2025-07-29, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Styrkelyftare
Jag uppskattar Filip Poons matlagningsklipp på YouTube men något som stör mig är att han allt som oftast pratar fort och lite otydligt. Han har även en tendens att slänga sig med märkliga ord och beteckningar så som "himmelsjuice". Det tog mig tid att förstå att det är ett annat ord för vanligt hederligt vatten.

Det enda som stör mig med Filip är att han alltid överdriver reaktionerna när han smakar på maten, men vilken youtuber-kock eller youtuber gör inte det? Så man får väl förlåta honom antar jag.

Annars är han helt klart en av de bästa kockarna att kolla på tycker jag, verkar väldigt trevlig och tar dessutom med när han misslyckas vilket kan vara väldigt festligt. Som t.ex. när han skulle göra en hemmagjord Billys Panpizza. https://www.youtube.com/watch?v=--JYJ13xogI
Citera
2025-07-29, 15:40
Medlem
HerrKralls avatar
Har träffat Filip några gånger genom jobbet. Genuint trevlig kille med stor empati.

Detta blir en lam skvallertråd.
Citera
2025-07-29, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrKrall
Har träffat Filip några gånger genom jobbet. Genuint trevlig kille med stor empati.

Vad kul. Har för mig att han har sagt att han har OCD och det verkar som det då han verkar ha det kliniskt och perfekt hemma. Är det något du vet?
Citera
2025-07-29, 16:02
Medlem
Trevlig kille pratat med honom några gånger i jobbsammanhang
Citera
2025-07-29, 16:42
Medlem
Citat:

Motivera det där med empatin. Jag tycker han verkar fejka.
Citera
2025-07-29, 17:11
Medlem
RickRozays avatar
Jag störde mig hårt på en rubrik på ett kvällstidningsklipp med Poon: "Därför ska du ALDRIG koka pasta med olja"

Jag blev bara extremt förbannad av den rubriken.

För det första: Det är extremt ohjälpsamt mot nybörjare på matlagning att bli tillsagd gör ADLDRIG x, y eller zäta. Varför? För det skrämmer dom. Som nybörjare ska du uppmuntras till att laga precis som du vill.

Nu är jag själv långt ifrån nybörjare, utan jag tänkte på andras bekostnad.

Sen att pastan absorberar såsen i pannan bättre utan olja är fullt rimligt, men ge fan i att tala om för folk hur fan dom ska leva.

Så jag tycker killen är totalt, intellektuellt tappad, men förstår att folk tycker han är härlig.
Citera
2025-07-29, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jemep55
Motivera det där med empatin. Jag tycker han verkar fejka.
Motivera du istället. Alla kändisar fejkar ju inte haha
Citera
2025-07-29, 17:44
Medlem
Q-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RickRozay
Jag störde mig hårt på en rubrik på ett kvällstidningsklipp med Poon: "Därför ska du ALDRIG koka pasta med olja"

Jag blev bara extremt förbannad av den rubriken.

För det första: Det är extremt ohjälpsamt mot nybörjare på matlagning att bli tillsagd gör ADLDRIG x, y eller zäta. Varför? För det skrämmer dom. Som nybörjare ska du uppmuntras till att laga precis som du vill.

Nu är jag själv långt ifrån nybörjare, utan jag tänkte på andras bekostnad.

Sen att pastan absorberar såsen i pannan bättre utan olja är fullt rimligt, men ge fan i att tala om för folk hur fan dom ska leva.

Så jag tycker killen är totalt, intellektuellt tappad, men förstår att folk tycker han är härlig.

Var det citat från Poon själv eller var det bara som tidningen skrev?
Citera
2025-07-29, 17:44
Medlem
Finns inget skvaller om Filip Poon. Han är en helyllekille som lagar god mat och gör helt okej videos.

Onödig trådstart.
Citera
2025-07-29, 17:51
Medlem
Kedoxs avatar
Citat:

Det kan ju bli skvaller om att han verkar helylle.
Kan nog vara på min topp 3 över de svenska kändisar som verkar mest genuina.

Framförallt gillar jag hans altruistiska sida där han verkligen vill visa folk hur man gör något så att de kan göra det hemma, alltså dela med sig av kunskaperna han har. Finns ju de som bara vill showa off hur duktiga de är på att laga mat utan att lära ut hur de gör, sån är inte Philip, han vill göra alla till bättre matlagare.
Kanske därför han valde att satsa på egna videor istället för restaurang.
Citera
2025-07-29, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abrakadabra77
Haha hur menar du?
Jag glömde bort att svara. Det är det här permanenta leendet och hans positiva inställning, jag tycker de är lik varandra på något vis, men Filip är så klart kompetent, det behövde man inte se många klipp för att inse.
Citera
2025-07-29, 17:59
Citat:

Kan tänka mig det.

Visste inte vem det var innan, men såg en video och tänkte bara

"Jaha, god mat".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här