Från difus nöjesprofil till välkänd!

Med hundratusentals, snart uppåt miljonen, besök på olika stora sociala plattformar. Eftersökt som få på nätet.

Omskriven och omtalad.

Hatad av stora grupper för sina tankar om att droga och utnyttja små barn sexuellt med deras sjuka mamma. En mamma han trots medvetenhet om Dumpen bestämde sig för att i kåtruset träffa.

Familj och vänner dras med i skitstormen.

Nu är han i alla fall en riktig kändis. Just den biten kan vi därför lägga åt sidan.

Knappast att han blir inbjuden till Allsången på Skansen eller kändisfester.

Den här typen av kändisar är längst ner på den sociala skalan livet ut.

Hamnar han i fängelse för en skitsak, då riskerar han med största sannolikhet att bli ihjälslagen.

Undrar varför?

Stigmatiseringen är brutal.

Grattis Bjurman.
Senast redigerad av Spritsson 2025-08-06 kl. 03:48.
Citera
2025-08-06, 07:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Många tveksamma "omeletter" har det blivit med den argumentationen, men huruvida Dumpens agerande hjälper eller stjälper är väl oklart.

Man skulle trots allt kunna tänka sig att de som hängs ut i större omfattning går under jorden, isolerar sig från normala människor, söker sig ännu mer till likasinnade och kanske till och med blir ännu farligare för eventuella brottsoffer. Utöver det skulle man även kunna tänka sig att fler undviker att söka hjälp för diverse störningar om risken att förlora vänner, arbete, sociala kontakter, etc. är överhängande för den som inte håller sina störningar hemliga.

Frågan är dock, om det nu på något sätt skulle visa sig att arbetet är kontraproduktivt, ur ett brottsofferperspektiv, skulle man då upphöra med verksamheten, eller är motivationen egentligen en annan

Kan väl inte tro annat än Dumpens tillvägagångssätt hjälper när det kommer till att skydda barn. Om de här personerna vet att de riskerar att hängas ut vågar de förmodligen inte leva ut sina fantasier i samma utsträckning som tidigare. Att de skulle gömma sig och bli farligare, nja tror tvärtom att om de vet att de är pin-pointade, och om fler vet vilka de är, desto ofarligare blir de. Däremot finns nog alltid risker med att som Dumpen ta lagen i egna händer. Framförallt om det utvecklas till en häxprocess där oskyldiga utpekas. Eller om det blir business av det hela och det t.ex. går att köpa sig fri. Men annars kanske mer juridiskt då som att personen tar sitt liv innan rättsystemet hinner utdöma ett straff. På det stora hela är det Dumpen gör mer bra än dåligt.
Senast redigerad av Tedrom 2025-08-06 kl. 07:24.
Citera
2025-08-06, 07:45
Medlem
Finns det video ifrån Dumpen?
Citera
2025-08-06, 08:10
Citat:
Ursprungligen postat av L.o.a
Finns det video ifrån Dumpen?
Ja, finns här:

https://dumpen.se/2025/07/25/gaddbaggen-goteborg-647/
Citera
2025-08-06, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nationalizten88
Hur fan aset kan låta Yngström och Sky Highs namn stå kvar på hemsidan är fan bedrövligt efter Clas inlägg och avståndstagande.

Jag gissar att han är upptagen med lite annat just nu och därmed inte riktigt hinner med att redigera sin hemsida...
Citera
2025-08-06, 09:18
Medlem
nationalizten88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Jag gissar att han är upptagen med lite annat just nu och därmed inte riktigt hinner med att redigera sin hemsida...

Han har all tid i världen att fixa det, han har raderat Facebook och Instagram redan så stänga hemsidan är gjort på en kaffekvart....
Citera
2025-08-06, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guru-Guru
Vad yrar du om? Min poäng var att på medeltiden hade vi medeltida straff och ingen jävla förvaring med god mat, gym och PS5.

Va? Du låter son en nyexaminerad socialtant. Och hur vill du beivra brott? Med afrikansk dans och kristaller?

Jag säger inte att man inte ska straffa men det känns som du ser det som lösningen på problemet men allt är inte så svart och vitt.

Dumpens straff som OB fått går ut på social isolering. Social isolering är en riskfaktor för denna typ av brott. Alltså kan uthängningen bli kontraproduktiv även om straffet kan betraktas som en hämnd för att minst sagt oansvarigt beteende.

Personen kan alltså bli farligare efter än innan uthängningen. Kan detta vara så svårt att förstå?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in