Flashback bygger pepparkakshus!
2025-07-23, 00:22
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sparv88
Han fick inget stöd utan arbetsgivaren startade istället ett personalärende med baktanke att han skulle känna sig trakasserad och säga upp sig själv.

Det finns många liknande fall i Kriminalvården men vad som särskiljer detta är att han valde att ta livet av sig genom att elda upp sig själv i syfte att lyfta problemen med hur Kriminalvården som arbetsgivare behandlar sin personal.

Det finns även många fall där muslimer är mer än lättkränkta, klart han kände sig orättvist behandlad och drog säkert razze-kortet som alla gör med den härkomsten. Kan inte ta en motgång, ”jamen då, jalla, ska vi visa att jag e helt oskyldig va, ni har kränkt mig, jag å hela min släkt är vanhedrad, nu, jalla, ska jag elda upp mig så ni alla ska få dåligt samvete!”
Citera
2025-07-23, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snickartasken
Kan det vara en olyckligt kär arab-bög som agerat knulldocka bland dom arabiska internerna? Det skulle kunna vara en trolig teori..
En av våra mest pursvenska kriminella tog livet av sig genom att elda upp sig, så säg inte för mycket.
Lars-Inge Svartenbrandt, 70, har omkommit i en lägenhetsbrand i Kopparberg.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...lagenhetsbrand
Citera
2025-07-23, 00:36
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dansquelcas
Är detta början på något stort?

Varför skulle det vara de?
Citera
2025-07-23, 00:56
Medlem
Kurt-Nilss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laddsteffe
En kriminalvårdare har dött efter att ha skadat sig själv allvarligt utanför anstalten Tidaholm.
Mannen, som nyligen varit föremål för internutredning på sin arbetsplats, tände eld på sig själv, erfar Expressen.
– Vi är ledsna och chockade över vad som har hänt, säger anstaltschefen Björn Wäring.

https://www.expressen.se/nyheter/sve...lten-tidaholm/

Vad hände här? Vad utreddes den nu döde pliten för?
Att elda upp sig själv är inget svenskt fenomen, se bara på hur kriminalvården under många år nu nekat svenskare med hög behörighet till arbete och istället att anställa migranter ( då de förstår de intagnas språk är deras motivering)... Så därför har vi en hög insmuggling av telefoner och droger...
Samma gäller för personal på svenska flygplatser, hur ofta ser ni en svensk säkerhetsvakt..... Så även kan man se dessa vakter passiva gällande taxi köerna, svensk taxi går i deras speciella kö innan framkörning. Taxi migranter ockuperar gästparkeringar som hämta/lämna och ofta står på handikappades platser... Ja jag har personligen rapporterat detta till Swedavia..... Noll reaktion.

Swedavia har ett avtal med regeringen att anställa icke svenskar......
Citera
2025-07-23, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sparv88
Han fick inget stöd utan arbetsgivaren startade istället ett personalärende med baktanke att han skulle känna sig trakasserad och säga upp sig själv.

Det finns många liknande fall i Kriminalvården men vad som särskiljer detta är att han valde att ta livet av sig genom att elda upp sig själv i syfte att lyfta problemen med hur Kriminalvården som arbetsgivare behandlar sin personal.

Tar man självmord för att man inte får jobba som plit längre är det självklart något fel i huvet. Att det går så långt att Kriminalvården stänger av han för att han tag stryptag säger ju sitt. Väldigt ovanligt att dessa incidenter uppmärksammas då det oftast sker i intagnas rum utan kameror och plitarna håller varandra om ryggen. Det är förmodligen hans första jobb och han vet att han inte kommer få något annat jobb. Kriminalvården anställer vem som helst, pensionerade gubbar med demens, unga flickor som just gått ut gymnasiet, efterblivna bögar, negrer som spelar tuffa, mobboffer som vill ge igen, osv. Fullständig cirkus är det. Man kan tro att man hamnat på ett zoo, och då menar jag inte dom intagna.
Citera
2025-07-23, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ultramember
Dom är plockade från gatan. I Norge är utbildningen 3 år, I Sverige 6 veckor.... Kåkarna ligger oftast i små byar med inavlade idioter som sommarjobbar och sen fastnar kvar i yrket. Ironsikt är att som frivårdsinspektör (de som har kontakt med fångarna efter frigivning) kräver en högskoleutbildning (helst socionom) fast dessa har kontakt med personerna max 1 gång I veckan. Men plitar som styr över fångar dag och natt kan dom dra in villen idiot som helst och ge han en batong och pepparsprej.
En socionom är likställt med vilken idiot som helst. Intagningskraven är extremt lågt ställda och utbildningen är en generalistutbildning som inte förbereder studenten för någonting de kommer att möta i sitt yrkesliv.
Faktiskt bättre att de tar in folk från gatan än att anställa socionomer som kriminalvårdare. Men man blir ju helt klart nyfiken vad som fick denne kriminalvårdare att ta sig själv av daga. Tragiskt.
Citera
2025-07-23, 01:48
Medlem
Varför rapporterar inte SVT och SR om att en medborgare tänt eld på sig utanför sin arbetsplats.

