Flashback bygger pepparkakshus!
2025-08-01, 12:58
Bannlyst
Är det bara jag som tycker att det är äckligt med. käringar på 30+ som får barn? Ofta ser jag tanter, som måste vara 45+, för de är helt rynkiga i ansiktet, gå omkring och vara gravida eller med barnvagn. Varför vill man inte få barn, och vara klar med det, vid max 25? Alla dessa äckliga tanter måste ju ha gjort ivf.
Citera
2025-08-01, 13:11
Medlem
RiverStyxs avatar
Det är säkert inte BARA du men du är nog ganska ensam om att tycka en 30-årig blivande mamma är äckligt. Fast det finns säkerligen ytterligare någon med den åsikten. Inte många men helt ensam är du säkert inte. Ni är kanske rentav 5 stycken som tycker så, ni kan bilda en klubb!
Citera
2025-08-01, 13:14
Medlem
Du gav ju redan svaret klockan 02:48 i natt, så varför du startar en tråd kring det hela verkar fulltständigt obegripligt

"Män gillar yngre kvinnor, och kvinnor gillar äldre män. Det här får du acceptera bara, det är ren biologi! Det är inget man väljer utan något som kommer naturligt "
Citera
2025-08-01, 13:23
Medlem
Nu vet jag inte om jag tycker det är äckligt, men möjligen något egoistiskt med dessa tanter som skaffar barn.
Men då inte fertila 30-45åringar, men de 50+ som blir "Surrogatmamma" åt sina avkomlingar.
Det är höjden av egoism då de hinner bli skröpliga pensionärer innan barnet flyttat ut samt kommer att kräva mycket stöd från samhället både att föda och sen uppfostra barnet.

Sen är väl den optimala tidpunkten mellan 25-35, men jag förstår dem som vill vänta tills man är etablerad på arbetsmarknaden. Men samtidigt är man mer rustad med kraft och klarar sömnlöshet etc. när man är yngre.
Men samtidigt kan jag bara rekommendera att vänta tills man är myndig med at skaffa barn, är ett rent administrativt h-vete med myndigheter etc. innan man fyllt 18
Citera
2025-08-01, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roffe-rullstol
Är det bara jag som tycker att det är äckligt med. käringar på 30+ som får barn? Ofta ser jag tanter, som måste vara 45+, för de är helt rynkiga i ansiktet, gå omkring och vara gravida eller med barnvagn. Varför vill man inte få barn, och vara klar med det, vid max 25? Alla dessa äckliga tanter måste ju ha gjort ivf.

Ja, det är bara du som tycker det!
Citera
2025-08-01, 14:11
Medlem
Gjuteriets avatar
Du är nog rätt ensam, ja. Visst kan folk tycka att det är olämpligt av en eller annan anledning, men äckligt? Känns väldigt verklighetsfrånvänt. Det är väl bra om folk skaffar barn så länge de kan och vill, särskilt nu när barnafödandet generellt går ned.

Alla måste dessutom inte ha genomgått några behandlingar, en del är fertila ganska länge.
Citera
2025-08-01, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RiverStyx
Det är säkert inte BARA du men du är nog ganska ensam om att tycka en 30-årig blivande mamma är äckligt. Fast det finns säkerligen ytterligare någon med den åsikten. Inte många men helt ensam är du säkert inte. Ni är kanske rentav 5 stycken som tycker så, ni kan bilda en klubb!

Så bra skrivet 🤣 Personen är säkert bara 13-14 år gammal eller en bitter incels som aldrig får ligga. Ingen normal vuxen person anser att gravid 30 åriga kvinnor är äckliga.
Citera
2025-08-01, 14:22
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Nu är man knappast tant eller kärring när man är 30+. 30+ är ingen ålder ens. Däremot kan man diskutera 45+ när man skaffar barn. Lite skillnad...
Citera
2025-08-01, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Nu vet jag inte om jag tycker det är äckligt, men möjligen något egoistiskt med dessa tanter som skaffar barn.
Men då inte fertila 30-45åringar, men de 50+ som blir "Surrogatmamma" åt sina avkomlingar.
Det är höjden av egoism då de hinner bli skröpliga pensionärer innan barnet flyttat ut samt kommer att kräva mycket stöd från samhället både att föda och sen uppfostra barnet.

Vad skall man då säga om män 70+, som med stolthet blir fäder? Kul att vara tonåring och ha en far som är mellan 80 och 90, om han lever så länge.
Citera
2025-08-01, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thraelaburgh
Vad skall man då säga om män 70+, som med stolthet blir fäder? Kul att vara tonåring och ha en far som är mellan 80 och 90, om han lever så länge.
Det är väl den yttersta bilden av egoism: Sen kan man ju undra hur många av dessa 70+ fäders avkomma som skulle klara av ett faderskapstest? Har en liten föraning att många av dem fått hjälp på annat håll.
Men det är nog inte så roligt att ha gamla föräldrar: Hade en klasskompis vars far gick i pension när vi gick i mellanstadiet, han skämdes en del när vi hade familjedagar då vi spelade fotboll etc.
Nu var det här på stenåldern så övriga föräldrar var typ mellan 35-40.
Senast redigerad av SkogsSaab 2025-08-01 kl. 14:40.
Citera
2025-08-01, 14:46
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Citat:
Det är väl den yttersta bilden av egoism: Sen kan man ju undra hur många av dessa 70+ fäders avkomma som skulle klara av ett faderskapstest? Har en liten föraning att många av dem fått hjälp på annat håll.
Men det är nog inte så roligt att ha gamla föräldrar: Hade en klasskompis vars far gick i pension när vi gick i mellanstadiet, han skämdes en del när vi hade familjedagar då vi spelade fotboll etc.
Nu var det här på stenåldern så övriga föräldrar var typ mellan 35-40.

Många par som är närmare 50 eller till och med äldre åker utomlands för att få hjälp. I Sverige får de ingen hjälp. De är för gamla. Övre åldersgränsen ligger på 40...
Citera
2025-08-01, 14:46
Medlem
Citat:
Sen kan man ju undra hur många av dessa 70+ fäders avkomma som skulle klara av ett faderskapstest? Har en liten föraning att många av dem fått hjälp på annat håll.

Påminner mig om en rolig historia. En gammal man kommer till imamen och säger Det har skett ett Allahs under. Min unga hustru har fött mig en son! Ja, säger imamen, en dag var jag ute och vandrade. Plötsligt kommer ett lejon mot mig. Jag lyfte min käpp och sa "pang", och lejonet föll dött ner. Oh, det måste också ha varit ett Allahs under, säger den gamle mannen. Nej, det stod en yngre man bakom mig med ett riktigt gevär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in