2025-07-24, 21:40
Ja som det står i rubriken, jag vill inte skada någon fysiskt, men livet som jag lever nu är inte ok på något vis, räkningar som jag inte kan betala varje månad, vaknar varje natt med panikångest och det tar minst 1 - 2 timmar tills jag kan somna om igen, detta upprepas 2 - 3 gånger per natt/förmiddag då jag är arbetslös.

Som i detta nu 2 räkningar som skulle vara betalda nyss på sammanlagt 9000kr, 0kr på kontot

Vad kan jag göra för brott som inte involverar att skada någon fysiskt skulle kunna ge ett längre fängelsestraff?

Jag menar jag fixar inte denna fake världen längre, jag är för gammal för att få ett nytt jobb.

Jag vill ha bra svar i denna tråden, inget gå till gymmet eller sök vård, jag vill veta vad jag kan göra för att få ha ett problemfritt boende i ett fängelse, så länge som möjligt..
Citera
2025-07-24, 21:46
Moderator
Chantres avatar
Organiserad brottslighet --> Brott och brottsbekämpning
/Moderator
Citera
2025-07-24, 21:49
Citat:
Ursprungligen postat av Kalk-Allan
Ja som det står i rubriken, jag vill inte skada någon fysiskt, men livet som jag lever nu är inte ok på något vis, räkningar som jag inte kan betala varje månad, vaknar varje natt med panikångest och det tar minst 1 - 2 timmar tills jag kan somna om igen, detta upprepas 2 - 3 gånger per natt/förmiddag då jag är arbetslös.

Som i detta nu 2 räkningar som skulle vara betalda nyss på sammanlagt 9000kr, 0kr på kontot

Vad kan jag göra för brott som inte involverar att skada någon fysiskt skulle kunna ge ett längre fängelsestraff?

Jag menar jag fixar inte denna fake världen längre, jag är för gammal för att få ett nytt jobb.

Jag vill ha bra svar i denna tråden, inget gå till gymmet eller sök vård, jag vill veta vad jag kan göra för att få ha ett problemfritt boende i ett fängelse, så länge som möjligt..

Är du ostraffad så kan det bli svårt om du inte vill skada någon. Dessutom tror jag inte att du vill hamna i fängelse. Det är inte någon semester direkt. Du kommer med största sannolikhet få dela cell med en främling. Är du inte van vid att umgås med kriminella får du garanterat problem. Osv.
Citera
2025-07-24, 21:53
Citat:
Ursprungligen postat av KebabMedWhisky
Jag tänkte försöka hjälpa dig, men 9000kr? Det vet jag inte hur fan man ska återhämta sig från. Det är ju ungefär en halv månadslön för en tonåring på sitt första sommarjobb. Om du verkligen har tappat allt hopp så kan du ju alltid gå in på Facebook och skriva neger, sedan är det ute med dig.
Ja det har varit min verklighet de senaste ca 8 månaderna, har löst det med släkt och vänner, men det går inte att hålla på på det sättet i längden, har sökt försörjningsstöd nu, men ja jag vet inte, att sitta inne och ha mat och värme och inte ha dessa problem känns väldigt mycket bättre än mitt liv nu..
Citera
2025-07-24, 21:54
Bättre att du säljer allt du kan sälja. Ber anhöriga om ett lån. Drar ner på dina kostnader. Accepterar situationen. Många människor lever med skulder och har det helt okej. Pengar är inte allt. Dessuom kan situationen vända. Ingenting varar för evigt. Vad är det som skrämmer dig? Så länge du betalar hyran/dina boendekostnader har du ju tak över huvudet. Klarar du inte det får du gå till socialen. Du kanske borde prova att gå och prata med någon? Det kanske skulle kunna hjälpa dig vidare. Kommunen har skuldrådgivare på många ställen. Kyrkan erbjuder ofta samtalsstöd. Ge inte upp, det här är en period i ditt liv som känns tuff, du går igenom en kris, men den varar inte för alltid även om det kanske känns som om den ska göra det just nu!!
Citera
2025-07-24, 21:56
Medlem
Sälj privat tv dekodrar, de får inte ens diskuteras på Flashback efter domstolsbeslut.

