Flashback bygger pepparkakshus!
2022-06-29, 01:04
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Hur exakt ska du kämpa för Sverige?

Hur ska Afs och SD kämpa för Sverige? Lyssna på den här unga kvinnan från Afs:
https://twitter.com/EvelinaHahne/sta...23629347815426

Citat:
Ifall jag betalar skatt till islänningar istället för alla svenska muhammedaner är jag då en förrädare till nationen?

Absolut inte. Folk får bo var de vill så länge de inte hotar nationens kultur. Du kommer inte hota Islands kultur och en isländare kommer inte hota svensk kultur om han flyttar hit.

Den här diskussion om konservativa som känner sig tvungna att lämna sina länder är vanlig på Internet. Jag minns t.ex. att den brittiska konservativa youtube-profilen Tara McCarthy sa i en video för flera år sedan att hon planerar att fly från Storbritannien.
Citera
2022-06-29, 10:49
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Hur ska Afs och SD kämpa för Sverige? Lyssna på den här unga kvinnan från Afs:
https://twitter.com/EvelinaHahne/sta...23629347815426

Det är fint, men jag förstår inte hur hon kämpar för Sverige. Det bästa jag kan komma på är ifall alla SDare och AFSare börjar en rörelse där de får 4-5 barn per kvinna.

Det känns orealistiskt, men det vore faktiskt något jag skulle räkna som att "kämpa för Sverige".

Det här är något som SD och AFS annars borde göra till en valfråga:

https://skolvarlden.se/artiklar/det-...mothemskolning

De borde få stark stöd för detta från KD och möjligen moderaterna. Till och med liberalerna borde kunna se friheten till hemskolning som en liberal princip.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2022-06-29 kl. 10:52.
Citera
2022-06-29, 14:47
Medlem
nytthuss avatar
Citat:
Det är otroligt få äldre män som kan få en kvinna i fertil ålder, och statistiskt är det väldigt få män som har barn med två kvinnor. De flesta män får än idag bara barn med kvinnan som först blir moder till hans barn. Så vi måste diskutera sådant utifrån medelmannens livssituation. En elitman kan i för sig också få tre vita kvinnor gravida. Det som egentligen händer bland många svenska män är att de importerar en fru från Thailand eller liknande när de blir äldre och ökar antalet ickevita i Sverige. Dessa barn orsakar i för sig inte några problem, men Sveriges identitet urholkas därigenom ganska snabbt.

Jag är just nu i en situation där jag antagligen inom kort kommer få barn, bara några få saker som måste ordnas inför det.

"Omkring 22 procent av de 45-åriga männen i Sverige har inte blivit föräldrar – bland kvinnorna är andelen ungefär 13 procent. Och klyftan växer."

https://fof.se/artikel/2018/8/farre-man-blir-pappor/

Givet stora skillnaden i hur många män som blir föräldrar jämfört med hur många kvinnor som blir det måste det finnas en betydande andel män som har barn med åtminstone två kvinnor. Gissar att det är vanligare ha barn med två kvinnor än att ha barn med en thailändsk kvinna. De som skaffar barn med thailändsk väljer ju dessutom inte bort en vit kvinna utan de väljer bort ensamhet.

Citat:
Jag tror att de judar som kom till Europa runt 300-talet i Roms dekadens var väldigt annorlunda än den unika ashkenazi-judiska traditionen som uppkom senare. Framförallt tog antagligen många unga män den svåra resan hela vägen till Rom utan kvinnor och det behövde lösas på något sätt. Samma undantag kunde inte ges till framtida ashkenazi-judar (tills idag).

När man tog bort undantaget för ashkenazis var deras DNA redan för all framtid förändrad.

Citat:
Han är en stel IT-snubbe som tjänar massor av pengar (ändå mindre än hans judiska fru) men som behövde ha en fru som fyller på honom med liv, kultur och värderingar.

Angående vita män som skaffar barn med östasiatiska kvinnor så är det ganska framgångsrika, välutbildade vita män i USA som ofta träffar på dem i Universitetsmiljöer, medan det oftare är misslyckade män i Sverige som skaffar sydostasiatiskor.

