2025-05-13, 18:17
Medlem
Malovakrazers avatar
Överdriv mera, Ahmedtrask och annat är omöjligt att evadera, inte minst i storstäder. Vf inte flytta ut till landet
Citera
2025-06-10, 00:55
Medlem
Kroulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kroull
Slottsskogen har blivit en no-go zone för svenska män och kvinnor:

https://www.gp.se/nyheter/vastsverige/muslimsk-massbon-i-slottsskogen-ska-bli-ny-tradition.ec9bcb8b-a9b7-4309-9038-51e05f31049d

Och för arabiska och svensksomaliska kvinnor...

Det går snabbt framåt nu! Blandat mångkulturellt nationaldagsfirande i Slottsskogen...

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/muslimska-hogtiden-eid-al-adha-inleddes-i-slottsskogen-i-goteborg

Citat:
För tredje året i rad inleddes den muslimska högtiden Eid al-adha i Slottsskogen i Göteborg. Det är muslimernas största högtid – och i år föll den på Sveriges nationaldag.

– Det blir dubbelt firande, säger Mohammad Aurangojeb, ordförande i Frölunda Mångkulturförening.

Gulligt med alla barnen, som i sann glädje viftar med svenska flaggor...

Förhoppningsvis ser Slottsskogsimamen Jonas Attenius till att det blandade firandet sprider sig till Hovåsbadet och Brännö nästa sommar. Eller kanske redan till Midsommar...
Citera
2025-06-28, 19:15
Medlem
Kroulls avatar
Nu har Göteborgs södra skärgård fallit!

På Midsommarafton var det horder av svensksomaliska kvinnor och barn på väg ut. I heltäckande klädsel. Fullständigt heltäckande.

Enligt uppgift är det religiösa fanatiker som lockar ut dem...
Citera
2025-07-12, 14:17
Medlem
DAGGER[X]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minssc
Hur är området runt Selma Lagerlöfs torg nuförtiden? Det har ju byggts massa nytt där senaste åren vad jag förstått så området har ju fått sig ett rejält lyft visuellt iallafall. Men hur är det att egentligen bo där idag? Har det blivit bättre?

Låt dig inte luras av "lyft" som görs. Både i Göteborg och i flera andra kommuner så har kommun+bostadsbolag fått iden att det går att tvätta bort mångkulturen. Nu har dom lag med städare och högtryckstvättare som arbetar sju dagar i veckan i "utsatta" områden för att tvätta och städa så fort det går. Tanken är att alla problem försvinner om husen är fasadtvättade, nyrenoverade. Men så fungerar det inte.
Citera
2025-07-13, 19:50
Avslutad
Är göteborgare, men har aldrig fattat varför Majorna är så populärt. Nån som kan förklara?
Citera
2025-07-14, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoolTjej84
Är göteborgare, men har aldrig fattat varför Majorna är så populärt. Nån som kan förklara?

Bara idioter som tycker Majorna är bra. Det är ett sopberg av idioter som bor där
Citera
2025-07-16, 16:18
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DAGGER[X]
Låt dig inte luras av "lyft" som görs. Både i Göteborg och i flera andra kommuner så har kommun+bostadsbolag fått iden att det går att tvätta bort mångkulturen. Nu har dom lag med städare och högtryckstvättare som arbetar sju dagar i veckan i "utsatta" områden för att tvätta och städa så fort det går. Tanken är att alla problem försvinner om husen är fasadtvättade, nyrenoverade. Men så fungerar det inte.
Bara för att det nyproduceras i mängd i ett dåligt område så innebär det inte att området blir bra eller ens bättre. De där nyproduktionerna runt Selma Lagerlöf Torg är garanterat svindyra. Sen är det ett jävla häng på Selma Lagerlöf Torg till och från. För några år sen var det riktigt illa, kanske något bättre idag. Men det lär ändå vara berikat så in i helvete. Dessutom är förbindelserna med centrala stan sådär, visst går buss 18 väldigt ofta, men den är lika ofta överfull och dessutom delar man buss med MENA från Baron Rogers Gata, Blendas Gata m fl.

