2019-11-09, 17:40
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Jag skulle vilja se saken prövad i en domstol istället för en advokatbyrå ja. Dessutom diskuterar vi olika saker. Jag ifrågasätter inte att det kan röra sig om EN person som varit rättshaverist, men i själva verket finns det flertalet personer som varit utsatta för antisemitism på Karolinska vilket i sig är något anmärkningsvärt. Min huvudsakliga poäng är inte huruvida personen är skyldig eller inte utan att många här verkar ha svårt för att judar mopsar upp sig och säger ifrån när de tycker sig vara utsatta för antisemitism.

Du är antingen jude eller filosemit. Psyksjuk vilket som. För man fram anklagelser måste man ha belägg för dem. Domstol eller ej. Oskuldspresumtion är ett grundfundament i en rättsstat. Just i fallet på KS är det uppenbart att den judiska läkaren satt i system att slunga anklagelser om ”rasism” och ”antisemitism” omkring. I 18 års tid. Allt för att vinna fördelar och slippa rättmätig kritik. Till saken hör att de två andra judarna som arbetade vid samma institution, den neurologiska, faktiskt aldrig backade upp den judiska läkaren.
Citera
2019-11-09, 18:32
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
På grund av judarna så finns det idag flera miljoner klanmänniskor från Mellanöstern och Afrika, i Sverige.

Den gemensamma nämnaren är ju att dom hör till semitiska folk, och att dom talar semitiska språk. Likartade folkgrupper brukar som bekant stödja varandra.
Sverige, Norge och Danmark följer samma princip, och stödjer varanadra. Allting är sig likt här i världen.
Semiterna på Karolinska är ju kända för att hålla ihop, och att ge skulden för deras misslyckanden på västerländska européer.

Semiterna själva är ju såååå oskyldiga till dom misslyckade operationerna.
Senast redigerad av Schnuppfen 2019-11-09 kl. 18:37.
Citera
2019-11-09, 19:01
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Jag skulle vilja se saken prövad i en domstol istället för en advokatbyrå ja. Dessutom diskuterar vi olika saker. Jag ifrågasätter inte att det kan röra sig om EN person som varit rättshaverist, men i själva verket finns det flertalet personer som varit utsatta för antisemitism på Karolinska vilket i sig är något anmärkningsvärt. Min huvudsakliga poäng är inte huruvida personen är skyldig eller inte utan att många här verkar ha svårt för att judar mopsar upp sig och säger ifrån när de tycker sig vara utsatta för antisemitism.

Du ljuger som en jude. En antisemit är - som bekant - en person som judar hatar, och judar hatar vita. Alltså utsätts alla judar dagligen för en enorm antisemitism i Sverige. Knappast något att lägga någon större vikt vid.
Citera
2019-11-09, 19:03
Medlem
KanskeAndas avatar
Här är också en tråd om samma fall.
(FB) Överläkare på Karolinska trakasserar Judiska kollegor samt publicerar antisemitism.
Citera
2019-11-09, 22:53
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endevil
Du är antingen jude eller filosemit. Psyksjuk vilket som. För man fram anklagelser måste man ha belägg för dem. Domstol eller ej. Oskuldspresumtion är ett grundfundament i en rättsstat.

Men du och andra här i tråden verkar anse att personen inte ens hade rätt att yttra sig. Så frågan kvarstår, om en svensk blir utsatt för någon form av felaktig behandling ska personen inte ha rätt att yttra sig om personen inte kan lägga fram någon bevisföring? Är det rimligt att en person som inte är svensk ska ha rätt att göra en objektiv bedömning av vad som är antisvenskt?
Citera
2019-11-10, 00:27
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Men du och andra här i tråden verkar anse att personen inte ens hade rätt att yttra sig. Så frågan kvarstår, om en svensk blir utsatt för någon form av felaktig behandling ska personen inte ha rätt att yttra sig om personen inte kan lägga fram någon bevisföring? Är det rimligt att en person som inte är svensk ska ha rätt att göra en objektiv bedömning av vad som är antisvenskt?

Du förvanskar hela den här historien. Den judiska läkaren har ”yttrat” sig i 18 år. Inte bara det. En uppsjö av judiska aktörer gav näring åt hennes ljugande och pressade KS att omplacera en helt oskyldig läkare. När inte ens hennes två judiska kollegor backade upp henne borde en pollett trilla ned även på en sådan som du.
Citera
2025-07-02, 08:38
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Du förvanskar hela den här historien. Den judiska läkaren har ”yttrat” sig i 18 år. Inte bara det. En uppsjö av judiska aktörer gav näring åt hennes ljugande och pressade KS att omplacera en helt oskyldig läkare. När inte ens hennes två judiska kollegor backade upp henne borde en pollett trilla ned även på en sådan som du.

Judarnas offerkofta håller än. Den är stickad med garn från 1945 så den lär hålla länge.

Hade de aldrig fått området som nu kallas Israel hade läget varit lugnare. Iran kanske kan göra om det till parkeringsplats.
Citera
2025-07-02, 09:48
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Judarnas offerkofta håller än. Den är stickad med garn från 1945 så den lär hålla länge.

Hade de aldrig fått området som nu kallas Israel hade läget varit lugnare. Iran kanske kan göra om det till parkeringsplats.

Nja, nu har det ju gått några år sen incidenten på KS. Sen dess har Israels blodiga och brutala framfart i Gaza gjort att det blivit oerhört mycket svårare för judarna att åberopa offerroll i alla sammanhang. I princip nästan hela världen har vänt sig mot judarna. Jag undrar om den här KS-incidenten hade kunna äga rum idag.
Citera
2025-07-02, 09:56
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Nja, nu har det ju gått några år sen incidenten på KS. Sen dess har Israels blodiga och brutala framfart i Gaza gjort att det blivit oerhört mycket svårare för judarna att åberopa offerroll i alla sammanhang. I princip nästan hela världen har vänt sig mot judarna. Jag undrar om den här KS-incidenten hade kunna äga rum idag.

Oj vad jobbigt det börjar bli när man inte kan vara antisemit utan att få problem för det eller hur. Det kommer bli intressant att se hur Sverige blir när judarna lämnar Sverige. Vem ska rädda er från muslimerna, Greta Långstrump och genuspoliserna?
Citera
2025-07-02, 10:50
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Oj vad jobbigt det börjar bli när man inte kan vara antisemit utan att få problem för det eller hur. Det kommer bli intressant att se hur Sverige blir när judarna lämnar Sverige. Vem ska rädda er från muslimerna, Greta Långstrump och genuspoliserna?

Fast nu skrev jag ju det rakt motsatta, korkade hasbaratroll. Hur känns det när nästan hela världen numer är ”antisemitisk”?
Citera
2025-07-02, 10:56
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Fast nu skrev jag ju det rakt motsatta, korkade hasbaratroll. Hur känns det när nästan hela världen numer är ”antisemitisk”?

Jag är van. Jag visste att det skulle bli så här. Jag har levt under mordhot hela livet, tror du jag är en turist i antisemitsammanhang eller?
Citera
2025-07-02, 11:06
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Jag är van. Jag visste att det skulle bli så här. Jag har levt under mordhot hela livet, tror du jag är en turist i antisemitsammanhang eller?

Hahaha…där kom den judiska offerkoftan också. Men har du förstått att den inte funkar längre efter Israels framfart i Gaza?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in