2025-04-13, 16:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Analterego
Torde stämma, problemet är nog mer att de nordiska människorna är mer slutna och introverta. Vilken kan göra att det uppfattas påfluget, men jag tycker det är det bästa sättet. Då slipper man slösa tid på förväntningar och farhågor.

Ja och man slösar inte tid heller.

Ändrade som sagt inlägget lite, så roligt är det inte att promenera omkring i stan att det skulle vara mitt största intresse. Däremot gör jag gärna det för att få motion och dagsljus. Är långt mer en inomhusmänniska.
Citera
2025-04-13, 17:06
Bannlyst
Jag klarar inte av det. Det blir bara en fet potatismos i huvudet.

Säga hej till de när de sitter i kassan i en butik klarar jag av dock.
Citera
2025-04-14, 19:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Saarne
Säg bara hej och se vart det leder

Om hon svarar hej och det är positivt.
Vad tycker du jag ska säga då?
Citera
2025-04-14, 20:50
Citat:
Ursprungligen postat av CaAAAAaj
Om hon svarar hej och det är positivt.
Vad tycker du jag ska säga då?

Du lär då sedvänligt presentera dig själv med namn och handslag eller vice versa, fråga vad hon heter först.

Om det är en person som du sett flera gånger på samma plats och du nu ska ta mod så kan det bästa vara att slänga ut ett hej och känna av läget. Ni hejjar bara på varandra och går vidare. Nästa gång ni möts och hälsar igen och då kan du ta initiativ och presentera dig själv. Allt handlar om personkemi, lär dig läsa kroppsspråk och se hur personen agerar.

Därefter kan ni byta nummer och kanske ta en fika eller något.

Att försöka få till en dejt med någon helt random på stan är ett wild card, jag skulle hellre lägga tid på att träffa en partner inom en fritidsaktivitet. Gärna en sport då jag inte vill dejta en soffpotatis och du får även möjligheten att lära känna personen mer och det blir lättare att integrera när ni träffas i ett annat sammanhang.

Lycka till
Citera
2025-04-15, 20:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Saarne
Du lär då sedvänligt presentera dig själv med namn och handslag eller vice versa, fråga vad hon heter först.

Om det är en person som du sett flera gånger på samma plats och du nu ska ta mod så kan det bästa vara att slänga ut ett hej och känna av läget. Ni hejjar bara på varandra och går vidare. Nästa gång ni möts och hälsar igen och då kan du ta initiativ och presentera dig själv. Allt handlar om personkemi, lär dig läsa kroppsspråk och se hur personen agerar.

Därefter kan ni byta nummer och kanske ta en fika eller något.

Att försöka få till en dejt med någon helt random på stan är ett wild card, jag skulle hellre lägga tid på att träffa en partner inom en fritidsaktivitet. Gärna en sport då jag inte vill dejta en soffpotatis och du får även möjligheten att lära känna personen mer och det blir lättare att integrera när ni träffas i ett annat sammanhang.

Lycka till

Tack!
Citera
2025-07-09, 11:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Har dom inte diagnos har dom också vett nog att inte tafsa. Jag är uppvuxen i ett samhälle där tafsning var ok, på 90-talet körde alla ballaballa som Klimpen men det är inget du behöver bry dig om för är ett annat samhälle nu så varför fokuserar du så mycket på tafsning? Vill du tafsa? Är det din drömvärld där du klappar till henne på röven och hon säger omg låt mig suga? Ditt fokus är så så märkligt.

Psykopater och aspies typ? Varför är jag ett freak nu? Sen vet jag inte om det är så klokt av dig att projicera angående mående.

Taskig fantasi eller? Vet du vem Patrice O´Neal är? Hört talas om att "din fitta stinker säkert" är en bättre uppningsreplik än "hej snygging?" men som sagt detta är nog överkurs för dig för du verkar ju ha grova problem överlag med kvinnor. Du vill bara ligga med dom men skapa sexuell stämning verkar du inte alls intresserad av utan då hyperfokuserar du på tafsning istället. Du får nog först och främst räkna ut var du faktiskt står i frågan här för du låter ju som en soyboi manlig feminist ibland.