Storhandla på ICA och bara rulla ut så har du lite över till räkningar, lycka till mannen.
Citera
2025-07-24, 21:56
Citat:
Ursprungligen postat av Solestrolls
Är du ostraffad så kan det bli svårt om du inte vill skada någon. Dessutom tror jag inte att du vill hamna i fängelse. Det är inte någon semester direkt. Du kommer med största sannolikhet få dela cell med en främling. Är du inte van vid att umgås med kriminella får du garanterat problem. Osv.
Inte någon semester? Då vet du inte hur det är att leva som mig... Konstant jävla ångest varje dag, varje natt, det enda som kan få bort tankarna dagtid är att stirra på Youtube videos från det jag vaknar till dess jag somnar det är enbart det som kan få bort ångesten.
Citera
2025-07-24, 21:57
Medlem
tram123s avatar
Citat:
Ja det har varit min verklighet de senaste ca 8 månaderna, har löst det med släkt och vänner, men det går inte att hålla på på det sättet i längden, har sökt försörjningsstöd nu, men ja jag vet inte, att sitta inne och ha mat och värme och inte ha dessa problem känns väldigt mycket bättre än mitt liv nu..
Räkningarna kommer komma till anstalten du sitter i, de försvinner inte magiskt för att du sitter inne.
Citera
2025-07-24, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KebabMedWhisky
Utöver "mat" och "värme" så kommer du också ha "kuk i röven".
Det är väl mest i US of A de i fängelse är homosexuella bögdjävlar. annan giv här, många horor som är "bekant" på besök.
Citera
2025-07-24, 22:02
Medlem
Citat:
Inte någon semester? Då vet du inte hur det är att leva som mig... Konstant jävla ångest varje dag, varje natt, det enda som kan få bort tankarna dagtid är att stirra på Youtube videos från det jag vaknar till dess jag somnar det är enbart det som kan få bort ångesten.

Hade du inte hittat din väg genom nihilism, kom verkligheten emellan? Varför säljer du inte ditt hus så klarar du mer än den lilla skulden?
Senast redigerad av FallerIfallerA 2025-07-24 kl. 22:05.
Citera
2025-07-24, 22:02
Medlem
Zaedrewss avatar
Du vet att i fängelset blir det inget Internet, ingen Flashback osv? Där är det ju bättre med rättspsyk då de får surfa där.

Men frågeställningen. Ja en del hemlösa kör på det. Begår brott enbart för att få komma in i värmen. Jävligt svårt att reka något som absolut inte kommer skada någon. Begår du rån även med låtsasvapen skadas förvisso inte fysiskt någon, men kan traumatisera den stackaren (ofta unga) som sitter i kassan för livet. Kan ju också bli att när du ska bli gripen kommer en skjutglad polis och träffar allt annat än du dvs kanske oskyldiga. Så risk på risk.

Man skulle ju kanske kunna tänka sig något om datorintrång eller fiffla med skatten.
Citera
2025-07-24, 22:03
Citat:
Ja, det låter ju inte alls roligt. Men jag kan lova dig att fängelse inte är lösningen. Tror du behöver någon att prata med och hjälp med ditt mående. Förstår att du mår dåligt, det är oerhört tärande att ha ekonomiska problem, men ditt liv är inte över för att du har skulder eller räkningar du inte kan betala. Bor du i hus? Då kan du sälja huset. Har du bil? Sälj bilen. Bor du i hyresrätt har du rätt till försörjningsstöd om du har väldigt små/inga inkomster. Istället för att kolla på YouTube undersök alla möjligheter och ring vårdcentralen och be att få prata med en kurator. Att begå brott får att hamna i fängelse är en riktigt dålig idé.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in