2025-07-27, 17:54
Medlem
JohanSverkerssons avatar
https://ppc.land/uk-online-safety-law-sparks-massive-vpn-surge

Sedan den 25 juli måste folk i Storbritannien verifiera sin ID för att kolla på porr, använda vissa sociala medier som X, och vissa dejtingsidor. Detta har lett till kraftig ökning av VPN i UK för att kunna komma in med ett icke-brittiskt IP.

Citat:
Proton VPN recorded a surge of more than 1,400% in UK signups within hours of the Online Safety Act taking effect on July 25, 2025, according to the company's announcement on social media. The spike represents a dramatic user response to new digital regulations - UK Online Safety Act - requiring robust age verification for accessing adult content online.

Är det bra eller dåligt med ID-verifikation på sidor? Jag tycker det är hemskt, och därför typiskt för totalitära Storbritannien. Risken finns att sossarna i Sverige vill ta efter detta om de vinner nästa val, för de har pratat om åldersgräns för porr åtminstone.
Citera
2025-07-27, 18:01
Medlem
Bara ett ytterligare steg i processen mot ett övervakningssamhälle och polisstat vilket du också representerar med din röst på SD. EU är Sovjet 2.0 och det kommer inte vara särskilt kul att leva här i framtiden.
Citera
2025-07-27, 18:03
Medlem
Galejans avatar
Jag håller med. Jag håller även med om att det inte förvånar att Orwellstaten UK är först ut. Förvåna dig inte om Tidölaget tag notis och pushar igenom detta via snabbspåret så att en liknande lag i Sverige är på plats senast 1a juli nästa år. ”För er egen säkerhet” och ”i kampen mot terrorism”. Sverige är ett lika sinnessjukt land som Storbritannien.

Naturligtvis är detta djupt förkastligt. Och naturligtvis kommer det att gå att komma runt det här för den tekniskt kunnige men många kommer inte att orka eller anse att det tjänar något till utan kommer att foga sig så som svenskar alltid fogar sig. Svensken är feg och auktoritetstroende och när myndigheterna säger att vi för vår egen säkerhets skull inte ens får ha kontanter så finner vi oss i det så jag ser inte att detta ska falla i annan jord hos korkade Svenne.

Du kommer att se folk även i den här tråden som försvarar detta. Man kommer att använda de gamla vanliga käpphästarna, barnporr och terrorism.
Senast redigerad av Galejan 2025-07-27 kl. 18:05.
Citera
2025-07-27, 18:12
Medlem
Onanikrems avatar
Dåligt såklart! Skulle för fan aldrig få för mig att ladda upp min identitetshandling och bild på mig när jag laddar ned lite smaskig S/M, BDSM porr!

Två månader senare skulle det stå på Expos hemsida: Ordförande i grytlapparnas trivselvänner laddar ner sadistporr från nätet och så en bild på mig.
Citera
2025-07-27, 18:12
Medlem
doncroces avatar
Testade med UK VPN, och både discord och reddit kör då med "facial recognition", så man behöver scanna sitt ansikte för att komma vidare, precis som i Kina.
Skulle gissa det är standard i hela EU snart, UK är väl testballongen.
Citera
2025-07-27, 18:26
Medlem
Ajogens avatar
oi you got a loicense for that wank?!

Skämt å sido, porr är väldigt skadligt för barn/unga men det här kan ju vara en grej som man oroar sig med chattcontrol.

Att man får större möjlighet att integritetskränka befolkningen. Alla är nu registrerade och kan väl åka fast på brott som olovlig nedladdning eller att man kan skriva något som anses olovligt. Vi vet ju hur det ser ut på den fronten på i det landet....
Citera
2025-07-27, 18:28
Medlem
RiMaXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Är det bra eller dåligt med ID-verifikation på sidor?