Ja jag har svårt att använda min fantasi.
Citera
2025-07-12, 02:04
Medlem
CitrusInYourEyes avatar
Dä här me å ragga ... å att man inte kan få någon osv ...

Det är inte så svårt, det finns någon för alla!

Men om du med 5 kilos övervikt ska försöka få till det med någon träningsapa som har noll fett på kroppen ... det blir svårt.

Eller som datanörd att få till det med någon som klättrar i berg.

Eller helt utan liv och försöka hitta någon med en massa liv.

Det finns någon för alla men kraven måste ligga på dig själv, se till att vara på den nivån som du vill ha helst ett par steg över.

För mig är det helt självklart att det är helt omöjligt att träffa någon "bra" eller träffa någon alls om man sitter och gnäller och hatar på flashback.

Nu gav jag det här alldeles för mycket tid, hoppas att det kan ge någon något.
Citera
2025-07-13, 13:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Har dom inte diagnos har dom också vett nog att inte tafsa. Jag är uppvuxen i ett samhälle där tafsning var ok, på 90-talet körde alla ballaballa som Klimpen men det är inget du behöver bry dig om för är ett annat samhälle nu så varför fokuserar du så mycket på tafsning? Vill du tafsa? Är det din drömvärld där du klappar till henne på röven och hon säger omg låt mig suga? Ditt fokus är så så märkligt.

Psykopater och aspies typ? Varför är jag ett freak nu? Sen vet jag inte om det är så klokt av dig att projicera angående mående.

Taskig fantasi eller? Vet du vem Patrice O´Neal är? Hört talas om att "din fitta stinker säkert" är en bättre uppningsreplik än "hej snygging?" men som sagt detta är nog överkurs för dig för du verkar ju ha grova problem överlag med kvinnor. Du vill bara ligga med dom men skapa sexuell stämning verkar du inte alls intresserad av utan då hyperfokuserar du på tafsning istället. Du får nog först och främst räkna ut var du faktiskt står i frågan här för du låter ju som en soyboi manlig feminist ibland.

Man tafsar inte. Om hon ger en tecken att det är okej får man ta på henne är det en annan sak.
Det faktiskt finns folk utan diagnos som ändå tafsar, men det är för svårt för dig att ta in, och det är för att du är dum i huvudet.

Har du fått ligga genom att fråga om du får bajsa i hennes mun?
Senast redigerad av 4674fhfe55 2025-07-13 kl. 13:56.
Citera
2025-07-13, 13:51
Bannlyst
Om hon visar tecken att hon vill ligga, men man vågar inte chansa och riskera att sänka allt, har ni nåt förslag hur man kan fråga "Vill du ligga?" på ett annat sätt?
Citera
2025-07-13, 16:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 4674fhfe55
Om hon visar tecken att hon vill ligga, men man vågar inte chansa och riskera att sänka allt, har ni nåt förslag hur man kan fråga "Vill du ligga?" på ett annat sätt?

Du kan förslagsvis fråga ifall hon vill hångla, innan du slänger fram kortet "ligga".
Blir svårt att försöka hjälpa till när vi inte vet någonting runt ditt potentiella ligg.
Citera
2025-07-23, 13:40
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4674fhfe55
Man tafsar inte. Om hon ger en tecken att det är okej får man ta på henne är det en annan sak.
Det faktiskt finns folk utan diagnos som ändå tafsar, men det är för svårt för dig att ta in, och det är för att du är dum i huvudet.

Har du fått ligga genom att fråga om du får bajsa i hennes mun?

Vad babblar du om då. Det finns dom som tafsar och vet att det är fel men gör det ändå men dessa personer skall du se har diagnoser med....

Nej har du?
Citera
2025-07-23, 16:00
Medlem
FlashbackBeers avatar
Någon som har förslag på hur man på ett bra sätt kan lägga fram att man inte har några vänner, utan att framstå som konstig? Min uppfattning är nämligen att det får varningsklockorna att ringa hos många tjejer när de får reda på att man är en ensam person som saknar vänner. I mitt fall är ensamheten självvald då jag trivs ensam helt enkelt (vill dock ha en flickvän). Så, hur kan man på bästa sätt lägga fram detta för att det ska göra minsta möjliga skada?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in