2025-07-28, 11:46
Medlem
Ta1talles avatar
Vad har cannabis haft för påverkan i ditt liv? Om man då ens känner att det har haft en påverkan i överhuvudtaget. Berätta det bra och/eller det dåliga.

Dela med er!
Citera
2025-07-28, 11:57
Medlem
På den tid jag rökte cannabis, i drygt två år, runt 40-50 gram hasch per månad.
Jag fick problem med lungorna, mycket skit i lungorna, inte bara hasch jag rökte utan blanda ut det med tobak också.

Har nu slutat med cannabis men den första månaden av inget rökande så fick jag upp ett och annat ur mina lungor.
Känns nu bättre utan hasch, har även börjat träna och äter enligt lchf keto dieten.
Citera
2025-07-28, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ta1talle
Vad har cannabis haft för påverkan i ditt liv? Om man då ens känner att det har haft en påverkan i överhuvudtaget. Berätta det bra och/eller det dåliga.

Dela med er!

Blev schizo av det, så tvungen att sluta. Ibland önskar jag att jag aldrig börjat med skiten. Mitt liv hade nog sett annorlunda ut.

Fick dock inga lungproblem eller liknande då jag gick över till vaporizers tidigare än de flesta.
Senast redigerad av Deballerur 2025-07-28 kl. 12:02.
Citera
2025-07-28, 12:07
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deballerur
Blev schizo av det, så tvungen att sluta. Ibland önskar jag att jag aldrig börjat med skiten. Mitt liv hade nog sett annorlunda ut.

Fick dock inga lungproblem eller liknande då jag gick över till vaporizers tidigare än de flesta.

Rökte dagligen i 17 år , sen vart det ett uppehåll på ca 15 år . Tog upp karriären för 1 år sedan och nu för tiden röker jag var kväll innan säng-gång . Odlar eget så idag betalar man typ 6:-/g för weedet .

Lite smånojjig kan man ju bli ibland men det är mest för att jag har 11 olika strains och de är alla mer eller mindre svinstarka då de inte är mixtrade med det minsta.
Citera
2025-07-28, 12:15
Medlem
One2Manys avatar
Jag blev en passiv nolla som flöt runt utan att ta tag i mitt liv i nästan två decennier. Det enda jag har att visa för det är upprökta pengar, suddiga minnen och ett långt belastningsregister som lagt krokben för mig i ur och skur.

En värdelös djävla skitdrog för losers, glad att jag lagt av.
Citera
2025-07-28, 12:25
Medlem
Granddaddy.Purples avatar
För min del så har det gjort att jag stressar mindre.

Jag rör mig mer då jag inte röker inomhus. Jag har blivit mer uppmärksam på min omgivning och min bilkörning har blivit bättre för att minimera att åka dit dagen efter röka. Kör aldrig när jag har rökat, men eftersom man kan åka på salivtest vid fortkörning osv så har jag blivit bättre med allt i trafiken för att minimera den risken.

Jag sover bättre, har slutat försova mig till jobb, är mer utvilad och alert på jobb tackvare god sömn.

Jag har byggt mer muskler och äter mer (och rätt) och jag har börjat gilla matlagning mer och mer.

Nackdelen är att lungorna och konditionen har fått stryk på grund av att röka men generellt tycker jag att mitt liv har påverkats positivt (efter vad jag önskar i alla fall).
Citera
2025-07-28, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Jag blev en passiv nolla som flöt runt utan att ta tag i mitt liv i nästan två decennier. Det enda jag har att visa för det är upprökta pengar, suddiga minnen och ett långt belastningsregister som lagt krokben för mig i ur och skur.

En värdelös djävla skitdrog för losers, glad att jag lagt av.

Så är det ju inte för alla, långt ifrån! Men blir man så passiv så är det ju bättre att bara röka nån gång på kvällen om nu ska röka överhuvudtaget.

Personligen blir jag inte alls passiv utan tränar 6 dagar i veckan och går/joggar över 10 mil i veckan.

Att det är olagligt och man hamnar i belastningsregistret och får böter/fängelsestraff har ju inget med Cannabis att göra utan våran idiotiska narkotikapolitik.
Citera
2025-07-28, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cipodipo
På den tid jag rökte cannabis, i drygt två år, runt 40-50 gram hasch per månad.
Jag fick problem med lungorna, mycket skit i lungorna, inte bara hasch jag rökte utan blanda ut det med tobak också.

Har nu slutat med cannabis men den första månaden av inget rökande så fick jag upp ett och annat ur mina lungor.
Känns nu bättre utan hasch, har även börjat träna och äter enligt lchf keto dieten.

Har rökt i över 25 år och har inga problem med lungorna alls, men röker man utblandat skit så är det klart att man får problem med lungorna.

Men självklart är det bättre och mer ekonomiskt att äta edibles eller rso/feco olja.
Citera
2025-07-28, 12:38
Medlem
One2Manys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CubanLinks
Så är det ju inte för alla, långt ifrån!

[/quote]

Så har det varit för 100% av alla flummare jag träffat under 20 år. Skitdrog som gör människor brända i skallen.
Citera
2025-07-28, 15:46
Medlem
TokayGecks avatar
Rökt cannabis (ogillar hash och trivs med att odla mitt eget) mer eller mindre dagligen i 10 år eller så.

Aldrig varit några problem, röker på kvällen en eller ett par hits på bongen. Sover som en gud och njuter av mina TV program.

Barn och familj, utbildad på universitet och har aldrig varit arbetslös. Min egna övertygelse är att det inte skapar problem om man enbart gör det efter ens dagliga krav och måsten är urvägen. Sedan röker jag inte om ungarna är vakna. Bor även i ett land där det är fullt lagligt så har heller aldrig haft problem med lagen.
Citera
2025-07-28, 15:57
Medlem
proconsuls avatar
Jag har rökt en eller två på kvällen i 40 år. Gift i 30 år, fem välartade och högutbildade barn, är aktiv med en bättre fysik än 90% av alla i min ålder. IQ på 120. Fast arbete.

Har fått många skratt och upplevelser utanför den Gutenbergska galaxen.

För typ sex veckor sedan slutade jag plötsligt, kände mig lite mätt på det och det var mest en vana bara.
Kanske börjar igen, vet inte, men jag saknar inte det så värst.
Citera
2025-07-28, 16:02
Medlem
Gray.Eminences avatar
Har aldrig rökt själv men har kompisar som har gjort och fortfarande gör. Det som har hänt med dem är att de har blivit sega i huvudet. Helt enkelt korkade på gamla dar. Men det var deras val, jag skiter i vad de gör!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in