Det kan vara OK att du ska identifiera dig på vissa sidor, för att t.ex verifiera ålder osv.
Citera
2025-07-27, 18:35
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Visst att sexköpslagen är dum, men att kolla porr är inte sexköp. Jag kan fortfarande konsumera en stor mängd gratis porr med mitt svenska VPN. Det är bara att det simps inte längre kan köpa tjänster online.
Vilket är en inskränkning. Vad två vuxna myndiga människor gör online framför en kamera på varsin sida av världen är deras egna beslut. Det ska inte staten bry sig om.

Samtidigt missar du poängen. Kokandet av grodan. Det är med sådana här små justeringar av lagen som ständigt sker som grodan kokas. Vi får veta att vi inte bör använda kontanter för att det gynnar kriminella. Plötsligt är samhället kontantlöst och turister hamnar på bar backe eftersom de inte har svenska bankkort. Vi får veta att vår internettrafik ska spåras och sparas och man skyller på ”kampen mot terrorism”. Plötsligt sitter vi där och scannar ansiktet för att kunna läsa dagstidningen online. De små små stegen mot totalitarism.

Och detta sker i samma Väst som aldrig missar chansen att berömma sig över sin ”frihet”. Bara för att du hatar Ryssland och Kina får du inte vara blind för att dina egna politiker, av vilka vissa av dem har fått din röst, håller på att skapa ett likadant övervakningssamhälle här som CCP gjort i Öst. För även rysshatet du känner är inlärt. Vad har någon ryss någonsin gjort dig personligen? Du har blivit matad med propaganda, av samma krafter som nu kommer att försöka mata dig med argumentet att den här ansiktsscanningen är för att skydda barnen från pedofiler.
Citera
2025-07-27, 18:42
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Vilket är en inskränkning. Vad två vuxna myndiga människor gör online framför en kamera på varsin sida av världen är deras egna beslut. Det ska inte staten bry sig om.

Samtidigt missar du poängen. Kokandet av grodan. Det är med sådana här små justeringar av lagen som ständigt sker som grodan kokas. Vi får veta att vi inte bör använda kontanter för att det gynnar kriminella. Plötsligt är samhället kontantlöst och turister hamnar på bar backe eftersom de inte har svenska bankkort. Vi får veta att vår internettrafik ska spåras och sparas och man skyller på ”kampen mot terrorism”. Plötsligt sitter vi där och scannar ansiktet för att kunna läsa dagstidningen online. De små små stegen mot totalitarism.

Och detta sker i samma Väst som aldrig missar chansen att berömma sig över sin ”frihet”. Bara för att du hatar Ryssland och Kina får du inte vara blind för att dina egna politiker, av vilka vissa av dem har fått din röst, håller på att skapa ett likadant övervakningssamhälle här som CCP gjort i Öst. För även rysshatet du känner är inlärt. Vad har någon ryss någonsin gjort dig personligen? Du har blivit matad med propaganda, av samma krafter som nu kommer att försöka mata dig med argumentet att den här ansiktsscanningen är för att skydda barnen från pedofiler.

Sexköpslagen har funnit sedan 1999.

Apropå kontanter så tror jag du skulle hålla med mig om att det är svenska folkets fel och inte politikernas. Det finns inga riksdagsbeslut om att försvåra användningen av kontanter, eller? Tvärtom har väl Riksbanken sagt att det är viktigt att ha kontanter. Och SD driver frågan om mer kontanter mer än andra partier. Du vet, jag frågade på en restaurang varför de inte tar cash, hon svarade då att "ingen av våra gäster betalar med det så vi ser ingen mening".

Svensken är fan värre än hans politiker när det kommer till synen på kortbetalning.
Citera
2025-07-27, 18:55
Medlem
Galejans avatar
Citat:
Sexköpslagen har funnit sedan 1999.

Apropå kontanter så tror jag du skulle hålla med mig om att det är svenska folkets fel och inte politikernas. Det finns inga riksdagsbeslut om att försvåra användningen av kontanter, eller? Tvärtom har väl Riksbanken sagt att det är viktigt att ha kontanter. Och SD driver frågan om mer kontanter mer än andra partier. Du vet, jag frågade på en restaurang varför de inte tar cash, hon svarade då att "ingen av våra gäster betalar med det så vi ser ingen mening".

