2025-04-02, 14:09
  #18553
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymtVittne
Hur har det gått?
Söker du till handels i år och med vad för merit isåfall?
Citera
2025-04-06, 12:37
  #18554
Medlem
omegababs avatar
De lägsta antagningspoäng som uppges för olika utbildningar, gäller de bara för antagna i första ”rundan” eller inkluderar de även reserver?
Citera
2025-04-15, 19:41
  #18555
Medlem
Har 18.4 i BI gruppen och sökte till Civilingenjörsutbildning i samhällsbyggnad på KTH. Hur ser mina chanser ut?
Citera
2025-05-17, 17:54
  #18556
Medlem
Hejsan,

Vad tror ni om chanserna att komma in på juristlinjen Umeå med 1.2 HP till hösten? Brukat vara 1.15 senaste men såg att antalet ansökningar ökat lite, vet dock inte hur mycket det kan diffa.

Tacksam för svar!
Citera
2025-05-26, 17:58
  #18557
Medlem
Jag fick 1.4 på högskoleprovet, kommer jag in på juristprogrammet i Göteborg i höst?
Citera
2025-07-09, 10:52
  #18558
Medlem
S3ONs avatar
Då är det strax dags för första beskedet! Spännande.. (nervöst)
Citera
2025-07-09, 17:29
  #18559
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av S3ON
Då är det strax dags för första beskedet! Spännande.. (nervöst)

Oja! Vilken tid kan man räkna med att få besked i morgon? Har hört runt 09-tiden, men även att det oftast redan syns vid midnatt?
Citera
2025-07-09, 23:29
  #18560
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kusen63
Oja! Vilken tid kan man räkna med att få besked i morgon? Har hört runt 09-tiden, men även att det oftast redan syns vid midnatt?

Vart har du hört att det syns runt midnatt?
Citera
2025-07-10, 01:42
  #18561
Medlem
S3ONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kusen63
Oja! Vilken tid kan man räkna med att få besked i morgon? Har hört runt 09-tiden, men även att det oftast redan syns vid midnatt?

Det verkar skilja mellan både institut, program och individer. Mellan 09-18 är nog att betrakta som sannolikt iaf. Enligt en polare till mig så kom beskedet strax efter 12 för honom förra sommaren. Antar att man får ett mail när det är klart. Men jag kommer logga in på antagning säkert varje halvtimme under dagen. Haha 😆
Citera
2025-07-10, 07:52
  #18562
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DrPressN
Jag är 7e reserv och givetvis släppt allt hopp. Inte för att vara sån men tror inte 3 av dessa som redan tackat JA ska nu säga nej, men givetvis hoppas jag det för din skull.

Överväger fortfarande IB i Lund. Inför nästa år kanske även söka mig utanför Sveriges gränser, typ CBS, som plan B.
Hej började du IB i Lund eller, omså hur tycker du det är? Rekommenderar du IB eller kandidat i Lund?
Citera
2025-07-10, 17:39
  #18563
Medlem
lundaelevs avatar
Hej alla!

Om man är reserv, får man då besked om man kommit in den 24:e under andra intaget eller är det när väl 4 personer kanske hoppat av? Kan det liksom bli ikväll, på söndag eller nästa fredag? Ända fram till den 1 september?

Vad är ens andra intaget?

Jag är plats 4 i reserv på statsvetenskap malmö
Citera
2025-07-10, 22:52
  #18564
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lundaelev
Hej alla!

Om man är reserv, får man då besked om man kommit in den 24:e under andra intaget eller är det när väl 4 personer kanske hoppat av? Kan det liksom bli ikväll, på söndag eller nästa fredag? Ända fram till den 1 september?

Vad är ens andra intaget?

Jag är plats 4 i reserv på statsvetenskap malmö

Du kommer få besked först den 24:e. Beroende på vilken utbildning man söker man kan bli uppringd efter det och bli kallad som reserv. Vet tyvärr inte hur det är i ditt fall, men du kommer inte få svar förrän tidigast den 24:e.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in