2025-07-21, 23:02
Medlem
Viktor79xs avatar
Kan nån svara på hur dom här brotten rankas i fängelset? Tänker att det är så vanligt att knappt nån skäms för det längre, eller? Vart rätt många domar under åren
Citera
2025-07-21, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PoljeX
Det vanliga packet i bedrägerisammanhang brukar faktiskt vara romer. Inte minst åldringsbedrägerier har en beklämmande slagsida. De tycker ju att det är en merit att blåsa gadjo.
Fina människor.
Håller med. När jag kollar upp Vladislav Karchahin så finns det kopplingar till östeuropa . Är det samma person som dömts för våldtäkt när han var 18 i Halmstad
(FB) Två män åtalas för våldtäkt på hotell i Halmstad
Senast redigerad av Adolfdemos 2025-07-21 kl. 23:41.
Citera
2025-07-21, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adolfdemos
Håller med. När jag kollar upp Vladislav Karchahin så finns det kopplingar till östeuropa . Är det samma person som dömts för våldtäkt när han var 18 i Halmstad
(FB) Två män åtalas för våldtäkt på hotell i Halmstad
I den tråden anges samma personnummer på denne VK som i domen som diskuteras här, så det tycks nog stämma.
Citera
2025-07-22, 00:03
Medlem
Någon som vet om någon annan läkare eller ingenjör ligger bakom detta men som inte dömts? Verkar inte heller finnas något i domen
Citera
2025-07-22, 08:26
Medlem
Vad hände med morden på svenska medborgare?

(FB) Göteborg: 2 två män begärs häktade för dubbelmord, våldtäkt mm (2025-04-15)
Citera
2025-07-22, 10:53
Medlem
Enligt Nerikes Allehanda idag så sitter de två huvudmännen fortsatt häktade och är under utredning för två mord, människorov och grova våldtäkter.
Citera
2025-07-22, 11:39
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sydsidan
Enligt Nerikes Allehanda idag så sitter de två huvudmännen fortsatt häktade och är under utredning för två mord, människorov och grova våldtäkter.

Hittade lite info, dom verkar vara häktade på sannolika skäl. Ska ha rapporterat dagligen till en dagbok. Verkar finnas bevis.

Citat:
Strax efter att åklagare åtalat huvudmännen för bedrägerierna häktades de i ett annat ärende, den här gången för mord, människorov och grov våldtäkt. Brottsoffren är två svenska medborgare som arbetat för männen i Etiopien och som är försvunna sedan i mars 2022.

– Vi vet att de har kommit fram och vi vet en del om deras göromål därnere. De är hemmahörande i Sverige. Nära anhöriga vet om att vi gått in med häktningsframställan, men av respekt för dem vill jag inte säga så mycket mer, sade kammaråklagare Linda Wiking till DN i samband med häktningen.

Männen nekar till mordanklagelserna.
Senast redigerad av Biggedy 2025-07-22 kl. 11:56.
Citera
2025-07-22, 11:56
Citat:
Ursprungligen postat av Viktor79x
Kan nån svara på hur dom här brotten rankas i fängelset? Tänker att det är så vanligt att knappt nån skäms för det längre, eller? Vart rätt många domar under åren

I fängelse är det mest personen i sig som räknas, vad den har och kan sälja till andra etc, samt tidigare voltor är status också. Men annars och i kombination så har dessa bedrägerier hög status på anstalt. Jag satt med en snubbe som satt för typ 4 gången samma typ av bedrägerier och domstolen var nu trötta på han sa han. Han hade fått 6,5 år för 14 miljoner tror jag det var. Men det var telefon bedrägerier mot diverse personer och företag med pengar. Han fick lägre straff tidigare gånger men dom ville nu statuera exempel sa han, domstolen för att han ska lägga av med sitt upplägg.

Han hade iaf hög status på anstalten, hade över 100 telefonkort som han sålde till andra, ordnade med fotbolls betting och annat smått och gott. Han var mycket omtyckt, lugn och hade vad det verkade en mycket hög status. Många andra är rätt så korkade så därför ser dom upp till dessa "mindre korkade" men likväl korkade.
Citera
2025-07-22, 12:14
Medlem
Viktor79xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kavalen2
I fängelse är det mest personen i sig som räknas, vad den har och kan sälja till andra etc, samt tidigare voltor är status också. Men annars och i kombination så har dessa bedrägerier hög status på anstalt. Jag satt med en snubbe som satt för typ 4 gången samma typ av bedrägerier och domstolen var nu trötta på han sa han. Han hade fått 6,5 år för 14 miljoner tror jag det var. Men det var telefon bedrägerier mot diverse personer och företag med pengar. Han fick lägre straff tidigare gånger men dom ville nu statuera exempel sa han, domstolen för att han ska lägga av med sitt upplägg.

Han hade iaf hög status på anstalten, hade över 100 telefonkort som han sålde till andra, ordnade med fotbolls betting och annat smått och gott. Han var mycket omtyckt, lugn och hade vad det verkade en mycket hög status. Många andra är rätt så korkade så därför ser dom upp till dessa "mindre korkade" men likväl korkade.

Ja där ser man. Lura företag är ju en sak. Men ruinera gamla människor..Jisses. 😟 Man hoppas ju personligen att gärningsmännen råkar väldigt illa ut i livet. Hade inte klarat av att vara nära sånt avskum
Citera
2025-07-22, 13:02
Citat:
Ursprungligen postat av Viktor79x
Ja där ser man. Lura företag är ju en sak. Men ruinera gamla människor..Jisses. 😟 Man hoppas ju personligen att gärningsmännen råkar väldigt illa ut i livet. Hade inte klarat av att vara nära sånt avskum

Den här snubben hade lurat äldre också, men som han sa han kollade upp om dom var typ "rika" innan han satte sin plan i verket. Den här snubben som samarbetade med några andra också struntade egentligen i vem det var bara det fanns pengar, han riktade sig till rika i Norge också. Gammal som ung, företagare eller inte men det viktiga var den eller dom var täta ekonomiskt.
Citera
2025-07-22, 13:09
Medlem
Vilka är dessa två saknade svenska medborgarna? Finns det ingen efterlysning?
Citera
2025-07-23, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lallaren44
Handlar inte bara om att ha ”hunnit” dö, känner till flera fall, en närstående, som tagit livet av sig efter att ha blivit bedragna.
Jag beklagar verkligen. Och blir så jävla förbannad över sånt här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in