Svensken är fan värre än hans politiker när det kommer till synen på kortbetalning.
Ja, svensken är ett jävla kreatur. Jag kommer ihåg hur det lät bland de rediga gossarna här på Flashback innan Ukrainakriget. Kriget gjorde ju att folk insåg att det kan vara bra att ha kontanter hemma ifall shit happens. Men där och då runt 2019-21 var det många här på forumet som mer eller mindre misstänkliggjorde kontantanvändandet som något ”bara kriminella och annat löst pack” sysslade med. ”Den som har rent mjöl i påsen…”

Det kommer att bli samma sak med detta. Svenne Korkhuvud kommer att skryta för sina lika indolenta kompisar om hur bra det är att scanna ansiktet innan man kommer ut på nätet för det där med anonymitet det är bara för pedofiler och terrorister. ”Den som har rent mjöl i påsen behöver ingen integritet höhöhö”.

Medelklassjönsarna kommer att ta emot detta med öppna armar i tron att de som åker dit kommer att vara invandrare och rysstroll och sånt. Men som Onanikrem skriver ovan, plötsligt sitter Expo där med en lista över människor som runkat till BDSM-porr som sedan kommer att användas i utpressningssyfte. Och listan har skapats genom att exempelvis Bonnierägda företag har läckt sina ID-register till Expo som sedan korskör dem med scatporrinloggningar. Det har ju hänt förr, som den minnesgode säkert minns.
Citera
2025-07-27, 18:57
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ryssland har väl ännu mer internet-censur än västvärlden? För att inte tala om Kina.

Faktiskt inte i alla avseenden. Det går visserligen inte att skapa anonyma mailkonton på yandex.ru längre, men det finns ingen lag emot det, så de som redan har ett anonymt mailkonto får ha det kvar.

Jag använder det visserligen inte (kan inte ryska), men det påstås att vkontakte.ru har högre i tak, om än med oklara regler, än till exempel Facebook.
Citera
2025-07-27, 19:00
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Ja, svensken är ett jävla kreatur. Jag kommer ihåg hur det lät bland de rediga gossarna här på Flashback innan Ukrainakriget. Kriget gjorde ju att folk insåg att det kan vara bra att ha kontanter hemma ifall shit happens. Men där och då runt 2019-21 var det många här på forumet som mer eller mindre misstänkliggjorde kontantanvändandet som något ”bara kriminella och annat löst pack” sysslade med. ”Den som har rent mjöl i påsen…”

Det kommer att bli samma sak med detta. Svenne Korkhuvud kommer att skryta för sina lika indolenta kompisar om hur bra det är att scanna ansiktet innan man kommer ut på nätet för det där med anonymitet det är bara för pedofiler och terrorister. ”Den som har rent mjöl i påsen behöver ingen integritet höhöhö”.

Medelklassjönsarna kommer att ta emot detta med öppna armar i tron att de som åker dit kommer att vara invandrare och rysstroll och sånt. Men som Onanikrem skriver ovan, plötsligt sitter Expo där med en lista över människor som runkat till BDSM-porr som sedan kommer att användas i utpressningssyfte. Och listan har skapats genom att exempelvis Bonnierägda företag har läckt sina ID-register till Expo som sedan korskör dem med scatporrinloggningar. Det har ju hänt förr, som den minnesgode säkert minns.

Tinder började redan för ett par år sedan med camera verification för att..jag vet inte, få bort oseriösa eller botar. Om du ska använda tinder så måste du filma din hand. Det räcker alltså inte längre med att bara klicka på 10 rutor med en krokodil.

Hehe, ja krigsskräcken var bra för att få svensken att förstå att det är bra att ha kontanter ifall ryssen slår ut hela IT-systemet på Coop.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in