• 1
  • 2
2025-07-15, 00:49
Medlem
Det har skjutits mot en bostad i Norrköping.

Larmet kom in vid 22.30-tiden.

– När en första patrull kommer till platsen konstateras skador på byggnaden och vi anser oss säkra på att det har skett en skjutning. Det finns inga personskador lyckligtvis, säger Erik Creutz, vakthavande befäl hos polisen.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...dEntry=1389348
Citera
2025-07-15, 01:06
Medlem
Bloodweisers avatar
Stadsdelen Vilbergen. Urbergsgatan 11. Mittenvåningen vänstra fönstret.
Citera
2025-07-15, 04:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bloodweiser
Stadsdelen Vilbergen. Urbergsgatan 11. Mittenvåningen vänstra fönstret.
Det var berömvärt snabbt och exakt.
860 m fågelvägen på Google maps till Vrinnevis akutmott om behov uppstått.

Angående förhärdad befolkning så brukar jag försöka komma ihåg att skriva ingen fysiskt skadad då kulregn kl 22.30 bör vara värre otrygghet än att upptäcka inbrott efter semestern för de flesta ?

Vilbergens är oftast rätt lugnt men denna adress är mittemot Rikets Sal (Jehovas vittnen) så ev felskjuten byggnad ?
Senast redigerad av OnlyHans.Redux 2025-07-15 kl. 04:41. Anledning: Rärr tid
Citera
2025-07-15, 08:19
Medlem
zarrelitos avatar
Spekulation:

Citera
2025-07-15, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zarrelito
Spekulation:

Potentiel retaliation för detta? Vet inte hur domarna föll, men med tanke på det du postade och detta blogginlägg verkar timingen stämma någorlunda överens. EDIT: Glömde bifoga länk https://petterssonsblogg.se/2025/06/...-i-norrkoping/
Citera
2025-07-15, 14:49
Medlem
*l*v Anderss*n är skriven i lägenhet 1101. Äger husvagn och kan vara den vars lägenhet besköts.
*o

I samma uppgång och lägenhet 1103 är beroende på vart man kollar även D*vid Murin* skriven som verkar ha förekommit i en del utredningar. Kan han ha varit måltavla och man har tagit fel på lägenhet?
*a
Senast redigerad av GoofyGuy222 2025-07-15 kl. 15:41.
Citera
2025-07-15, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OnlyHans.Redux
Vilbergens är oftast rätt lugnt men denna adress är mittemot Rikets Sal (Jehovas vittnen) så ev felskjuten byggnad ?
Rikets Sal ligger på Sprängstensgatan. Ser kanske ut att vara mittemot på en karta, men ligger i verkligheten på andra sidan leden i ett annat område och har garanterat inget med det här att göra.
Senast redigerad av GoofyGuy222 2025-07-15 kl. 15:40.
Citera
2025-07-15, 17:07
Medlem
zarrelitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoofyGuy222
*l*v Anderss*n är skriven i lägenhet 1101. Äger husvagn och kan vara den vars lägenhet besköts.
*o

I samma uppgång och lägenhet 1103 är beroende på vart man kollar även D*vid Murin* skriven som verkar ha förekommit i en del utredningar. Kan han ha varit måltavla och man har tagit fel på lägenhet?
*a

Exakt den personen som jag skrev om. Drlar efternamn med bo som blev avrättad på nygatan. Inte långsökt att det är han som var måltavlan.
Citera
2025-07-16, 07:16
Medlem
https://www.nt.se/nyheter/norrkoping...tolen/rk31nowl

Citat:
Den lägenhet som blev beskjuten blev det inte bara en gång, utan två gånger under måndagen, enligt den person som bor där.

Det är en 72-åring som bott i lägenheten sedan 1993 som drabbats av kulor som gått igenom köksfönstret.

Personen har en husvagn i en annan kommun där han tillbringar sommarhalvåret. Men under måndagen var han hemma i lägenheten på förmiddagen och hittade glassplitter i köket.

"Det var inte svårt att se vad som hänt för det var en massa glas överallt, så jag fick ta kort och skicka till polisen", säger han.

Först trodde han att det var en sten då han gjorde polisanmälan. Under samtalet fick han fråga av polisen om det inte kunde ha varit ett skott? Men när felanmälan gjordes och fastighetsvärden var uppe så hittade han kulan.

"Jag fick ta kort och skicka till polisen. Jag hade räknat med att de skulle komma under dagen igår. Jag ringde sista gången till polisen vid tio över fem på eftermiddagen men kom inte fram då. Så jag åkte ut till husvagnen istället", berättar han.

Senare på kvällen vid 22.30 kom det nytt larm om skottlossning på adressen i Vilbergen.

Någon hade satt ytterligare två skott genom köksfönstret hos 72-åringen
Citera
2025-07-16, 09:33
Medlem
Bloodweisers avatar
Enligt grannar så sköts det ett skott på söndagkvällen - alltså inte två ggr på måndagen.
Citera
2025-07-16, 11:46
Medlem
Bor i grannporten typ.
Åkte förbi några veckor sedan där denne D*vid bor. Hans tjej gormade utanför porten med en liten bebis och beklagade sig och skrek i telefon "han är f*cking ute o pundar o festar hela tiden. Hjälper aldrig till hemma".
Verkar inte vara någon helylle svenne-pappa direkt.
Citera
2025-07-16, 12:36
Medlem
Bloodweisers avatar
Enligt vad jag hört från boende så var det två snorungar: en per fot och en vingelpelle på elscooter. Yngre tonår.. max.

Typ som det ser ut i 98% av såna här fall
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in