Flashback bygger pepparkakshus!
2025-07-20, 18:44
Avstängd
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sheannax
Haha, kanske borde du titta igenom alla intervjuer, offentliga inlägg eller vad som delats som stories (okej, det går inte i efterhand) av båda två sedan mars. Och berätta sedan för mig vem av de två som oftare tar på sig rollen som offer och spelar ut det offentligt.
Där leder MånsPetter med hästlängder. Har inte märkt av ens att Ciara skulle haft på sig någon offerkofta.
Citera
2025-07-20, 19:02
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Där leder MånsPetter med hästlängder. Har inte märkt av ens att Ciara skulle haft på sig någon offerkofta.
Har han förresten också ägnat en hel eller en stor del av en konstutställning åt sitt ”trauma”? Där bilderna har namn som talar sitt tydliga språk? Som skriker efter offer, hur illa allt måste ha varit? Och innan dess publicerar intervjuer för att marknadsföra utställningen som anspelar på berättelser om skilsmässan?
Om ni på MZ är upprörda över att han i Båstad sa att han inte vill prata om skilsmässan på den här platsen, då borde väl varningsklockorna ringa ordentligt här?
Så nej, jag tycker inte att han gjorde det ens i jämförelse. Du får gärna korrigera mig.
Citera
2025-07-20, 19:06
Medlem
Hennes inlägg: köp mina tavlor, jag behöver pengar till en advokat är ett tydligt exempel på att spela offer.
Citera
2025-07-20, 19:40
Medlem
Citat:
Det säger bara att det framgår av korrespondens att han äger och har använt droger. Vilket han också själv erkände dagen innan.
Det är enbart en saklig konstatering från domstolen, dessutom enbart som en sammanfattning av hennes uttalande – ingen dom, ingen slutsats från domstolen. Men du framställer det så.
Då är vi överens om att det finns korrespondens mellan MånsPetter och Ciara om hans missbruk före skilsmässan och före rättegången om barnens hemvist. Det är även något som anges som fastslaget i domen från Tingsrätten.
Citera
2025-07-20, 19:42
Medlem
Citat:
Var har hon sagt att han medvetet förstörde sin familj? Och framför allt, att det var orsaken till det? Det är nytt för mig.
Det står inget om medvetet förstörande av sin familj i inlägget som du citerade heller, du flyttar målstolparna när du har fel. Det är en vanlig taktik när man saknar argument. Hans mamma bekräftade hans otrohet och missbruk.
Citera
2025-07-20, 19:47
Medlem
Citat:
Haha, kanske borde du titta igenom alla intervjuer, offentliga inlägg eller vad som delats som stories (okej, det går inte i efterhand) av båda två sedan mars. Och berätta sedan för mig vem av de två som oftare tar på sig rollen som offer och spelar ut det offentligt.
Det är MånsPetter, han månar så väldigt mycket om sina barn att han måste skriva flera inlägg på sociala medier om sina barn och att det inte ska skrivas om honom på sociala medier för barnens skull.
Citera
2025-07-20, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madaj
Hennes inlägg: köp mina tavlor, jag behöver pengar till en advokat är ett tydligt exempel på att spela offer.
Det beror i allra högsta grad på att hon faktiskt är ett offer. I motsats till MånsPetter så behöver hon inte spela det.
Citera
2025-07-20, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det är MånsPetter, han månar så väldigt mycket om sina barn att han måste skriva flera inlägg på sociala medier om sina barn och att det inte ska skrivas om honom på sociala medier för barnens skull.

Mycket klokt av honom. En riktig pappa säger så.
Citera
2025-07-20, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det beror i allra högsta grad på att hon faktiskt är ett offer. I motsats till MånsPetter så behöver hon inte spela det.

Barnen är offer, inte hon (!!) inte han. Det skall handla om dem främst.
Citera
2025-07-20, 20:05
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Har han förresten också ägnat en hel eller en stor del av en konstutställning åt sitt ”trauma”? Där bilderna har namn som talar sitt tydliga språk? Som skriker efter offer, hur illa allt måste ha varit? Och innan dess publicerar intervjuer för att marknadsföra utställningen som anspelar på berättelser om skilsmässan?
Om ni på MZ är upprörda över att han i Båstad sa att han inte vill prata om skilsmässan på den här platsen, då borde väl varningsklockorna ringa ordentligt här?
Så nej, jag tycker inte att han gjorde det ens i jämförelse. Du får gärna korrigera mig.
Det är så alla målande konstnärer bygger sin konst på erfarenheter, sorger osv.
Citera
2025-07-20, 20:05
Avstängd
ziggarillens avatar
Citat:
Begåvat att man kan uttrycka sina känslor i konstverk. Läste att hennes tavlor var av stort intresse och såldes sin smör. Vad hon använder dessa inkomster till vet nog bara hon själv och om hon betalar advokater så går det ju i alla fall till nåt vettigt. Att köpa kokain som den f.d maken gör är inget alternativ.
Citera
2025-07-20, 20:07
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Medans Ms pr team ser till att det skrivs om honom så han inte ska bli bortglömd och sakna arbetstillfällen, jag ser inte någon skillnad på det. Alla måste trygga sin försörjning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in