2025-07-26, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamerunHunter
Det kan man inte alls "lika gärna hävda". När det gäller Estonia går det lätt att komma med bevis som inte bara är en massa "jag minns att". Där har du skillnaden.

haha, precis. Man använder riktiga nyheter vs ett jävla citat i en fotbollsmatch.
Citera
2025-07-26, 19:28
Medlem
Citat:
Det kan man inte alls "lika gärna hävda". När det gäller Estonia går det lätt att komma med bevis som inte bara är en massa "jag minns att". Där har du skillnaden.

Du är uppenbarligen för ung både för att ha sett matchen när den sändes och för att stött på klippet som fanns att se långt efteråt. Så för att DU inte upplevt det, har det aldrig funnits. Trovärdigt hörru. Gå och få blöjan bytt!
Citera
2025-07-26, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinter-natt7
Du är uppenbarligen för ung både för att ha sett matchen när den sändes och för att stött på klippet som fanns att se långt efteråt. Så för att DU inte upplevt det, har det aldrig funnits. Trovärdigt hörru. Gå och få blöjan bytt!
Din läsförståelse är inte på topp märker jag.

Du säger att man lika gärna kan förneka något som saknar bevis som något som det finns bevis för. Förstår du skillnaden?

(Och nej, jag är inte för ung)
Citera
2025-07-26, 19:40
Medlem
Citat:

Jag var 15 år 1990, så jag är 50 nu – och till och med jag kanske är lite för ung för detta, om det nu verkligen sades redan 1990 (vilket det ju inte gjorde), även om jag såg många av matcherna. Jag håller dessutom med om att många i tråden inte ens verkar förstå vad den handlar om, för att de helt enkelt är för unga.
Men jag har ett tydligt minne av att det var Aftonbladet som drog igång den här skrönan – tack vare 'Floskeltoppen'.
Jag försöker alltid få folk att beskriva varför de minns detta för att göra tråden mer rolig, men det går tyvärr inte.
Senast redigerad av bossekaka 2025-07-26 kl. 19:45.
Citera
2025-07-26, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bossekaka
Jag var 15 år 1990, så jag är 50 nu – och till och med jag kanske är lite för ung för detta, om det nu verkligen sades redan 1990 (vilket det ju inte gjorde), även om jag såg många av matcherna. Jag håller dessutom med om att många i tråden inte ens verkar förstå vad den handlar om, för att de helt enkelt är för unga.
Men jag har ett tydligt minne av att det var Aftonbladet som drog igång den här skrönan – tack vare 'Floskeltoppen'.
Jag försöker alltid få folk att beskriva varför de minns detta för att göra tråden mer rolig, men det går tyvärr inte.

Han har sagt det, är 100% säker.
Citera
2025-07-26, 20:30
Medlem
Citat:
Din läsförståelse är inte på topp märker jag.

Du säger att man lika gärna kan förneka något som saknar bevis som något som det finns bevis för. Förstår du skillnaden?

(Och nej, jag är inte för ung)

Och hur är det med ditt förstånd?
Klippet = beviset, har funnits att se långt efteråt, vilket vi är väldigt många som vet, men det har städats bort av logiska orsaker. Man redigerar t.o.m. gamla böcker, filmer etc. Inget konstigt alls.
Citera
2025-07-26, 21:01
Medlem
falconer8s avatar
Citat:
Och hur är det med ditt förstånd?
Klippet = beviset, har funnits att se långt efteråt, vilket vi är väldigt många som vet, men det har städats bort av logiska orsaker. Man redigerar t.o.m. gamla böcker, filmer etc. Inget konstigt alls.

Så du menar även att Säpo i maskopi med SVT, har varit inne i privatpersoners bostäder, knyckt alla videoband där denna matchen finns inspelad, avlägsnat sig, fortfarande utan att bli upptäckta, tagit sig till säker plats, redigerat alla videoband och tagit sig tillbaka och lagt tillbaka alla videoband igen. Fortfarande helt oupptäckta!(?)

Och på något magiskt sätt så har vi det " lilla " problemet att ta reda på exakt vilka personer i Sverige som har matchen inspelad. Men Säpo har säkert någon klon av Saida dom kan konsultera. Eller någon magisk kristallkula att kolla i!

Tror man på en sådan idiotisk teori så skulle jag vara väldigt intresserad av att komma i kontakt med dig. För då har jag ett par broar att sälja till dig!
Citera
2025-07-26, 21:05
Medlem
Citat:

Floskeltoppen bestod av RIKTIGA citat som människor inom sport hade sagt. Det var en rolig grej. S.k."grodor". Jag har en bok där Lasse Anrell (på Ab då) samlat ihop dessa. Där finns Hegerfors-citatet med. På omslaget t.o.m. Kom ut i slutet av 90-talet. Och där är många andra klassiska citat med, av både sportutövare och sportjournalister.
Citera
2025-07-26, 21:14
Medlem
Citat:
Floskeltoppen bestod av RIKTIGA citat som människor inom sport hade sagt. Det var en rolig grej. S.k."grodor". Jag har en bok där Lasse Anrell (på Ab då) samlat ihop dessa. Där finns Hegerfors-citatet med. På omslaget t.o.m. Kom ut i slutet av 90-talet. Och där är många andra klassiska citat med, av både sportutövare och sportjournalister.

wow.. Du drar på dig kostymen när du läser Aftonbladet gissar jag
Citera
2025-07-26, 21:28
Medlem
Citat:
wow.. Du drar på dig kostymen när du läser Aftonbladet gissar jag

Vad är ditt problem? Saknar humor? Eller bara tagit ett glas för mycket? En joint också kanske. Aldrig hört om "grodor"? Googla det. Inte djuret utan inom språk.
Citera
2025-07-26, 21:33
Medlem
Citat:
Vad är ditt problem? Saknar humor? Eller bara tagit ett glas för mycket? En joint också kanske. Aldrig hört om "grodor"? Googla det. Inte djuret utan inom språk.

Försök istället att beskriva minnet av citatet. Låt oss hålla tråden positiv.
Vilket tråden aldrig har varit iofs. Men du som är 60 plus borde ju kunna äntligen ge denna tråden klass.
Citera
2025-07-26, 21:52
Medlem
Citat:
Försök istället att beskriva minnet av citatet. Låt oss hålla tråden positiv.
Vilket tråden aldrig har varit iofs. Men du som är 60 plus borde ju kunna äntligen ge denna tråden klass.

Läs tråden. Där finns minnet. Och du kan inte dribbla bort att Ab skrev riktiga sportcitat i Floskeltoppen, som Lasse Anrell senare samlade i bokform. Många andra minnesvärda citat som folk också fortfarande minns. Men som inte behövts städas bort.
Det är ingen idé att argumentera med er som har er tro fast. Sanningen biter inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in