2025-07-03, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lont
Han står för en väldigt bra migrationspolitik till skillnad från Stefan "i mitt Sverige bygger vi inga murar" Löfven och Fredrik "öppna era hjärtan" Reinfeldt.

Det får du tycka. Han står även för att föräldrar ska hållas ansvariga för vad deras barn gör.
Citera
2025-07-03, 22:57
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleAk
Tycker hela diskussionen är fel. Jag skiter i en lite snor-unge som har Hitler som idol.

Det jag REAGERAR på är att Johan har valt att inte informera SÖPO.
Vi snackar ändå om en terrorstämplade verksamhet.
I min värld måste Johan kliva av.

Det finns inget att rapportera.

Terrorstämplade
Citera
2025-07-03, 22:58
Medlem
Så Forssell och co vägrar kommentera detta och väntar bara på att stormen går över? Han verkar dock ha tid med att massblockera folk på twitter. Kommer återstå att se om det är en smart eller idiotisk taktik.
Senast redigerad av LittleBabyNothing 2025-07-03 kl. 23:02.
Citera
2025-07-03, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Det hade visst varit en nyhet i ett normalt land med fri press. Den hade namngett Forssell och troligen hans son direkt och inte gett sig förrän statsministern kommenterat saken.

Det är du som är för van vid Sverige och pressens enorma självcensur.
Kom med ett exempel isf. Valfritt land.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Så vad har Johan Forssell gjort för fel gällande sonens uppfostran?

Hans son styrketränar och värnar om sin ras. Han är inte ute och skjuter ihjäl barn och spränger bostäder som araber och noggers.

Viss skillnad väl?

Styrketränandet hade ju kunnat ske någon annanstans och han rör sig i och försöker rekrytera till miljöer de flesta hade tagit avstånd ifrån. Ser fram emot nästa gång han vill prata om föräldraansvar.
Citera
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrabrak
Förhoppningsvis är den ett minne blott, men det är nog tveksamt i en regering framknuffad av SD. Däremot kommer han nog framöver ha lite svårigheter med att framhålla föräldraansvar som han gladeligen gjort tidigare.
Vi får väl se men min gissning är att Forsell avgår självmant från all politik. Det kostar för mycket när ens 14-15-åringar blir outade med namn och bild p g a av att personen i väldigt känslig hittat på dumheter - för att sätta dit en själv.

Är lite orolig för pojken faktiskt. Det här kommer att förfölja honom resten av livet. Som förälder skulle jag vara mycket orolig att den unge sonen gör något mycket dumt, som att ta livet av sig t ex.

Forsell har aldrig sagt att föräldra-ansvar inte gäller honom själv. Såklart det gör det och det tycker han säkert också. Tror ändå pojken har tur vad gäller just det. Föräldrar som tar tag i saker, tar ansvar, vågar säga ifrån.
Citera
2025-07-03, 23:04
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evertronaldo
Vänsterextremisterna är värre än högerextremisterna. Punkt slut !!!

?
De extremt vänsterblivna har väl i huvudsak imploderat och flertalet återfinns nu bland klientelet som säljer fitta på OnlyFans. Resten förefaller ha assimileras av globalisterna med George Soros som chefsideolog.
Det är en stund nu sedan EU- kravallerna i Göteborg …
Citera
2025-07-03, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Vi får väl se men min gissning är att Forsell avgår självmant från all politik. Det kostar för mycket när ens 14-15-åringar blir outade med namn och bild p g a av att personen i väldigt känslig hittat på dumheter - för att sätta dit en själv.

Är lite orolig för pojken faktiskt. Det här kommer att förfölja honom resten av livet. Som förälder skulle jag vara mycket orolig att den unge sonen gör något mycket dumt, som att ta livet av sig t ex.

Forsell har aldrig sagt att föräldra-ansvar inte gäller honom själv. Såklart det gör det och det tycker han säkert också. Tror ändå pojken har tur vad gäller just det. Föräldrar som tar tag i saker, tar ansvar, vågar säga ifrån.

Håller med dig i allt du skriver - och det jag menade ang ev avgång var att jag inte tror UK kommer kliva in och peka med hela armen - men jag hoppas faktiskt också att JF avgår självmant och fokuserar på föräldraansvaret.
Citera
2025-07-03, 23:14
Medlem
Duke-Of-Wellingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Norge har ett antal miljoner nationalister och samtidigt ett betydligt tryggare samhälle med väsentligt färre problem än det svenska.

Det finns inget fult med Nationalstaten.
De är nog patrioter. Stor skillnad.

Norge är som USA.
Citera
2025-07-03, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrabrak
Det får du tycka. Han står även för att föräldrar ska hållas ansvariga för vad deras barn gör.
Jag instämmer även med detta. Vad jag vet har sonen inte gjort något olagligt. Vi lever i ett fritt land med åsikts-, yttrande- och organisationsfrihet. Sedan, vad det vänsterlutande packet tycker är en sak för sig.

Jag är såå trött på orten-föräldrar som skyller sina barns kriminella handlingar på för få fritidsgårdar, för dåliga skolor, för lite bidrag, för dålig socialtjänst. Sällan medger de det faktum att det största ansvaret faller på dem själva.
Citera
2025-07-03, 23:20
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agoggoge
När jag läste här nyss var det lite över 60 sidor och nu är vi uppe i 80 sidor helt enligt vänsterextremostiska EXPO:s planering. Fortfarande har inget starkt konkret och objektivt visat utöver kände bilder och länkar till statsrådet Johan Forsell. Men Sverige har en man till med samma initialer (JF) som är minister, men han kanske inte har barn ?

Men hur hanterar EXPO:s skribenter politiker som har tre barn eller flera, som har valt att vara med i AfA eller Röda Korset eller har konverterat till islam och så en som gått med NMR? Hur hanterar man det på redaktionen. Syftet är att förgöra en moderat eller någon från KD, så det är inget bekymmer.

Är det verkligen en son till Forsell det gäller? Hur gammal är han nu? Är han inte en styvson (fruns barn från tidigare relation). Om det finns en pappa till hur tänker sig EXPO hantera bedömningen av att som 15-åring marschera med NMR i Borlänge eller dela idiotiska flygblad i Almedalen??

De 80 sidorna är fyllda med så mycket struntprat att det inte går att får fram om vad och vem det gäller.
Det är Migministern det gäller. Du kollar på fel ställen antagligen. Kolla X t ex. Rätt gräsligt när man ser vilka som sprider.
15-åringen (fortfarande 15, född 2010 sägs det) är outad med namn och bild av vissa hm... grupperingar. Med eget orent mjöl i påsen.

Pandoras box öppnad? Alla politikers och offentliga personers minderåriga barn blir villebråd? Tror inte det men i rättvisans och hämndens namn så...

Tror de har familjekris hemma hos JF. Därför han inte är tillgänglig för kommentar just nu. Det kommer säkert något. Blir inte förvånad om han avgår självmant. Inte värt priset att verka som politiker med skrupellösa motståndare och barnen blir uthängda.
Citera
2025-07-03, 23:20
Medlem
Tanachs avatar
Johan Forssell, minister och förälder till en högerextremist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in