Citat:
Ursprungligen postat av
London
Vad gäller med ersättningen om en spelare byter lag inom ett land?
För det är väl Liverpool och inte Saudi vi tänker oss isf? Har läst motstridiga uppgifter och inte pallat kolla detaljerna.
Någon som kan ge klarhet?
Citat:
Ursprungligen postat av
OvissFramtid
Om Isak säljs till Liverpool blir det inga 30 mille till AIK, så Teu mfl får drömma vidare. Som du säger gäller bara solidaritetsersättning från ett land till annat vid en transfer. Sen är ju detta typ 3 eller 4 transfern som Isak gjort efter AIK så AIKarna ska inte förvänta sig någon relevant summa.
Elitlicensen får man försöka rädda på annat sätt.
Att vår elitlicens skulle vara inom riskzonen är ungefär lika befängt som dina tankar om COVID vaccinet, landslagsuttagningen, Chemtrails, och andra konspirationsteorier som lever i ditt huvud, OvissFramtid.
Med detta sagt har jag hört att det inte skulle bli någon utbetalning om spelaren gick till en annan klubb i samma liga, men jag har också hört att detta är en gammal regel som blivit borttagen. Vad som händer får vi väl se, men det är väl inte helt omöjligt att han drar till Saudiarabien? Som jag förstått det vill Newcastle's ägare dopa klubben genom att sälja till sin egen klubb för att inflera priset och på så sätt kunna komma förbi Financial Fairplay.
Hur många övergångar spelaren har gjort spelar dock ingen roll, utan solidaritetsersättningen är som jag förstått det beständig och alltid 5 procent av hela övergångssumman. Faktum är att det ska tydligen bli en större kaka att dela på nu än när Isak lämnade Sociedad eftersom han fyllt 23 vilket innebär att det är 5% och inte 4,5% som det var när han lämnade Spanien.
Citat:
Ursprungligen postat av
Fred Friendly
Du har varit tidig på bollen, det ska jag säga att jag läst. Var inte alls där mentalt i januari så trodde du trollade.
Men skillnaden mellan vad som kommuniceras från klubbhåll till vad sportchef värvar och vilken tränare man har? Denna diskrepans har man ju sett och det kan potentiellt bli förödande
Allt som värvas nu är för att spela 433 fotboll vad jag vet.