Citat:
Ursprungligen postat av
cambozolan
Jag har funderat lite fram och tillbaka. Jag är nu öppen för att det kan vara så generellt att civilekonomer får som regel inte jobb mer som är relevanta för examen och erfarenhet om man får en lucka på 36 månader kanske så lite som 24 månader.
När jag tänker efter vet jag ingen som haft en lucka som civilekonom som fått jobb igen. Jag känner en hel del civilekonomer och ingen jag känner har jobb som haft en lucka i CVt.
I så fall är det ju bara att skola om sig till parkförvaltningen om man får lucka vid 32 års ålder som varar 3 år tex. Det är nog inte många som förstår detta. Man tror att man med akademisk lång utbildning (kallas högutbildad) är som regel nästan garanterad jobb. Och nu är det precis tvärtom för dessa.
Förr i tiden fanns det missbrukare, alkoholister och socialfall och gemensamt för dem var att de inte var högutbildade. Nu vet jag inte längre...
Välkommen till verkligheten. Hur kommer det sig att ”högutbildade” inte har en aning om vilket habitat dom faktiskt befinner sig i?
För att klassificeras som livsorganism så krävs det (enligt vetenskapen) att det finns någon form av reaktion på omgivningen.
Och ska vi då säga att klassificeras som intelligent så krävs det någon form av identifiering av det habitat som man faktiskt befinner sig i.
Och just här tycker jag att det skaver oroväckande mycket bland akademiker av någon outgrundlig anledning.