Du har rätt att det oftare spricker för vita kvinnor i blandrelationer, men är inte säker på att det var ens vita kvinnor som undersöktes som mammor. Grejen är ju den att ungarna kommunicerar med främst mamman, speciellt de första 3 åren och därför lär de sig enklare hennes moderspråk, även ifall resten av omgivningen talar ett annat språk.

En svensk kvinna som skaffar barn med en afrikan kommer förmodligen ha lättare förmedla sitt språk och kultur till barnet. Eftersom pappan med stor sannolikhet kommer försvinna och inte föra över något till barnet bortsett sitt DNA. Medan om en svensk kvinna skaffar barn med exempelvis en italienare är sannolikheten större att han stannar och sätter sin kulturella prägel på barnet. Varför skulle det vara bättre om den svenska modern i så stor utsträckning som möjligt är den enda förälder som kulturellt präglar barnet?

Mulattbarn som identifierar sig som svenskar kommer påverka svenska genpoolen. Medan vita män i sydstaterna som fick barn med svarta kvinnor hade noll effekt på vitas genpool. Så hur är kvinnors blandning mindre "skadlig" än mäns?
Citera
2022-06-29, 14:52
Medlem
nytthuss avatar
Citat:
De borde få stark stöd för detta från KD och möjligen moderaterna. Till och med liberalerna borde kunna se friheten till hemskolning som en liberal princip.

Liberalerna bryr sig inte om liberala principer. Snarare vill de minska föräldrars inflytande över barns utbildning då de vill förbjuda religiösa friskolor (undantaget judiska). KD vill förbjuda friskolor som ej är förenliga med västerländska värderingar. Att de skulle låta föräldrar skola barn helt själv är uteslutet då de ej kan kontrollera dessa värderingar.
Citera
2022-06-29, 19:14
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Även Erik Almqvist bor ju i Ungern. Det finns inget att kämpa för hemma i Sverige, vi kan skriva om utvecklingen på internet och vänta och se vad som händer.

Det mest patriotiska man kan göra är att inte betala skatt i Sverige åtminstone.

Erik är ingen politiker, han är bara en internet-profil, som inte ens är särskilt populär.

Nu kampanjar sossarna i Turkiet på turkiska för alla dessa turkar som flyttat tillbaka till Turkiet men som fortfarande är svenska medborgare.
Citera
2022-06-29, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nytthus
Liberalerna bryr sig inte om liberala principer. Snarare vill de minska föräldrars inflytande över barns utbildning då de vill förbjuda religiösa friskolor (undantaget judiska). KD vill förbjuda friskolor som ej är förenliga med västerländska värderingar. Att de skulle låta föräldrar skola barn helt själv är uteslutet då de ej kan kontrollera dessa värderingar.

Det finns den sekulära principen att skilja stat och kyrka. Och skolan står under statlig översyn.
Citera
2025-01-05, 22:27
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
I liten skala (som sker i Östeuropa och Japan) så har jag inga större problem med det, i stor skala så förändras din nations befolkning radikalt på kort tid, och inom 2-3 generationer skapas en ny identitet (typ mexikanska mestizos) och det är givetvis absolut inte önskvärd.

Vi går mot senare alternativet, det innebär i princip att vår framtida etniska identitet håller på att raderas och sådant kan man inte spola tillbaka.

Jag noterar att i princip varenda ung kvinnlig svensk influencer/kändis har en svensk (eller vit/västerländsk) partner, det är positivt att dessa - hur dåliga de än är på annat sätt - ger en sådan förebild för sina trendkänsliga följare.
Citera
2025-07-30, 18:39
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
I liten skala (som sker i Östeuropa och Japan) så har jag inga större problem med det, i stor skala så förändras din nations befolkning radikalt på kort tid, och inom 2-3 generationer skapas en ny identitet (typ mexikanska mestizos) och det är givetvis absolut inte önskvärd.

Vi går mot senare alternativet, det innebär i princip att vår framtida etniska identitet håller på att raderas och sådant kan man inte spola tillbaka.

Jag har denna sommar sett rätt många svenska (äldre) män med negresser, negresser verkar ha blivit de nya thailändarna för äldre svenska gubbar.

