2025-07-19, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jasper.Newton
Fan vad triggad jag blir av Rasks överdrivna ansiktsuttryck, typ när han spelar upp en video rätt in i mikrofonen och börjar ruska på huvudet och tittar in i kameran medan man ser hela vägen in i det tomma huvudet genom näsborrarna, så pausar han videon och skriker "JAAAA, vad kul Simon att du också tycker det är kul att vi gör narr av dig för jag gör ju det med glimten i ögat", men din idiot, du har ju själv sagt att när folk gör narr av dig så "vad är deras narrativ", "vad har dom för agenda", "det är riktat hat, visst ChatGPT?", nu sitter ju du själv och relativiserar och rättfärdigar när du själv gör narr av andra. Du är totalt bränd i proppskåpet, hur fan har du mage att hålla på såhär, vad fan hände med inre och yttre faktorer, shadow work, att frivården har rehabiliterat dig och så vidare? PAJAS, på Gud du är så jävla KÖRD i SKALLEN WALLAHI

Blir du triggad så har du inte varit med länge…. Lika bra att skippa att kolla på om du inte finner njutning.
Citera
2025-07-19, 20:23
Medlem
GreenBatterys avatar
Tung video med konstruktiv kritik från Herr Medvikt!
Det finns två fortsättningar som är tänkbara:
1. Ingen alls. Den porrskadade ÄckelBaronen håller käft för han inte har något att skylla ifrån sig på.
2. Reaktionsvideo där Fru Rask får sitta bredvid och förklara hur bra de faktiskt har det och hur hon inte tar åt sig av vad hennes horunge till man säger.

Båda är dock kvitto på samma sak.
Citera
2025-07-20, 00:31
Medlem
mephedrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nazbol
Han visar också återigen upp sina mattekunskaper. Han säger att han har flugit 16 ggr för att han har "landat 8 ggr och startat 8 ggr". Ja för man landar och startar ju inte på samma flygtur 😆
Tankesättet påminner mig om när jag och en kompis pratade om en tv-serie (den hade tre delar):
Hon:
- Jag har sett den tre gånger, så alltså blir det nio gånger!
Eftersom hon tyckte att tre avsnitt = man ”har sett serien nio gånger” om man tittat på alla avsnitten. Det var hon väldigt bestämd om.
Hon var dock nio år när vi pratade om detta.
Citera
2025-07-20, 01:12
Medlem
Spritnotas avatar
Började kolla på Medvikts senaste video. Han berättar inte vad eller vilken händelse han pratar om fast jag är flera minuter in så pausade och frågar er:

Har Rask eller T vloggat ett bråk, postat nåt på Instagram eller vad pratar han om? För låter som han pratar om något från nutid, som i senaste dagarna? Han förutsätter att tittaren ska veta vad han menar.
Citera
2025-07-20, 09:54
Medlem
Daym-Krytjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritnota
Började kolla på Medvikts senaste video. Han berättar inte vad eller vilken händelse han pratar om fast jag är flera minuter in så pausade och frågar er:

Har Rask eller T vloggat ett bråk, postat nåt på Instagram eller vad pratar han om? För låter som han pratar om något från nutid, som i senaste dagarna? Han förutsätter att tittaren ska veta vad han menar.
Han sa väl att det va från nån live?

Edit: Såg nu att du postade vid midnatt så antar att du är klar med videon när du ser detta iofs. Mycket hjälp jag var till.
Citera
2025-07-20, 09:56
Avstängd
Var har idioten tagit in sin inkomst från Youtube för 2024?

Den på över en miljon?

Han har ju inte deklarerat för någon inkomst alls nästan så att han skulle ha ut 40k som han sa till Trobo är ju lögn.

Vad heter hans enskilda firma?

Myglar idioten så man bör tipsa skatteverket?
Citera
2025-07-20, 09:59
Medlem
GreenBatterys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimboLife
Var har idioten tagit in sin inkomst från Youtube för 2024?

Den på över en miljon?

Han har ju inte deklarerat för någon inkomst alls nästan så att han skulle ha ut 40k som han sa till Trobo är ju lögn.

Vad heter hans enskilda firma?

Myglar idioten så man bör tipsa skatteverket?
https://www.allabolag.se/foretag/ale...VXWUF20IEI0000

Han har inte F-skatt så han får inte dra av momsen på saker han köper in till firman.
Citera
2025-07-20, 10:16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av GreenBattery

Han har inte F-skatt så han får inte dra av momsen på saker han köper in till firman.

Tror du att han myglar?

Det verkar skumt iaf.
Citera
2025-07-20, 10:28
Medlem
GreenBatterys avatar
Citat:
Tror du att han myglar?

Det verkar skumt iaf.
Han har ju inga pengar att köpa nåt för så än så länge har han nog inte myglat.
Han borde skaffa F-skatt å det snaraste om han tänker sig köpa in saker till firman. Dock måste det vara enbart för bruk i firman. Använder han det mer privat ska han skönstaxeras för det.
Citera
2025-07-20, 11:03
Avstängd
Citat:
Han har ju inga pengar att köpa nåt för så än så länge har han nog inte myglat.
Han borde skaffa F-skatt å det snaraste om han tänker sig köpa in saker till firman. Dock måste det vara enbart för bruk i firman. Använder han det mer privat ska han skönstaxeras för det.

Var har den dryga miljonen redovisats som hans kanal drog in?

Han själv har ju knappt haft någon lön.

Det här är intressant.
Citera
2025-07-20, 11:29
Medlem
TheFinals avatar
Citat:

F-skatt är bara för att betala egenavgifter för tjänster som säljs.
Man kan vara momsreggad utan att ha f-skatt, inte helt ovanligt bland vissa butiker t.ex. eller företag som enbart tillverkar och säljer produkter.
Men utför man tjänster så ska f-skatt finnas annars kan köparen av tjänsten bli ansvarig för de avgifterna.

Så moms får han dra av.
Citera
2025-07-20, 11:30
Medlem
GreenBatterys avatar
Citat:
Var har den dryga miljonen redovisats som hans kanal drog in?

Han själv har ju knappt haft någon lön.

Det här är intressant.
Jag har inte sett något bevis på att han dragit in en dryg miljon. Var kommer det påståendet ifrån?
Vid likvidationen av farfarns aktiebolag fanns det kvar ca 100k som betalades ut till den porrskadade ÄckelBaronen. Jag antar att det inte behövde skattas?
Det bör ha betalats ut runt slutet av maj så det har funnits lite pengar i närtid, till och med så att han kunnat betala Trobo. Det hade ju så klart varit bäst att göra så även om man bestrider fakturan då det finns risk för att den förfaller till inkasso + att det finns inte mycket som talar för att HGF kommer lyckas få ner summan.

Men Trosas stora entreprenör Baron af Ollon är ju inte känd för att göra rätt saker så inom kort kommer han ha ännu fler problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in