Varför är inte det en stor nyhet?
Citera
2025-07-23, 02:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av darkestpassenger
Varför rapporterar inte SVT och SR om att en medborgare tänt eld på sig utanför sin arbetsplats.

Det öppnar ju för vidare granskning av arbetsplatsen och om kriminalvårdens arbete är korrekt utfört. Jag har 100tals historier om tragedier som inträffat. Har tyvärr varit en kåkfarare. Men en snäll sådan. Mest knark. Deras bästa taktik är att psyka ner fångarna. Om dom tex behöver ett papper för att skriva överklagan så kan det gå en hel dag (bara för att jävlas) om det är ett viktigt samtal som måste ringas (jo inom en timm, sen går idioten hem) , nästa idiot öppnar dörren (aa ok vi har mycket nu, men ska kolla det) man vill inte vad tjatig utan artig så man låter det gå 2 timmar innan man flaggar på, nu börjar det bli brådskande, och man här rätt i det här fallet att ringa samtalet, det ska inte ta tre timmar. Man to over igen, såklart en helt ny ply som inte vrbågonting och man måste återberätta allting i detalj i 20minuter. Och han " ska kolla igen". Här nånstans så börjar man bli riktigt frustrerad, kanske Advokatfirman stänger kl 16 och klockan blivit 14. Eller nåt. En timme till, man får flagga på igen, då kommer han 15.30 "nej tyvärr samtalet måste vara godkänt av kvinna först" MEN DET ÄR JU REDAN GODKÄNT AV KVINSP REDAN IGÅR, GÅ OCH FRÅGA HAN NU FÖR JAG MÅSTE RINGA WET HÄR SAMTALET NU!

"han har gått hem tyvärr, vi får testa imorn"

Stänger och låser dörren.....,

Detta är klassiker. Mer regel än undantag. Dom sabotersr ditt försvar på alla sätt och vis. Och skriker du eller brister ut, så trycker dom på larmet, trots att du är inlåst i isoleringcell kommer in meme sköldar och batonger och skriker lägg dig ner, några slag här och där, får sedan sova i hårdisol (madrass på golvet, inget annat) , äta fingermat, ett mörkt tomt rum utan någonting. Den står det att du har olämpligt upprädande eller värre. Resulter i flera vebors extra straff + skickas till något skitkåk nånstans med arabiska våldtäksmän.
Citera
2025-07-23, 02:29
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darkestpassenger

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...holmsanstalten
Citera
2025-07-23, 03:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...holmsanstalten

Aktuellt
Rapport
P1
Citera
2025-07-23, 03:46
Medlem
jontehacks avatar
Är bara sorgligt att veta att det är vad samhället förfaller till att sådant här ska behöva förekomma.
Citera
2025-07-23, 06:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ultramember
Tar man självmord för att man inte får jobba som plit längre är det självklart något fel i huvet. Att det går så långt att Kriminalvården stänger av han för att han tag stryptag säger ju sitt. Väldigt ovanligt att dessa incidenter uppmärksammas då det oftast sker i intagnas rum utan kameror och plitarna håller varandra om ryggen. Det är förmodligen hans första jobb och han vet att han inte kommer få något annat jobb. Kriminalvården anställer vem som helst, pensionerade gubbar med demens, unga flickor som just gått ut gymnasiet, efterblivna bögar, negrer som spelar tuffa, mobboffer som vill ge igen, osv. Fullständig cirkus är det. Man kan tro att man hamnat på ett zoo, och då menar jag inte dom intagna.

Från en som har jobbat X antal år inom kriminalvården, EXAKT så. Dom anställda är det största problemet och den största anledningen till att folk slutar, vilket är sjukt trist för dom som faktiskt är duktiga på sitt jobb. Man kan se helt sjuka slagsmål, intagna som tar självmord eller har blivit brutalt misshandlade, intagna som skär av delar på sig själva och äter upp, men det är personalen som är värst. Är som en vidrig blandning av PH, BigBrother och GoT. Har sett chefer som planterat ”bevis” för att få personal avstängda eftersom flera månaders mobbning inte fungerade för att få personen att sluta, anmäla chefen hjälpte inte heller då alla har varandra om ryggen. Manlig personal som sitter med intagna och betygsätter kvinnlig personal, 20 åriga tjejer som tycker att det är jättehäftigt med uppmärksamhet från kriminella. Tyvärr är detta majoriteten av personalen och det är dom som är duktigast på sitt jobb som främst blir utsatta och försvinner då hela arbetsplatsen är som är förskola där barnen antingen är fulla eller pårökta. Just det här fallet kan jag dock inte yttra mig om, kan ha varit vad som helst som ledde till att det hände. Men att kriminal”vården” kommer ta ansvar för nånting är ett skämt.

Deras s.k krisstöd är för övrigt rent hittepå, samma korrupta personer som sitter i ledningen väljer ut vilka som ska ingå i krisgruppen och i många fall ska den som blir utsatt för mobbing på arbetsplatsen då prata med nån som utsätter personen för mobbning. KV är ett skämt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in