2025-07-24, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajogen
Hon har mer kredibilitet än dig. Så det väger över.
Det är fortfarande en privatpersons åsikt precis som en insändare som publiceras det ska ses som åsikt och inte objektiv fakta
Citera
2025-07-24, 12:00
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Nyhetsartiklar är inte så intressanta helt ärligt. Det förmedlar åsikter som kan vara bra som grund men inget man bygger fakta på. Det är inte att se som källor.

Anklagar och anklagar. Det är i princip det artikeln handlar om, oseriösa/fel hvb-hem.

Inte systemfel med placeringar.
Du missa att adressera de andra artiklarna, igen…
Citera
2025-07-24, 12:01
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Det är fortfarande en privatpersons åsikt precis som en insändare som publiceras det ska ses som åsikt och inte objektiv fakta
Bevisa ditt påstående så är vi väl klara med den diskussionen
Citera
2025-07-24, 12:06
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:

Är det inte bara lättare att du istället för att googla artiklar som du tror bekräftar din åsikt, sen bli motbevisad när andra läser dom, för att googla nya och repetera samma procedur.
Att du själv läser och försöker förstå vad som står i det du länkar, istället för att sedan bara bli arg och börja förolämpa folk i vanlig ordning.

Och innan du börjar skriva något i stil med "jaha vad skulle vara motbevisat då?!?!", och sen börja spinna vidare på nästa påstående, så kan du ju även passa på att läsa svaren du faktiskt får och försöka förstå dom också.

Svårt att ta dig seriös alltså, precis som övriga gänget desinformatörer.
Citera
2025-07-24, 12:09
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vajervevaren
Är det inte bara lättare att du istället för att googla artiklar som du tror bekräftar din åsikt, sen bli motbevisad när andra läser dom, för att googla nya och repetera samma procedur.
Att du själv läser och försöker förstå vad som står i det du länkar, istället för att sedan bara bli arg och börja förolämpa folk i vanlig ordning.

Och innan du börjar skriva något i stil med "jaha vad skulle vara motbevisat då?!?!", och sen börja spinna vidare på nästa påstående, så kan du ju även passa på att läsa svaren du faktiskt får och försöka förstå dom också.

Svårt att ta dig seriös alltså, precis som övriga gänget desinformatörer.
Så du menar inte att de visar på att det finns systemfel?

Jag tror du projicerar din oförmåga med att greppa detta på mig nu.
Citera
2025-07-24, 12:11
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:

Övriga artiklar handlar om kriminella bakom hvb och har absolut inget med barnhandel att göra.

Ingen i tråden förnekar kriminella bakom HVB eller att det inte skulle vara ett problem.
Senast redigerad av Nariiouh 2025-07-24 kl. 12:14.
Citera
2025-07-24, 12:13
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Så du menar inte att de visar på att det finns systemfel?

Jag tror du projicerar din oförmåga med att greppa detta på mig nu.

what aboutism, jag menar vad jag säger och säger vad jag menar, du behöver inte tolka vad jag menar.
Tror inte ens du förstår vad systemfel innebär, jag har varit tydlig i min åsikt genom hela tråden, vad är det du har svårt att förstå så kanske jag kan hjälpa dig förstå bättre, men då får du vara tydligare.

Ett tips är att sluta använda "Så du menar", det är automatiskt en halmgubbe, det enda det gör är att ytterligare belysa att du har svårt att förstå och tolka text.
Citera
2025-07-24, 12:13
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Övriga artiklar handlar om kriminalitet bakom hvb och har absolut inget med barnhandel att göra.

Ingen i tråden förnekar kriminella bakom HVB eller att det inte skulle vara ett problem.
Ja om det är din tolkning av det får du stå för den.

Du bad om bevis på att jag länkat artikel där en aktörer beskriver/insinuerar att det är som en barnmarknad.
Tänker du erkänna att du fick bevis på det?
Citera
2025-07-24, 12:14
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vajervevaren
what aboutism, jag menar vad jag säger och säger vad jag menar, du behöver inte tolka vad jag menar.
Tror inte ens du förstår vad systemfel innebär, jag har varit tydlig i min åsikt genom hela tråden, vad är det du har svårt att förstå så kanske jag kan hjälpa dig förstå bättre, men då får du vara tydligare.

Ett tips är att sluta använda "Så du menar", det är automatiskt en halmgubbe, det enda det gör är att ytterligare belysa att du har svårt att förstå och tolka text.
Jaha, vad är det som saknas för att det ska utgöra systemfel? Vänligen, skola mig i det.
Citera
2025-07-24, 12:16
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ja om det är din tolkning av det får du stå för den.

Du bad om bevis på att jag länkat artikel där en aktörer beskriver/insinuerar att det är som en barnmarknad.
Tänker du erkänna att du fick bevis på det?

Svar nej. Jag fick en rubrik där det stod, men innehållet menade på annat.

Det är inte bevisat att HVB på något sätt skulle innebära barnhandel från socialtjänstens sida.
Citera
2025-07-24, 12:19
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Svar nej. Jag fick en rubrik där det stod, men innehållet menade på annat.

Det är inte bevisat att HVB på något sätt skulle innebära barnhandel från socialtjänstens sida.
Ja, du har ju då väldiga problem med förhålla dig ärlig och sanningsenlig i diskussioner.
Citera
2025-07-24, 12:26
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ja, du har ju då väldiga problem med förhålla dig ärlig och sanningsenlig i diskussioner.

Var menar du att jag inte varit sanningsenlig?

Var ser du någon kritik öht på socialtjänstens beslut eller placeringar?

Enda som belyses är som sagt, oseriösa aktörer.

Prova läs mer än rubrikerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in