Så har man råd med en sån lägenhet så skulle jag välja ett annat ställe. Det är ju hög hyra och det skulle inte förvåna mig om ett antal av lägenheterna kommer bli soc.lägenheter och det är ju lagom kul att ha en somalisk familj med massa ungar som inte betalar något medan du får slita häcken av dig för att betala hyran där.
Citat:
Ursprungligen postat av CoolTjej84

Citat:
Ursprungligen postat av hailb0p
Bara idioter som tycker Majorna är bra. Det är ett sopberg av idioter som bor där

Jag har heller aldrig fattat grejen med Majorna. Jävla vänsterpack som bor där. Mycket "alternativ"folk. Tror Majorna försöker vara Göteborgs Södermalm och det är ju verkligen inget att stå efter .
Citera
2025-07-20, 12:18
Medlem
Big Bosss avatar
Har fått tag på en hyrestrea i Brunnsbo.

Hur är det området generellt? Är typ 50 meter eller så från torget.

Vid första anblick så verkar det relativt bra, bra kommunikationer, snabbt ta sig in till centrala stan, bra förskolor. Skolan ligger alldeles runt hörnet från lgh byggnaden också. Tågstation ska byggas som ska länkas samman med västlänken vad jag förstår det som också.

Nackdelen är väl att det gränsar till Backa? Men verkar ändå relativt lugnt och säkert.
Citera
2025-07-20, 17:20
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big Boss
Har fått tag på en hyrestrea i Brunnsbo.

Hur är det området generellt? Är typ 50 meter eller så från torget.

Vid första anblick så verkar det relativt bra, bra kommunikationer, snabbt ta sig in till centrala stan, bra förskolor. Skolan ligger alldeles runt hörnet från lgh byggnaden också. Tågstation ska byggas som ska länkas samman med västlänken vad jag förstår det som också.

Nackdelen är väl att det gränsar till Backa? Men verkar ändå relativt lugnt och säkert.
Brunnsbo är betydligt bättre än Backa, men stadsdelarna sitter ju ihop. Sen finns det uppgångar som är riktigt usla i Brunnsbo med. Finns hucklen och dok och manliga apor på sina ställen. Har du barn så rekommenderar jag verkligen att du försöker få något annat innan grundskolan börjar.
Citera
2025-07-20, 17:27
Medlem
Big Bosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Brunnsbo är betydligt bättre än Backa, men stadsdelarna sitter ju ihop. Sen finns det uppgångar som är riktigt usla i Brunnsbo med. Finns hucklen och dok och manliga apor på sina ställen. Har du barn så rekommenderar jag verkligen att du försöker få något annat innan grundskolan börjar.

Vadå då?

Vad jag läst om skolorna och förskolan som ligger typ princip max 50-100 meter från porten är att dom är bra där.

Nackdelen är att fastigheten är en från 1965 och är av äldre standard än den vi kommer från. Men vi har inte råd med en motsvarande hyrestrea eller köpa en dessvärre.
Citera
2025-07-20, 17:29
Medlem
Landsbygdens avatar
Du har ganska mycket tung trafik nära, beroende på var i Brunnsbo eller Backa. Annars är det väl nära till en del köpcentrum, och hyrorna är acceptabla i många fall. Tusen gånger bättre än t.ex. Bergsjön och Gårdsten iaf.
Citera
2025-07-20, 17:42
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big Boss
Vadå då?

Vad jag läst om skolorna och förskolan som ligger typ princip max 50-100 meter från porten är att dom är bra där.

Nackdelen är att fastigheten är en från 1965 och är av äldre standard än den vi kommer från. Men vi har inte råd med en motsvarande hyrestrea eller köpa en dessvärre.
Anekdotgatan och Berättelsegatan har ju sina bekymmer. Men det varierar en hel del. Kan vara stökigt kring någon uppgång och hundra meter bort är det hur lugnt som helst. Det är inte så att man direkt behöver vara rädd när man rör sig där nattetid, för uppmärksam ska man vara vart än man bor i stad. Men visst finns det en del störande individer i trakten.

Nu har ni fått lägenheten, gör det bästa av det, se hur det blir, det kan säkert bli jättebra och om ni har små barn så är det nog rätt lugnt (låter som ni har småttingar), men tänk lite på framtiden och vilka förutsättningar ni vill ge barnen. Jag säger inte att det går dåligt för alla ungar från taskiga områden och skolor, men risken är större.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in