2025-07-14, 17:35
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Hans skilsmässa stod bara nämnd i en rad i ett holländskt magasin. Han förbjöds arbeta i Iran från 2019. Och vad Lennarts kidnappning har med USA att göra fattar jag inte. I dina ögon är det väl CIA som har kidnappat honom.
Jag har försökt att nämna detta förut.
Lennart hade inte sina dokument i ordning och har begått något brott någonstans, typ fotat skyddsobjekt eller liknande, ska det vara speciellt underligt.
Finns hur många cykelturister som helst som inte har några problem att semestra i Iran.
Skulle det vara underligt att problemet faktiskt är Lennart?
Senast redigerad av Giant Squid 2025-07-14 kl. 17:38.
Citera
2025-07-14, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Men om pappan hade förstått bättre så hade han inte blandat in sin familj i olaglig spion verksamhet.?

Det är något som inte stämmer i din historia.
Du har hört någon jänkare dra en story över en öl på någon flygplats och svalt hela baletten.

1. Hans bild finns på nätet!

2 Sonen var inte inblandad

Jag tycker du ska fortsätta åka skidor i Iran och jag misstänker att du då kan fortsätta med Sigleh. (Använd kondom mycket STD i Iran)
Citera
2025-07-14, 17:53
Medlem
Citat:
Jag har försökt att nämna detta förut.
Lennart hade inte sina dokument i ordning och har begått något brott någonstans, typ fotat skyddsobjekt eller liknande, ska det vara speciellt underligt.
Finns hur många cykelturister som helst som inte har några problem att semestra i Iran.
Skulle det vara underligt att problemet faktiskt är Lennart?

Att inte erkänna att regimen i Iran är problem äcklar mig.
Citera
2025-07-14, 20:10
Medlem
Skaraborg2s avatar
"Guldklimpen" Lennart.

Tyvärr är det ingen som vet hur det går för Lennart och vad som händer med honom.

Antar att han nu har fått svida om till den blå fängelseuniformen och att han befinner sig i Evin - fängelset. Vad vi däremot vet är att Lennart nu är en bricka i det politiska spelet. Han kan bli värd en hel del för regimen i Iran.
Citera
2025-07-14, 20:30
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Tyvärr är det ingen som vet hur det går för Lennart och vad som händer med honom.

Antar att han nu har fått svida om till den blå fängelseuniformen och att han befinner sig i Evin - fängelset. Vad vi däremot vet är att Lennart nu är en bricka i det politiska spelet. Han kan bli värd en hel del för regimen i Iran.
Jag får lite känslan utav att han har åkt på samma visum som han hade fått i November 2024. Han klev in i landet igen i Maj 2025.
Kan vara en overstay på visumet.
Citera
2025-07-14, 21:25
Medlem
Skaraborg2s avatar
Samma visum?

Citat:
Jag får lite känslan utav att han har åkt på samma visum som han hade fått i November 2024. Han klev in i landet igen i Maj 2025.
Kan vara en overstay på visumet.

Kan vara fullt möjligt.

Kanske visste han inte eller så förstod han inte att han behövde ett nytt visum för inresan i maj år. Nu behöver Lennart i a f inte oroa sig för en overstay.
Citera
2025-07-14, 22:11
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Kan vara fullt möjligt.

Kanske visste han inte eller så förstod han inte att han behövde ett nytt visum för inresan i maj år. Nu behöver Lennart i a f inte oroa sig för en overstay.
Jag tänker att han kanske hade en plan att hinna till gränsen på sitt gamla visum innan det gick ut.
Men när bomberna började falla den 13 de så stängdes gränserna nästan helt i den riktningen Lennart var på väg. Lennart omhändertogs den 16 de.

En annan cyklist den 32 årige amerikanske Ian Andersson, som cyklat i Iran under månaden hade ett mer seriöst upplägg än Lennart .
Det hade löpt helt problemfritt fram till kriget bröt ut.
Han lyckades dock runt den 15de snabbt få reda på att gränsen till Azerbadjan var öppen fortfarande och via en amerikansk vän så kunde han snabbt ordna visum in dit.
Så han cyklade till den gränskontrollen, och det var någon extra kontroll och lite mer frågor ifrån IRGC vid gränsen men sen släpptes han lugnt igenom
Det var typ samma dag som Lennart ska ha blivit plockad.

Varför kidnappar de inte en puräkta Amerikan på cykelsemester när de hade chansen kan man undra.
Vi vet inte allt i denna historia. Iran kontaktade Fransk ambassad med allt de hade på honom. Men det är franska ambassaden som inte vill delge någon info till media.

https://www.foxnews.com/us/american-...d-falling-iran
Citera
2025-07-17, 18:50
Medlem
Yatsys avatar
Citat:
Det var en intressant uppgift.

Myndigheterna lär med stor sannolikhet kan ha misstänkt honom för att vara en spion eftersom de är paranoida. Nu kommer Lennart att få en ännu större hemlängtan.
Ja, förmodligen har han hemlängtan. Kan kanske vara en fördel för honom i fängelset som naiv att han inte förstår vad som kan hända honom.
Citera
2025-07-22, 19:32
Medlem
Yatsys avatar
Ingen ny information om Lennart verkar finnas tillgänglig.
Citera
2025-09-01, 11:54
Medlem
Varför är detta inte förstasidesstoff?
Citera
2025-09-01, 13:49
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Varför är detta inte förstasidesstoff?
Darwin äter ungdomar varje dag. För att bli förstasidesstoff så måste måltiden vara lite mer än bara en vanlig idiot som mitt under brinnande konflikt med väst cyklar under devisen "It won't happen to Me".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in