2025-07-30, 13:39
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Här handlade det om att de före detta skolkamraterna genomgående nervöst svarade att nej, de ville inte ha något med det fallet att göra, varpå de lade på luren.

Varför inte då? Myndigheter? Vänner, bekanta som bytt mobil/leverantör/telefonnummer/etc...?

Själv så svarar jag vid okänt nummer och klipper samtalet så fort det står klart att det handlar om en säljare.

Vad gäller lärare från grundskola och gymnasium så stämmer det förmodligen, ja.

Men här handlar det ju om klass/skolkamrater.

Var någonstans sa jag det?
Då kanske jag missförstod. Klasskompisar kan dock ha ändrats grymt mycket från tonåren till pensionsåldern, så såna kan ju vara ännu svårare att känna igen än en lärare. Ok, kvinnor tappar iaf inte håret i lika hög grad, men de kan ju ändra hårstil och färg mm. Det där om nervositet är nog bara din egen tolkning. Kanske bara inte ville snacka med någon skummis som bara ville snoka? Eller hade annat att göra?

Nummerpresentation är bra grejer, för då kan man ju kolla upp missade samtal lite sen. Ofta finns iofs inte numren på t ex hitta.se men ofta framkommer det ju ändå om det bara är ännu en telefonförsäljare. De flesta brukar ju vara det. Och så att man givetvis lägger in alla nummer man har i mobilens kontaktbok. OCH så att bekanta med nya nummer som verkligen vill nå en, nog iaf kan bemöda sig om att messa eller maila.
Citera
2025-07-30, 14:19
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Här handlade det om att de före detta skolkamraterna genomgående nervöst svarade att nej, de ville inte ha något med det fallet att göra, varpå de lade på luren.
Nej det kan de inte ”genomgående” ha gjort eftersom du tidigare idag fick flera exempel på när både klasskamrater och elever låtit sig intervjuas och gett väldigt positiva minnesbilder av henne.

Men när hennes affär med Emmanuel blev känd ska många barndomskamrater ha dragit sig undan och inte velat befatta med henne. Det talar ju även hennes döttrar om - hur det skvallrades i hembyn..
Senast redigerad av SnakePlisssken 2025-07-30 kl. 14:26.
Citera
2025-07-30, 15:22
Medlem
Graavargs avatar
Om man vill förstå hur president Macron tänker, så kan man ta hans uttalande idag om förhandlingsprocessen som ledde fram till 15%-iga tullar:

To be free, you need to be feared. We [EU] were not feared enough.

Jag skulle utgå från att det också är så han ser på skitsnacket om frugan, och på de juridiska processer som nu pågår i Frankrike och USA.

Han bryr sig inte om pengarna, han bryr sig inte egentligen om de "influencers" som nu åtalats, men han tänker försöka använda dem för att statuera exempel så att alla andra som funderar på att börja sprida en massa skitsnack blir för rädda (för följderna) och helt enkelt avstår från att göra det.

Det bådar gott, inte minst inför den amerikanska rättegången mot Owens .

"No mercy for the wicked"...
Citera
2025-07-30, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Graavarg
Om man vill förstå hur president Macron tänker, så kan man ta hans uttalande idag om förhandlingsprocessen som ledde fram till 15%-iga tullar:

To be free, you need to be feared. We [EU] were not feared enough.

Jag skulle utgå från att det också är så han ser på skitsnacket om frugan, och på de juridiska processer som nu pågår i Frankrike och USA.

Han bryr sig inte om pengarna, han bryr sig inte egentligen om de "influencers" som nu åtalats, men han tänker försöka använda dem för att statuera exempel så att alla andra som funderar på att börja sprida en massa skitsnack blir för rädda (för följderna) och helt enkelt avstår från att göra det.

Det bådar gott, inte minst inför den amerikanska rättegången mot Owens .

"No mercy for the wicked"...
Givetvis vill Macron statuera exempel så att folk inte ska våga ifrågasätta eliten.
Gulag nästa.
Citera
2025-07-30, 16:34
Medlem
SnakePlissskens avatar
Hittade äntligen lite mer information om Macron vs Xavier Poussard.
Det är fortfarande tunt med officiella uttalanden och pålitliga källor om den processen, men nu verkar det enligt fransk media som om Macrons faktiskt har anmält Poussard, och inte bara för cyber-harrassment utan även specificerat att det rör sig om hatbrott med transfobiska inslag.

Det är i sådant fall mycket dåliga nyheter för Poussard. Förstagångsförbrytare får nämligen (enligt chatGPT) ofta villkorlig dom i Italien, men det gäller inte vid hot eller systematiska trakasserier. Och offentlig exponering, medial spridning, politiska anledningar och förnekelse av könsidentitet kan väga tungt i åklagarens bedömning.

Cybertstalking (cyberharrassment) har en straffskala på 6 månader-5 års fängelse vilket kan skärpas vid kändisskap. (Verkar vara lite omvänt resonemang mot i USA där kändisar anses kunna tåla lite mer än andra).
Hatbrott med diskrimineringsmotiv har straffskala på ända upp till 6 års fängelse.

Edit: därtill får Xavier sannolikt betala skadestånd också vid en fällande dom, och då kan det handla om runt en miljon kronor plus rättegångskostnader enligt italiensk praxis.
Senast redigerad av SnakePlisssken 2025-07-30 kl. 16:43.
Citera
2025-07-30, 16:35
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
Givetvis vill Macron statuera exempel så att folk inte ska våga ifrågasätta eliten.
Gulag nästa.
Jag och många andra ifrågasätter eliten dagligen utan problem.
Citera
2025-07-30, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Jag och många andra ifrågasätter eliten dagligen utan problem.
Du är ju urtypen för folk som försvarar eliten i vått o torrt.

Själva historien med Brigittes könsbyte är ju ganska tragisk men dom pedofila inslagen är av läskigare art.
Citera
2025-07-30, 16:52
Medlem
Citat:

Själva historien med Brigittes könsbyte är ju ganska tragisk men dom pedofila inslagen är av läskigare art.
Jösses, har du någon fakta bakom dessa påståenden? Det vill jag läsa mer om.
Citera
2025-07-30, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Hittade äntligen lite mer information om Macron vs Xavier Poussard.
Det är fortfarande tunt med officiella uttalanden och pålitliga källor om den processen, men nu verkar det enligt fransk media som om Macrons faktiskt har anmält Poussard, och inte bara för cyber-harrassment utan även specificerat att det rör sig om hatbrott med transfobiska inslag.
Kan en vit heterosexuell biologisk kvinna bli utsatt för hatbrott med transfobiska inslag?
Citera
2025-07-30, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Jösses, har du någon fakta bakom dessa påståenden? Det vill jag läsa mer om.
Varsågod, lite om Frankrikes justitieminister och ett berömt fall:
https://lemediaen442.fr/qui-est-dupo...este-consenti/
Citera
2025-07-30, 17:05
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dick-Jerker
Kan en vit heterosexuell biologisk kvinna bli utsatt för hatbrott med transfobiska inslag?
Ja om hon påstås vara transa så antar jag det, men jag är inte domare i fallet så det får du nog avvakta och se.

Lite som om jag skallar någon på krogen och skriker ”här har du bögdjävel” - jag antar att det kan klassas som hatbrott mot homosexuella även om kille ifråga faktiskt hade varit straight.
Citera
2025-07-30, 17:06
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:

Det där är en ren lögn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in