2016-06-09, 07:41
Medlem
Om man är van att ha en snus i käften dygnet runt är det svårt att kunna klara sig på ett paket cigg om dagen faktiskt. Så ett tips för er som vill sluta med snus, börja rök cigg. Så sänks nikotin begäret långsamt och säkert.
Citera
2016-06-09, 08:29
Medlem
TobaksHasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emguld2016
Om man är van att ha en snus i käften dygnet runt är det svårt att kunna klara sig på ett paket cigg om dagen faktiskt. Så ett tips för er som vill sluta med snus, börja rök cigg. Så sänks nikotin begäret långsamt och säkert.
Ganska dåligt råd. Varför byta "drog" från en vars hälsorisker är låga till en där riskerna är betydligt högre och följd sjukdomarna betydligt fler? Vore ditt tips att puffa på en pipa eller cigarr (där man sällan eller aldrig drar ner röken i lungorna) skulle jag kunna förstå men att byta snus mot cigg förstår jag inte riktigt.
Citera
2025-07-06, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TobaksHasse
Ganska dåligt råd. Varför byta "drog" från en vars hälsorisker är låga till en där riskerna är betydligt högre och följd sjukdomarna betydligt fler? Vore ditt tips att puffa på en pipa eller cigarr (där man sällan eller aldrig drar ner röken i lungorna) skulle jag kunna förstå men att byta snus mot cigg förstår jag inte riktigt.

Exakt. Det är som att en Heroinmissbrukare istället för att röka det skulle börja injicera. Det är ju samma drog det handlar om.
Och ja, Snus har mera Nikotin i sig än cigaretter. Dessutom har du en prilla i dig typ i vad? 30min? Det är som att röka cigarett på cigarett. Men ni i tråden vet säkert bättre.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in