Citat:
Ursprungligen postat av
DAGGER[X]
Låt dig inte luras av "lyft" som görs. Både i Göteborg och i flera andra kommuner så har kommun+bostadsbolag fått iden att det går att tvätta bort mångkulturen. Nu har dom lag med städare och högtryckstvättare som arbetar sju dagar i veckan i "utsatta" områden för att tvätta och städa så fort det går. Tanken är att alla problem försvinner om husen är fasadtvättade, nyrenoverade. Men så fungerar det inte.
Bara för att det nyproduceras i mängd i ett dåligt område så innebär det inte att området blir bra eller ens bättre. De där nyproduktionerna runt Selma Lagerlöf Torg är garanterat svindyra. Sen är det ett jävla häng på Selma Lagerlöf Torg till och från. För några år sen var det riktigt illa, kanske något bättre idag. Men det lär ändå vara berikat så in i helvete. Dessutom är förbindelserna med centrala stan sådär, visst går buss 18 väldigt ofta, men den är lika ofta överfull och dessutom delar man buss med MENA från Baron Rogers Gata, Blendas Gata m fl.
Så har man råd med en sån lägenhet så skulle jag välja ett annat ställe. Det är ju hög hyra och det skulle inte förvåna mig om ett antal av lägenheterna kommer bli soc.lägenheter och det är ju lagom kul att ha en somalisk familj med massa ungar som inte betalar något medan du får slita häcken av dig för att betala hyran där.
Citat:
Ursprungligen postat av
CoolTjej84
Är göteborgare, men har aldrig fattat varför Majorna är så populärt. Nån som kan förklara?
Citat:
Ursprungligen postat av
hailb0p
Bara idioter som tycker Majorna är bra. Det är ett sopberg av idioter som bor där
Jag har heller aldrig fattat grejen med Majorna. Jävla vänsterpack som bor där. Mycket "alternativ"folk. Tror Majorna försöker vara Göteborgs Södermalm och det är ju verkligen inget att stå efter .