2025-05-25, 01:21
Medlem
Kottkompotts avatar
Har blivit fast i träsket.
Började med att jag förra månaden köpte boosters, enstaka kort, pärm och lullull för någonstans under 2000. Har visserligen några riktigt fina kort, men inte i närheten av att ha en någorlunda komplett samling av de första tre generationerna pokemon.

Tänkte lite att jag kommer bli ruinerad om jag håller på så varje månad, så jag slog till på en samling på tradera med 4000 kort för lite över 2000 spänn, plus en pärm var till barnen också.
Då har jag så det räcker att plocka ut godbitarna till mig själv, bygga några lekar vi kan spela hemma, ge en del till barnen, och indexera resten I excel så det åker upp på tradera igen. Kanske jag kan få igen en del av priset, då auktioner med väl dokumenterade kort brukar ligga markant högre än 50 öre per kort iallafall.

Kanske inte blir den bästa timlönen bara för den saken, men jag tycker ju det är kul att sitta och räkna och organisera, utöver värdet vi får I att kunna bygga flera kortlekar att spela med.
Citera
2025-07-18, 23:12
Medlem
Funderar själv på om man ska köpa en ETB typ varje release o bara stasha. Mest som en kul grej! Kul att se samlingen växa. Kanske får ett bra värde 3-5 år när det blir svårt att få tag på.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in