2025-08-03, 11:15
Medlem
Clint.Ruins avatar
”Andas i fyrkant”, vad är det för ett jävla uttryck och vad vill hon ha sagt med det?
Citera
2025-08-03, 11:39
Avstängd
Negreritvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solestrolls
Bor jag på hotell förväntar jag mig städning och rena lakan + handdukar varje dag.drig på hotell
Idkar du och din partner analsex konstant? Eller svettas du onormalt mycket? Tänk på miljön för helvete din kräsna jävel!
Citera
2025-08-03, 11:42
Medlem
Aakerbocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Ursäkta? Hotellfrukost är ju varför man bor på hotell? Annars kan man ju sova i bilen? Hade helt missat. Fuck Scandic i så fall!
Att Scandic ska ta bort hotellfrukosten är en missuppfattning. Det ska ändras till att man kan boka utan frukost för de som vill. Och de som vill ha frukost bokar då med frukost.
För övrigt anser jag att städa rummet varje dag är lite onödigt, åtminstone om man bara ska bo två nätter.
Citera
2025-08-03, 11:42
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clint.Ruin
”Andas i fyrkant”, vad är det för ett jävla uttryck och vad vill hon ha sagt med det?
Att andas i fyrkant är en teknik för att hantera stress. Andas in, håll, andas ut och så vidare.

Sist vi bodde på hotell skulle det städas och bytas handdukar varje dag vilket är helt onödigt. Vi tillhör dom som håller hyfsat rent och bäddar sängen själva, även på hotell. Jag sa till städerskorna att dom inte behövde städa vårt rum flera dagar vilket gladde dem.
Citera
2025-08-03, 12:36
Medlem
Trakessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dagsattbytanick
Har märkt att hotell rum inte städas varje dag nu på flera av de hotell jag bott på senaste tiden. Ofta sover jag bara cirka två nätter med familjen och har inga problem med att det inte städas. Tycker oftast det är skönt att slippa ha någon som är inne och flyttar på våra saker. Om vi bor en längre tid har jag sagt till om en städning efter några dagar.
Sen läste jag detta idag att hon tycker det är skandal. Vad anser ni andra hur viktigt är det att det städas varje dag.
https://www.allas.se/resor/stada-sjalv-pa-semestern-nej-tack-jag-checkar-ut-fran-den-har-hotelltrenden/10956851
Jag brukar hänga upp ”stör ej-skylten” när jag flyttar in och ta ner den när jag flyttar ut. Det har jag gjort i säkert 30 år. Det är sällan jag bott mer än en vecka och det behövs ingen städning då. Undantag är vl nr jag hyrde en bungalow i Egypten i fyra veckor. Då blev jag kompis med killen som städade och han fick ta sin rast på min uteplats. Det var jävligt praktiskt att äta frukost med honom och kunna få tips om allt möjligt. En vecka var jag borta och då sa jag till honom att han inte behövde städa. Han hade gjort extra fint tills jag kom ”hem” istället. Jag har själv jobbat på städfirma en gång i tiden och det kanske hjälper för att förstå hotellstädarnas situation.
Citera
2025-08-03, 12:58
Moderator
Neksnors avatar
De flesta klarar sig bra utan daglig städning och bäddning. Ett hotell hade en bra lösning, man kunde byta ut en dags städning mot ett presentkort på en drink i baren.

https://www.youtube.com/watch?v=8mEjSMq3xVE
Citera
2025-08-03, 13:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Negreritv
Idkar du och din partner analsex konstant? Eller svettas du onormalt mycket? Tänk på miljön för helvete din kräsna jävel!
Ha, ha, jag är faktiskt extremt miljömedveten. Flyger aldrig, äter bara närproducerat och nästan aldrig kött, äger ingen bil, konsumerar väldigt lite, bor litet osv. Och nej, jag svettas inte speciellt mycket. Men jag antar att jag har någon form av bacillskräck. Inte så att jag lider av det i vardagen, men tanken på alla som har rullat runt i en säng på ett hotellrum får mig att vilja spy. Men jag löser det som sagt var genom att inte bo på hotell nuförtiden. Tror jag utvecklade den här "fobin" under en period i mitt liv då jag reste väldigt mycket och bodde på hotell flera gånger i månaden. Men om jag mot förmodan tvingas bo på hotell framöver så kommer jag välja ett där de städar maniskt minst en gång per dygn!!
Citera
2025-08-03, 14:36
Medlem
Hygrotorks avatar
Jag hänger alltid ut skylten "Stör ej", har inte lust att någon okänd människa är på mitt rum för att städa det lilla som knappt behövs. Men sen har jag inte tre ungar som äcklar ner, så jag ser väl inte problemet.
Citera
2025-08-04, 00:37
Medlem
Tranquility Bass avatar
Hur beter man sig som människa om det behövs städas varje dag? Brukar som andra hänga upp "stör ej"-skylt när jag bor på hotell, Om jag vill ha nya handdukar så säger jag till i receptionen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in