2025-07-20, 10:03
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Har tjejer ngn motsvarighet till runka bulle?

Har väl egentligen ingen aning, men det skulle väl inte vara helt orimligt om småfröknarna hade någon tävling och tävlade om vem som kunde få in störst föremål i murran?
Citera
2025-07-20, 10:22
Medlem
PederBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konstnarren5
Återigen, vad gör du i en tråd du inte har en susning om? För att mästra och värdegrundssignalera? Eller för att leva ut homoerotiska dagdrömmar?
Det är du som runkat bulle inte jag, du har ju även regnbågskostym på din avatar. Kasta inte glas i stenhus. Så om det inte myt som du verkar känna till, berätta lite om din runkbulleerfarenhet, var inte blyg.
Citera
2025-07-20, 10:30
Medlem
Konstnarren5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PederBergman
Det är du som runkat bulle inte jag, du har ju även regnbågskostym på din avatar. Kasta inte glas i stenhus. Så om det inte myt som du verkar känna till, berätta lite om din runkbulleerfarenhet, var inte blyg.
Du verkar även ganska oinsatt i literatur och kultur om du inte ens känner igen avataren. Vad vet du egentligen?

Jag är heller ingen cirkusapa för ditt höga nöjes skull. Din homoerotiska nyfikenhet får du stilla någon annanstans.
Citera
2025-07-20, 11:06
Medlem
bithaxs avatar
Har hört om att tjejer som bor tillsammans syncar sin mens. Det kanske är något liknande.
Citera
2025-07-20, 12:07
Medlem
PederBergmans avatar
Citat:
Du verkar även ganska oinsatt i literatur och kultur om du inte ens känner igen avataren. Vad vet du egentligen?

Jag är heller ingen cirkusapa för ditt höga nöjes skull. Din homoerotiska nyfikenhet får du stilla någon annanstans.
Känner igen bögfärgerna så antar det var därför du valde den? Men hade du varit med och runkat bulle eller inte med dina bögpolare i lumpen? Du verkar ju ha utfört denna "lek" då du var den som sa det inte var en myt. Var inte blyg nu, dela med dig av dina våta anekdoter. Jag trodde länge det givetvis bara var en myt men du minsann du vet bättre.
Citera
2025-07-20, 12:51
Medlem
Jag är glad att du frågar. Tydligen så utövar dessa busiga små flickor en variant som kallas pulla wienerbröd
Citera
2025-07-20, 17:12
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Det är ingen myt. Grupprunk är eller var en initieringsrit, antingen på gymnasiet, eller i lumpen, särskilt i de mer krävande förbanden.
Vad var det för lökförband du gjorde lumpen i? När jag gjorde lumpen var vi så ständigt utmattade att fick man fem minuters vila satte sig alla ned och sov i fem minuter. Vila och sova var den absolute högsta valutan som fanns. På andra plats kom att skita på en riktig toalett. Runka kom rätt långt ned på listan. Det låter som helt bisarrt slöseri med tid att som värnpliktig slösa värdefull sovtid på att runka tillsammans med sina lumparpolare. I den mån man runkade gjorde man det eventuellt under permisen när man fått sova ut i fjorton timmar i sin egen säng.

Vafan, det hände att vi hittade på att man var skitnödig. Så man kunde gå bort en bit i skogen, och sätta sig och bara däcka tio minuter. Tills någon kom hittade en och man fick en spark i arslet.
Citat:
Nuförtiden är män så outvecklade socialt, går ej ut gymnasiet, gör inte lumpen osv och bara sitter och runkar enskilt framför datorn till horor på only fans. Tacka fan för att födslotalen sjunker. Och att kvinnor hatar män.
Eftersom grupprunk är en utmärkt metod för att öka födslotalen?
Citat:
Men runkbulle var ingen myt på 70-80-talet.
Det är väl lite samma sak med Jesus. Alla har hört talas om honom men ingen har sett honom. Och om man trots allt har sett honom är man nog inte helt frisk i huvudet.
Citera
2025-07-20, 17:41
Medlem
Konstnarren5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nospheratu
Vad var det för lökförband du gjorde lumpen i? När jag gjorde lumpen var vi så ständigt utmattade att fick man fem minuters vila satte sig alla ned och sov i fem minuter. Vila och sova var den absolute högsta valutan som fanns. På andra plats kom att skita på en riktig toalett. Runka kom rätt långt ned på listan. Det låter som helt bisarrt slöseri med tid att som värnpliktig slösa värdefull sovtid på att runka tillsammans med sina lumparpolare. I den mån man runkade gjorde man det eventuellt under permisen när man fått sova ut i fjorton timmar i sin egen säng.

Vafan, det hände att vi hittade på att man var skitnödig. Så man kunde gå bort en bit i skogen, och sätta sig och bara däcka tio minuter. Tills någon kom hittade en och man fick en spark i arslet.

Eftersom grupprunk är en utmärkt metod för att öka födslotalen?

Det är väl lite samma sak med Jesus. Alla har hört talas om honom men ingen har sett honom. Och om man trots allt har sett honom är man nog inte helt frisk i huvudet.
Vi har alla olika erfarenheter. Men tydligen saknas bara dina?
Citera
2025-07-20, 17:52
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Vi har alla olika erfarenheter. Men tydligen saknas bara dina?
Alla erfarenheter är självklart tänkvärda. Men jag tror ni var rätt ensamma om att grupprunka i lumpen. Med det sagt är jag medveten om att det fanns allehanda förband som hade rätt avslappnad värnplikt. Vilket sannerligen måste vara ett krav för några som helst ambitioner att runka.

En bekant till mig var lastbilsmekaniker. De hade typ totalt fyra veckors gröntjänst som gick ut på att fika i tält några nätter. Och sen var det bra med det. I övrigt spenderade de dagarna i verkstaden och spelade kort typ. Det är förstås möjligt att de grupprunkade en jävla massa. Vad vet jag. Men jag känner mig säker på att i den mån de runkade i grupp i verkstaden så bidrog det nog inte till ökade födslotal.
Citera
2025-07-20, 20:26
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RFT
Som rubriken lyder.
Vad gör hockey- resp fotbollstjejer i omklädningsrummet efter bortamatchen?

Som man och utövat fotboll och hockey så har jag alltid utövat runkbullle med mina lagkamrater.
Du måste ha väldigt bögiga fantasier eller så är du bög
Citera
2025-08-09, 13:24
Medlem
NyfikenMenErfarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buckla69
Mycket snack om denna bulle men själv har jag aldrig sett det hända. Runka tillsammans händer nog men tramset med bullen är nog bara en myt.

Du vet att det hände.
Citera
2025-08-10, 11:04
Medlem
All-the-way-77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PederBergman
Har det någonsin förekommit den leken ?

Det där var ju något man alltid hörde om, men som aldrig någon visste om någon som faktiskt gjort det. Gissningsvis en tidig så kallad vandringssägen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in