Inte bara de äldre, för användaren slemhog på flashback som verkar vara i min ålder (dvs runt 40) säger att han får mer napp hos negresser än hos vita kvinnor. Denna slemhog har samma åsikt som dig och mig om massinvandrig och mångkultur, men tycks ändå dras till negresser. Man tager vad man haver, tycks det som för honom.
Citera
2025-07-30, 23:07
Medlem
ViribusUnitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Jag har denna sommar sett rätt många svenska (äldre) män med negresser, negresser verkar ha blivit de nya thailändarna för äldre svenska gubbar.

Inte bara de äldre, för användaren slemhog på flashback som verkar vara i min ålder (dvs runt 40) säger att han får mer napp hos negresser än hos vita kvinnor. Denna slemhog har samma åsikt som dig och mig om massinvandrig och mångkultur, men tycks ändå dras till negresser. Man tager vad man haver, tycks det som för honom.

Hur relaterar dina banala observationer till konservatismens syn på blandrelationer?
Senast redigerad av ViribusUnitis 2025-07-30 kl. 23:23.
Citera
2025-09-05, 21:50
Medlem
SnowboarMusiks avatar
"Blandrelationer"/rasblandning ska undvikas till varje pris. Men om det är så att det råkar hända finns det regler.

1. K-selektiva raser/etniciteter (Östasiatiska asier, Européer) och r-selektiva (Afrikaner, Indier & araber) måste vara separerade, får inte korsas.
  2. Män får gifta in en kvinna i landet, kvinnor får ej gifta en man i landet.
  3. Inte mer än två barn för par som är av olika raser/etniciteter (tredje barnet måste deporteras ut ur landet)
Inga undantag.
Citera
2025-09-05, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnowboarMusik
"Blandrelationer"/rasblandning ska undvikas till varje pris. Men om det är så att det råkar hända finns det regler.

1. K-selektiva raser/etniciteter (Östasiatiska asier, Européer) och r-selektiva (Afrikaner, Indier & araber) måste vara separerade, får inte korsas.
  2. Män får gifta in en kvinna i landet, kvinnor får ej gifta en man i landet.
  3. Inte mer än två barn för par som är av olika raser/etniciteter (tredje barnet måste deporteras ut ur landet)
Inga undantag.

Vilket rasistiskt blaj.

Det finns inga regler. Är man kär i någon så är man och eftersom vi alla tillhör samma art och ras, nämligen Homo Sapiens Sapiens, så är det bara att ingå äktenskap om man nu vill det och skaffa hur många ungar man nu vill, vilket också har gjorts i alla tider och görs fortsatt världen över, hur än div. fåntrattar försökt förhindra det.
Citera
2025-09-06, 00:34
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Vilket rasistiskt blaj.

Det finns inga regler. Är man kär i någon så är man och eftersom vi alla tillhör samma art och ras, nämligen Homo Sapiens Sapiens, så är det bara att ingå äktenskap om man nu vill det och skaffa hur många ungar man nu vill, vilket också har gjorts i alla tider och görs fortsatt världen över, hur än div. fåntrattar försökt förhindra det.

Du börjar med att säga att det inte finns några regler, och sedan så påstår du att man måste tillhöra samma art (homo sapiens) som är regeln för vem man får bli kär i. Skulle alltså kärleksrelationer med homo erectus eller neandertalare förbjudas i en hypotetisk värld där de lever sida vid sida?

Egentligen så har blandrelationer i alla tider sökt förhindras världen över, inte bara bland vita utan även om vi talar om Indien, kurder, hankineser i sydostasien, judar över hela världen (inklusive i Israel idag), muslimer, osv. så har ganska hårda sociala normer och ibland stenhårda lagar (som i Israel och arabländer) som förhindrar olika typer av blandäktenskap (ibland baserad på tro och ibland på ras).

De fall då blandrelationer uppstått så har det historiskt varit tack vare olika typer av maktobalans som gör att oäktingar uppstår hos kvinnor tillhörande etniska gruppen som varit svagare i maktdynamiken (exempelvis indiankvinnor i latinamerika eller svarta kvinnor i Sahelområdet och mellanöstern).

Det är nog bara i de mest liberala delarna av Västvärlden där blandäktenskap ses som oproblematiskt. I princip Västkusten och Östkusten i USA, Kanada och Norra Europa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in