Citat:
Ursprungligen postat av
JohanSverkersson
Sexköpslagen har funnit sedan 1999.
Apropå kontanter så tror jag du skulle hålla med mig om att det är svenska folkets fel och inte politikernas. Det finns inga riksdagsbeslut om att försvåra användningen av kontanter, eller? Tvärtom har väl Riksbanken sagt att det är viktigt att ha kontanter. Och SD driver frågan om mer kontanter mer än andra partier. Du vet, jag frågade på en restaurang varför de inte tar cash, hon svarade då att "ingen av våra gäster betalar med det så vi ser ingen mening".
Svensken är fan värre än hans politiker när det kommer till synen på kortbetalning.

Ja, svensken är ett jävla kreatur. Jag kommer ihåg hur det lät bland de rediga gossarna här på Flashback innan Ukrainakriget. Kriget gjorde ju att folk insåg att det kan vara bra att ha kontanter hemma ifall shit happens. Men där och då runt 2019-21 var det många här på forumet som mer eller mindre misstänkliggjorde kontantanvändandet som något ”bara kriminella och annat löst pack” sysslade med. ”Den som har rent mjöl i påsen…”
Det kommer att bli samma sak med detta. Svenne Korkhuvud kommer att skryta för sina lika indolenta kompisar om hur bra det är att scanna ansiktet innan man kommer ut på nätet för det där med anonymitet det är bara för pedofiler och terrorister. ”Den som har rent mjöl i påsen behöver ingen integritet höhöhö”.
Medelklassjönsarna kommer att ta emot detta med öppna armar i tron att de som åker dit kommer att vara invandrare och rysstroll och sånt. Men som Onanikrem skriver ovan, plötsligt sitter Expo där med en lista över människor som runkat till BDSM-porr som sedan kommer att användas i utpressningssyfte. Och listan har skapats genom att exempelvis Bonnierägda företag har läckt sina ID-register till Expo som sedan korskör dem med scatporrinloggningar. Det har ju hänt förr, som den minnesgode säkert minns.