2025-07-18, 08:21
Medlem
Jag tycker inte om våra grannländer, dom är vidriga överlag. Sverige är ju bättre på det mesta. Danmark har bara tur att dom är bättre i fotboll.
Citera
2025-07-18, 08:26
Medlem
Visst häller jag på Sverige i första hand. Men så här 2025 kan man inte låta bli att heja på våra brodersländer i MENA områderna...
Citera
2025-07-18, 08:30
Medlem
Galejans avatar
Nej, jag brukar inte hålla på grannländerna. Men jag brukar å andra sidan inte hålla på Sverige heller. Om Sverige möter Kamerun håller jag på Kamerun och om Kamerun vinner brukar jag skriva ett glatt inlägg i Flashbacktråden om matchen där det sörjs och svärs.
Citera
2025-07-18, 08:35
Medlem
Tavastehuss avatar
Var nog den ende svensk som höll på Tyskland i EM-finalen 1992. Svenskar i allmänhet gick bortom all rim och reson i sitt fjäskande för vattenmelonerna i det mästerskapet.

En dansk däremot hade aldrig önskat ett svenskt landslag annat än ond bråd död.

Tror fan Strindberg skrev om detta också, svenskens överdrivna vurm för andra kulturer, i synnerhet andra skandinaviska länder.
Citera
2025-07-18, 11:07
Medlem
slagskotts avatar
Jag brukar hålla på grannarna men också på riktiga lågoddsare men är ingen lokalpatriot..

Its complicated...
Citera
2025-07-18, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalk-Allan
Sån är jag, skulle aldrig hålla på Danmark, Norge eller Finland i något sport låt oss säga i fotboll, säg att det är EM eller VM eller Europaspel så håller jag alltid på deras motståndare.

Men ska jag rank ordna i just fotboll, så om dessa lag möts, så håller jag alltid på Finland, dvs Fin - Nor, Fin - Dan.

Hur är det för er? Sitter ni verkligen och hejar på säg Danmark när de spelar mot annat motstånd?
Möter till exempel Danmark England eller Tyskland, håller jag på Danmark. 🇩🇰
Citera
2025-07-18, 19:22
Medlem
ItsmeGlenns avatar
Norge får min support. Danmark eller Finland är det motsatsen, hoppas alltid dem förlorar. Vet inte riktigt varför men så ere. Island ska vi inte ens gå in på.
Citera
2025-07-19, 17:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ItsmeGlenn
Norge får min support. Danmark eller Finland är det motsatsen, hoppas alltid dem förlorar. Vet inte riktigt varför men så ere. Island ska vi inte ens gå in på.
Intressant för mig är det precis som du skriver, förutom att för min den så håller jag på förutom Sverige då på Finland i just Fotboll då, men önskar alltid att Norge och Danmark ska förlora.

Tror det har att göra med att de är underdogs och inte lika kaxiga som Norrmän och Danskar.
Senast redigerad av Kalk-Allan 2025-07-19 kl. 17:36.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in